کد خبر: ۲۱۸۰۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۱۰ مهر ۱۳۹۰
دولتمردان در گفت‌وگو با خبرنگارمان با اشاره به انتخابات آينده مجلس:
يكي از مهم‌ترين مسائل جامعه موضوع خدمتگزاري، جلوگيري از فساد و عدم تمكين از كانون‌هاي قدرت و ثروت است.
به گزارش 598 به نقل از روزنامه ایران، يكي از مهم‌ترين مسائل جامعه موضوع خدمتگزاري، جلوگيري از فساد و عدم تمكين از كانون‌هاي قدرت و ثروت است.

مي توان گفت اين محورها از مؤلفه‌هاي شاخص و اصلي انقلاب اسلامي بوده و مي‌باشد. مسئله كانون‌هاي قدرت و ثروت و پرهيز از نزديكي به آنها از جمله نكاتي بود كه رهبر معظم انقلاب در ديدار خردادماه نمايندگان مجلس با ايشان مورد تأكيد قرار دادند.

در آن ديدار، رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به اين كه امسال سال آخر نمايندگي نمايندگان مجلس هشتم است تأكيد كردند: مراقب باشيد فعاليت نمايندگان مجلس به خاطر انتخابات اسفندسال جاري دچار ركود و وقفه نشود و تلاش براي ادامه حضور در مجلس بعدي، اجراي وظايف نمايندگان را مورد خدشه قرار ندهد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين زمينه نزديك شدن به صاحبان قدرت و ثروت را خطري بسيار بزرگ دانستند و افزودند: اگر كسي بخاطر تأمين نمايندگي در مجلس بعدي، به صاحبان ثروت و قدرت نزديك شود، خدا از اين كار بسيار زشت نمي‌گذرد و انتقام الهي، حتماً بر سرنوشت او اثر خواهد گذاشت، ضمن اين كه اين گونه كارها بر جامعه هم اثر منفي مي‌گذارد.

درباره اهميت اين موضوع با اعضاي كابينه دهم به گفت‌وگو پرداختيم.

٭ ٭٭
ارزش‌هاي ملت ايران نبايد مورد تهديد واقع شوند

سيد مجتبي ثمره هاشمي دستيار ارشد رئيس‌جمهور در گفت‌وگو با با بيان اين كه موضوع نمايندگي مجلس، فقط نمايندگي يك شهر يا يك استان نيست، بلكه نمايندگي ملت ايران است تصريح كرد: ملت ايران به ارزش‌هايي پايبند است كه اين ارزش‌ها، ارزش‌هاي الهي و توحيدي است همچون عدالت، پاكي، عدم وابستگي، استقلال،‌دفاع از منافع ملي و در رأس آنها ارزش‌هاي انساني.

ثمره هاشمي اظهار داشت: اگر قرار باشد در انتخابات به گونه‌اي عمل شود كه منافع يك گروه خاص و يا فردخاص مورد توجه قرار بگيرد، ارزش‌هاي ملت ايران مورد تهديد واقع خواهد شد.

وي افزود: بايد مراقبت شود تا موضوع به گونه‌‌اي پيش نرود كه فردي كه منافع گروهي خاصي را تعقيب بكند و از طريق كانون‌هاي ثروت و قدرت پنهان كه هنوز هم ممكن است در جاهايي حضور داشته باشند، صاحب نفوذ باشند و به تحركات خود دامن زنند. دستيار ارشد رئيس‌جمهور گفت: بالاخره هستند كساني كه به جاي منافع ملي، منافع جمعي كشور و منافع امت اسلامي دنبال منافع خودشان هستند.
وي افزود: برخي هم هستند كه به عنوان عناصر بيگانه در داخل كشور فعاليت مي‌كنند كه بايد مراقبت شود كه هيچ‌كس به پشتيباني اين عده وارد صحنه نشود.

دستيار ارشد رئيس‌جمهوري در ادامه با اشاره به محورهاي سخنان

رهبر معظم انقلاب تصريح كرد: موضوع كانون‌هاي قدرت و ثروت در واقع هشداري بودكه مقام معظم رهبري هم به مردم دادند كه بصيرت و هوشياري كه هميشه داشته‌اند را حفظ كنند و بسنجند كه فردي كه به عنوان كانديداي نمايندگي مجلس وارد انتخابات مي‌شود موردحمايت چه كساني است، آيا مورد حمايت اقشار توده‌هاي زحمتكش مردم و مؤمن به انقلاب است يا مورد حمايت گروه‌هاي خاص. وي ادامه داد: از سوي ديگر در صورت توجه به بيانات مقام معظم رهبري در صحنه سياسي مي‌توان اميدوار بود مجلسي تشكيل شود كه حقيقتاً عصاره فضائل ملت باشد.

توجه به بيانات مقام معظم رهبري براي توجه به حقوق همه افراد

سيدشمس‌الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي نيز در گفت‌وگو با با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبري از جايگاه ولي فقيه و شخص اول نظام همواره توصيه‌هاي مدبرانه و حكيمانه‌اي داشته‌اند كه بايد مورد تأكيد و توجه همه باشد.

اين عضو كابينه دهم با اشاره به برخي اتهام‌زني‌ها از سوي برخي افراد گفت: من از اين زاويه اين موضوع را مورد توجه قرار مي‌دهم كه برخي موارد افراد بي‌گناه و بدون هرگونه سوءنيتي مورد اتهام‌زني و در واقع تهديد قرار مي‌گيرند. اگر بيانات مقام معظم رهبري به طور دقيق در اين باره رعايت شود، از هرگونه تشكيك نابجايي جلوگيري مي‌شود. حسيني تأكيد كرد: اجراي دقيق بيانات مقام معظم رهبري درجهت حقوق همه افراد جامعه خواهد بود.

اهميت مسئوليت‌ها درجامعه مهدي غضنفري وزير صنعت معدن و تجارت نيز در گفت‌وگو با تصريح كرد: مسئوليت‌ها و پست‌ها درجامعه به لحاظ تفكر توحيدي براي خدمت‌كردن هستند اما در تفكر غيرتوحيدي اين مسئوليت‌ها منبعي براي درآمدزايي و سودجويي محسوب مي شوند.

عضو كابينه دهم با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب بيان داشت: اگر كسي بخواهد از طريق نزديك شدن به كانون‌هاي ثروت به قدرت دست يابد، نشانگر آن است كه نگاه او، نگاهي توحيدي نيست و لذا هدف او هم خدمت نيست.

وي افزود: عكس اين موضوع هم صادق است اما اگر كسي به كانون‌هاي قدرت و ثروت نزديك شود تا اهداف خود را پيگيري كند راه او كاملاً نامشروع است. وزير صنعت، معدن و تجارت تأكيد كرد: مقام معظم رهبري به نكته مهمي اشاره كرده‌اند در اين باره بايد گفت اگر كسي از راه غيرشرعي و غيرقانوني به قدرت يا ثروت نزديك شود نتيجه عملكردش در جهت خدمت براي مردم نخواهد بود و كسي كه به فساد نزديك شود نتيجه عملكردش هم فساد خواهد بود. غضنفري افزود: اين هشدار رهبر معظم انقلاب نشانه خوبي است براي همه كساني كه مي‌خواهند كار سياسي يا اقتصادي كنند.

لطف‌الله فروزنده معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور در گفت‌و‌گو با گفت: در هر كشوري افرادي هستند كه با فرصت‌طلبي به دنبال منافع خود هستند و تلاششان اين است كه از ظرفيت‌هاي افراد و نهادهاي مختلف استفاده كنند.

وي افزود: هركس كه مسئوليتي چه در دولت چه در مجلس و چه در جاهاي ديگر پيدا مي‌كند در معرض خطر قرار مي‌گيرد و بايد مراقبت‌هاي لازم را بكند.

فروزنده گفت: بعضاً ديديم كه شخصيت‌هايي مراقبت نكردند و آسيب ديدند. معاون رئيس‌جمهور با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب گفت: تذكر مقام معظم رهبري هشداري جدي است كه هر مسئولي بايد مراقبت كند، خود ايشان هم راه حل آن را فرمودند كه روزي كه وارد مسئوليت مي‌شويد چه در مجلس چه در دولت نيت كنيد كه اين 4 سال را وقف خدمت به مردم كنيد و دنبال مسائل شخصي خود نباشيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها