کد خبر: ۲۱۶۴۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
اعضای بدن شادروان احمد شهابی جانباز هشت سال دفاع مقدس طبق وصیتش به سه بیمار نیازمند اهدا شد و به دلیل ایثار این جانباز، بیماران زندگی دوباره یافتند.
به گزارش پایگاه 598، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس گفت:مرحوم شهابی در زمان حیات خود ابراز تمایل کرده بود که در صورت بروز حادثه ای برای او، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شود از این رو خانواده این ایثارگر سرفراز پس از این که وی بر اثر خونریزی دچار مرگ مغزی شد با اهدای اعضای بدن او موافقت کردند.

نادر معینی سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:کلیه های این مرحوم به بیماران کلیوی نعمت الله جوکار 60 ساله از شیراز و هوشنگ مرحمتی 55 ساله از کازرون و کبد وی به مرمر زراعتی 57 ساله از اصفهان اهدا شد.

وی اضافه کرد:همچنین دو قرنیه چشم این شادروان به دو بیمار دیگر اهدا شد.

مدیرکل انجمن بیماران کلیوی فارس گفت: در سال 92 از 199 مورد پیوند کلیه انجام شده در شیراز ، 195 مورد از بیمار مبتلا به مرگ مغزی و چهار مورد از بستگان درجه یک بیمار بوده است.

معینی بیان داشت:هم اکنون یک هزار بیمار نیازمند پیوند کبد، یک هزار و 350 نفر نیازمند پیوند کلیه ، 70 بیمار در نوبت عمل پیوند پانکراس و 60 نفر در نوبت پیوند همزمان کلیه و پانکراس هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها