کد خبر: ۲۱۷۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۱۰ مهر ۱۳۹۰
در حالی که رئیس سازمان بارزسی، اعلام کرده که ما هم در زمان استانداری جدید پرونده داریم و هم در زمان استانداری قبلی. هم پرونده میلیاردی داریم و هم پرونده خرد، استاندار تهران معتقد است که این اختلاس در زمان مدیریت قبلی رخ داده است.اما در هر صورت پرسش این است که روند رسیدگی به پرونده در چه مرحله ای است؟
به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز: در حالی که سازمان بازرسی کل کشور می گوید پرونده اختلاس در استانداری تهران هنوز باز است و محاکم در حال رسیدگی اند، استاندار تهران قسم  خورده که این موضوع در زمان وی نبوده است.

استاندار تهران می گوید اختلاس میلیاردی در زمان وی انجام نشده، و مصطفی پورمحمدی،  رئیس سازمان بازرسی جزئیات دیگری از پرونده اختلاس در استانداری تهران را بازگو کرده و گفت یکی دو نفر در این ارتباط بازداشت شده اند و رسیدگی در دادگاه همچنان ادامه دارد.

مرتضی تمدن، "قسم جلاله" یاد کرده بود که اختلاس در زمان استانداری وی انجام نشده: "سه ماه است که سخت‌ترین حملات رسانه‌ای علیه استانداری در جریان است. با علم و اعتقاد سوگند می‌خورم و قسم جلاله یاد می‌کنم آنچه که مربوط به استانداری تهران این روزها مطرح می‌شود سر سوزنی از پول بیت‌المال بودجه عمرانی و بودجه جاری خدایی ناکرده تخلف وجود ندارد."

این در حالی است که پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید دارد: "درباره اختلاس در استانداری تهران پرونده‌ای بوده که در حال حاضر به قوه قضاییه ارسال شده و باید رسیدگی قضایی صورت گیرد."


پورمحمدی در پاسخ سوال خبرنگاری که گفته بود آیا این اختلاس در دوره استاندار جدید است یا قدیم، گفت: ما هم در زمان استانداری جدید پرونده داریم و هم در زمان استانداری قبلی. هم پرونده میلیاردی داریم و هم پرونده خرد. برخی استان های دیگر هم پرونده داشتیم که در حال رسیدگی است.

به گفته این مقام عالی قضایی، بخشی از پرونده سال گذشته منجر به حکم شد و "یکی دو نفر" بازداشت شدند و مراحل دیگر رسیدگی به این پرونده ادامه خواهد داشت. پورمحمدی که پیش از این درباره اختلاس در استانداری تهران گفته بود در زمان استاندار فعلی و استاندار پیشین پرونده های "خرد و کلان" تخلفات مالی و اختلاس، مطرح است، حاضر نشد جزئیات دیگری در اختیار رسانه ها بگذارد.

تمدن: اعلام تخلف، عادی نیست

استاندار تهران معتقد است این اظهارات از سوی یک مقام رسمی قضایی که اصلی ترین وظیفه اش رسیدگی به امور مالی مربوط به نهادهای دولتی است، "عادی نیست."

مرتضی تمدن گفته است: "چرا این مطالب را مطرح می‌کنند؟ اگر واقعا دنبال مطلب خاصی نیستند چرا در همان زمان این موضوعات را مطرح نکردند؟ این یک مسئله عادی نیست."

خبر این موضوع، اولین بار در بولتن سازمان بازرسی کل کشور  نوشته شد و پس از آن، یکی از نمایندگان مجلس، این موضوع را با یک سایت خبری در میان گذاشت. استاندار فعلی تهران نیز بلافاصله در مقام پاسخگویی، تهدید کرد منتشر کنندگان این خبر را به پای میز محاکمه می کشد. تمدن در گفتگو با ایرنا گفته بود: " یک پرونده تخلف در استانداری تهران که مربوط به دوره‌های قبل بوده است را به مدیریت کنونی ربط داده‌اند، ما دروغ سازان را پای میز محاکمه می کشانیم. "

مرتضی تمدن خبر این اختلاس را  چنین توصیف کرد: "این هم از جمله دروغ‌های بزرگی است که متأسفانه برخی سایت‌های خبری منتسب به افراد خاص، این روزها منتشر می‌کنند."

وی با تایید وقوع این اختلاس اظهار کرد: "مسائلی که در این خبرسازی مطرح شده، مربوط به دوره‌های قبلی مدیریت استانداری تهران است که در زمان خود و در جای خود به آنها رسیدگی شده و احکام آنها صادر و تعیین تکلیف شده است.اما متأسفانه در این خبرسازی طوری وانمود شده که گویا این تخلفات جدید است و در مدیریت فعلی جریان دارد."

استاندار تهران به مسئولان سازمان بازرسی کل کشور توصیه کرد: "از مسوولان سازمان بازرسی کل کشور (که این خبر به نقل از آنها منتشر شده) نیز انتظار داریم سکوت نکنند و با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند."

گفته می شود اختلاس مطرح شده اخیر، مربوط به ارتشاء و جابه جایی اموال و بودجه های مربوط به دولت، در معاونت فنی عمرانی استانداری تهران بوده که ردپای بیش از 400 معدندار نیز در این پرونده دیده می شود.

با این حال، مرتضی تمدن، استاندار تهران در دفاع از عملکرد خود و کارمندانش گفته بود: "اگر کسانی که این روزها این ادعاها را در مجاری رسمی کشور مطرح می‌کنند یک خطا را نشان دهد که سر سوزنی تخلف وجود دارد در محضر مردم استان تهران و کشور عرض می‌کنم که ما اشتباه کردیم و حق ما محاکمه است."

اکنون باید منتظر شد و سرنوشت اختلاسی را که از سال گذشته، در محاکم رسیدگی می شود، به کارکنان مدیران فعلی استانداری تهران می رسد و یا تنها کارکنان سابق این نهاد را به پای میز محاکمه خواهد کشاند.

پورمحمدی در خصوص اختلاس میلیاردی در استانداری تهران به خبرنگاران گفت: بله این پرونده درست است. پرونده های دیگری نیز هست که یکی از این پرونده ها در یکی از خبرنامه ها منتشر شده است. ما به مسئولین، نمایندگان و استانداری ها گزارش هایی منتقل می کنیم که یکی از مسئولین آن را به رسانه ها منعکس کرده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که چرا در خصوص فساد اقتصادی به نظر می رسد به رغم تمامی تاکیدات روند فساد اقتصادی ادامه دارد؟ خاطرنشان کرد: بحث فساد مالی مقوله ای است که وجود دارد و مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر خود بر این مسئله تاکید کرده و حتی تعبیر فرمودند که بی رحمانه و بی ملاحظه با فساد برخورد صورت بگیرد. ما در دستگاه ها بیشتر اشکالات ساختاری داریم. ساختارها کامل و دقیق نیست و امکان تخلف همچنان وجود دارد. این طور نیست که هر چه ما تلاش کنیم و جلوی تخلفات را بگیریم تخلفی صورت نگیرد. چون ساختارها همچنان از نقص هایی رنج می برد.

كارمندي كه در استانداري تهران اختلاس يك ميلياردي كرده بود به همراه همكارانش دستگير شده است.كارمند استانداري تهران پولهاي اختلاس را به حساب همسرش واريز مي كرد

اختلاس‌هايي كه اخيراً در استانداري تهران مطرح مي‌شود مربوط به يكي از كارمندان استانداري به نام «م.خ» است كه اين روند از 10 سال پيش شروع شده بود.

كارمندي كه در استانداري تهران اختلاس يك ميلياردي كرده بود به همراه همكارانش دستگير شده است.  كارمند استانداري تهران پول هاي اختلاس را به حساب همسرش واريز مي كرد

در پي اظهارات مصطفي پورمحمدي، رئيس سازمان بازرسي كل كشور در تاريخ 4 شهريور امسال مبني بر تأئيد اختلاس در دوره فعلي استانداري تهران، يك منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس ضمن تأئيد اختلاس در استانداري فعلي تهران اظهار داشت: حجم پرسنل دولت در كشور بسيار زياد است و بسياري از كارمندان نيز در دولت اصلاحات استخدام شده‌اند و موارد اختلاس نيز به وجود مي‌آيد.

وي ادامه داد: شخصي كه در استانداري تهران اختلاس كرده كارمندي به نام «م.خ» است كه از زمان دولت اصلاحات استخدام شده و پول‌‌ها به حساب خانم وي واريز مي‌شده است.

اين مقام مسئول بيان داشت: اختلاس‌هاي جديد مربوط به مديريت فعلي نمي‌شود و در حد كارمندان استانداري است. شخص نامبرده نيز مسئول شن و ماسه استانداري تهران است.

وي با اشاره به اينكه اختلاس‌ها در زمان مديريت فعلي شروع نشده است بيان داشت: «م.خ» از 10 سال پيش نسبت به گرفتن پول اقدام كرده و تا يك سال پيش هم ادامه داشته است.

وي يادآور شد: اين شخص از معادن شن و ماسه مبالغي را دريافت مي‌كرده و اين موضوع به يك روال تبديل شده است.

يك منبع آگاه ضمن تأئيد اختلاس يك ميليارد توماني يكي از كارمندان استانداري تهران اظهار داشت: برخي از كارمنداني كه دست به اختلاس مي‌زنند در دوره‌هاي قبلي استخدام شده‌اند و دولت در حال پاكسازي پرسنل است.

 همچنین گفته می شود این مبالغ به عنوان رشوه از بیش از چهارصد معدن دار استان تهران گرفته شده که عده ای از آنها به مراجع قضایی شکایت کرده اند.

محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران، با تایید خبر اختلاس میلیاردی در معاونت عمرانی استانداری، به خبرآنلاین گفت: "این ماجرا مربوط به زمان قدیم و پیش از مرداد سال گذشته است که من متصدی معاونت عمرانی شده ام و در جریان آن نیستم. لذا باید جزئیات آن را از سازمان بازرسی کل کشور سئوال کنید."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها