کد خبر: ۲۱۸۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۱۰ مهر ۱۳۹۰
رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم:
رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم گفت: چيزي كه مي‌تواند جهان بشريت را از همه ولنگاري‌ها و آشفتگي‌ها نجات دهد، نشر علوم اهل بيت(ع) است كه مركز و پايگاه آن در قم است.

به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598 به نقل از روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمين عباس اسكندري در جلسه گفتمان ديني دانشجويي كه با حضور دانشجويان جديدالورود آموزشكده فني حرفه‌اي دختران قم برگزار شد، توجه و ارتباط به خداي عالم را از مباني زيرساختي در مسائل فكري و اعتقادي برشمرد و تاكيد كرد: توجه به خداوند محور حركت فكري، روحي و قلبي انسان است و اگر كسي به اين شناخت و معرفت دست پيدا كرد تمام معضلات فكري و روحي و رفتاري او حل مي‌شود.

وي ادامه داد: علت اينكه انسان‌ها در طول مسير زندگي به انحرافات كشيده مي‌شوند و شيرازه زندگي آنها از هم مي‌پاشد ناديده‌گرفتن اين زيرساخت در مباني فكري و يا عميق‌نبودن آن است.

وي تاكيد كرد: خداي سبحان در فطرت آدمي نورافكن‌هايي قرار داده كه اگر انسان به آن توجه كند به خوبي مي‌تواند با خدا ارتباط برقرار كند.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم غفلت از انديشه را يكي از مشكلات انسان ذكر كرد و اظهار داشت: هيچ اشكالي ندارد كه از حاصل انديشه ديگران بهره ببريم اما تمام حقيقت انسان، انديشه اوست و اين در حالي است كه بسياري از انسان‌ها براي جنبه‌هاي غير از انديشه اهميت بيشتري قائل هستند.

حجت‌الاسلام اسكندري به ذكر احاديث و رواياتي در مورد اهميت فكركردن در دين مبين اسلام، تصريح كرد: خداوند دو كتاب آفرينش و باطن را در اختيار انسان قرار داد و در كنار اسباب زندگي مادي، وسايل هدايت را معرفي كرد تا انسان در مسير صحيح قرار گيرد.

وي قرآن كريم، پيامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و عالمان دين را اسباب هدايت انسان دانست و گفت: اگر انسان يك جرعه از لذت معنوي و عرفاني را در ارتباط با خداوند بنوشد حاضر نخواهد بود يك لحظه از اين ارتباط را با چيزي معاوضه كند.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم با بيان اينكه رمز موفقيت انسان در توفيقي است كه خداوند به او عطا كرده است، افزود: همه توفيقات از جانب خداوند نازل مي‌شود اما اين بدان معنا نيست كه منتظر بمانيم تا ببينيم از جانب خداوند چه چيزي براي ما نازل مي‌شود، بلكه ميزان تلاش و توجه و دقت ما در تحصيل آنچه كه خداي سبحان براي ما در نظر گرفته اهميت دارد.

حجت‌الاسلام اسكندري قبولي در دانشگاه را فرصتي گرانبها براي دانشجويان برشمرد و با اشاره به اهميت حضور دانشجويان ساير استان‌ها در شهر مقدس قم تاكيد كرد: قم جايگاه رفيعي دارد و با وجود اينكه دشمنان در قبل و بعد از انقلاب اسلامي توطئه‌هاي زيادي عليه اين شهر مقدس بكار بستند اما قم كانون توجه جهانيان است.

وي افزود: اينكه شهر قم بيشتر از ساير شهرهاي كشور مورد هجمه دشمنان بود و حتي قبل از انقلاب اسلامي شايعات زيادي در مورد اين شهر رواج پيدا كرده بود، به خاطر اين است كه قم پايگاه علم اسلام ناب است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم نسبت به توطئه‌هاي دشمنان در مورد كمرنگ جلوه‌دادن نقش قم در تحولات جهاني هشدار داد و گفت: امروز تبليغات عليه قم جهاني شده و دشمنان از طريق ماهواره‌ها و ابزارهاي رسانه‌اي درصدد تضعيف جايگاه اين شهر هستند.
وي گفت: چيزي كه مي‌تواند جهان بشريت را از همه ولنگاري‌ها و آشفتگي‌ها نجات دهد، نشر علوم اهل بيت(ع) است كه مركز و پايگاه آن در قم است.

حجت‌الاسلام اسكندري وجود مضجع شريف حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمكران، حوزه علميه، مراجع معظم تقليد و موسسات علمي را از ويژگي‌هاي شهر مقدس قم برشمرد كه اين شهر را نسبت به ساير شهرها منحصر به فرد كرده است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم در پايان به دانشجويان جديدالورود آموزشكده فني حرفه‌اي دختران قم توصيه كرد كه براي بهره‌مندي از فضاي معنوي و شخصيت‌ها و مراكز علمي اين شهر اهتمام بيشتري داشته باشند تا با كوله‌باري از دستاوردهاي معنوي به محل سكونت خود برگردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها