کد خبر: ۲۱۸۵۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۱۰ مهر ۱۳۹۰
از جمله ارتقاء های انجام شده بر روی ناو جورج بوش به نسب سایر اعضای خانواده نیمیتز، می توان به برج رادار و هدایت جدید، شیشه های نسل جدید و مقاوم، سامانه به پرواز درآورنده و فرود آورنده ارتقاء یافته و سیستم سوخترسان جدید در این شناور اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق، ناو هواپیمابر «یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش» که به نام چهل و یکمین ریس جمهور آمریکا، جورج بوش پدر نام گذاری شده است، دهمین و آخرین عضو خانواده ناوهای هواپیمابر اتمی کلاس نیمتز نیروی دریایی آمریکا می باشد.

این ناو به تاریخ 26 ژانویه سال 2001 میلادی با هزینه ای در حدود 6 میلیارد و 200 میلیون دلار سفارش داده شد و به تاریخ 9 اکتبر 2006 به آب انداخته و در 10 ژانویه 2010 رسما با کد CVN-77 وارد خدمت نیروی دریایی آمریکا شد.

این ناوهواپیمابر دارای وزنی در حدود 102 هزار تن بوده، طول آن 332 متر و عرض آن 76 متر می باشد.



این ناو از 2 راکتور اتمی ساخت شرکت وستینگ هاوس بهره می برد که هر کدام از آنها نیروی در حدود 104 مگاوات را تولید می کنند. همچنین این کشتی از 4 موتور دیزل هرکدام به قدرت 8 مگاوات برای شرایط اضطراری بهره می برد و 4 توربین بخار و 4 محور انتقال نیرو دارد.
سرعت این ناو نیز در حدود 56 کیلومتر بر ساعت می باشد.

این ناوهواپیمابر چیزی در حدود 6000 خدمه بهره داشته و ناوگان پروازی آن در حدود 90 فروند هواپیمای بال ثابت و بالگرد است که این هواپیماها شامل سری جنگنده های F/A-18F سوپر هورنت ، پرنده های اخلال گر EA-18 گراول و رادار پرنده E-2C هاوک آی و بالگردهای سری SH-60 و HH-60 سی هاوک می باشد.



از جمله ارتقاء های انجام شده بر روی ناو جورج بوش به نسب سایر اعضای خانواده نیمیتز، می توان به برج رادار و هدایت جدید، شیشه های نسل جدید و مقاوم، سامانه به پرواز درآورنده و فرود آورنده ارتقاء یافته و سیستم سوخترسان جدید در این شناور اشاره کرد.

بخشهای مختلف این ناو با زرهی از جنس کلوار به قدرت 6.4 سانتی متر نیز پوشیده است.این ناو در بخش سامانه های الکترونیکی و راداری نیز از سیستم های پیشرفته راداری و اقدامات متقابل بهره می برد.

بر روی ناو هواپیمابر «یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش» سامانه های موشکی سطح به هوای ESSM و RIM-116 و 4 قبضه توپ 20 میلی متری هدایت شونده فالانکس برای حفاظت بیشتر استفاده می شود.

این کشتی در اولین دوره از حضور خود در آبهای آزاد از عرض اقیانوس اطلس عبور کرده و به انگلستان رفته و در رزمایش مشترک دریایی ناتو به میزبانی انگلستان شرکت کرد. سپس در 10 ژوئن 2011 به بندر ایتالیایی ناپل وارد شد.

بنا بر اطلاعات موجود و اخبار اعلام شده ظاهرا این کشتی در حال حاضر وارد خلیج فارس شده و احتمالا در مرکز ناوگان پنجم آمریکا در بحرین پهلو خواهد گرفت.

هرچند آمریکا همواره در زمان ورود ناوهای هواپیمابر خود به منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، تبلیغات و سروصدای زیادی درباره آنها به راه می اندازد اما به نظر می رسد با دستیابی نیروهای مسلح ایران به سیستم های جدید موشکی همچون «قادر» و «خلیج فارس» دیگر نمی توان اهمیت نظامی برای اینگونه اقدامات اشغالگران در عراق و افغانستان قائل شد و باید آنرا صرفا یک اقدام تبلیغاتی دانست.



البته با توجه به علاقه دائمی نیروهای آمریکایی برای رجزخوانی ضد قدرت نظامی ایران، ما نیز آمادگی خود را برای جوانمرگ شدن جدیدترین ناوهواپیمابر آمریکا اعلام می کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۱
۱
بنده مدت 30سال است که در کنار کارم دررابطه با مسائل اخر الزمان مطالعه می کنم در یکی از روایات مضمونی را خواندم که در رابطه با همین موضوع شما بود انهم به این متن ( در اخر الزمان کشتی عظیم جنگی دشمن در خلیج غرق خواهد شد )که فقط می تواند ناو هواپیما بر امریکا باشد انشااللهمحض اطلاع دوستان عرض می شود که در یک ناو هواپیما بر حداقل 6000 تا 10000نفر پرسنل دارد که در صورت غرق شدن به یک باره این همه ادم تلفات دارد چون موقع پایین رفتن گردابی را ایجاد خواهد کرد که همه را حتی با جلیقه غرق میکند انشاالله
پاسخ
جریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
شکار زرافه راحت تره یا شکار اهو ؟
------------
بشرت اینکه مشت اول را برنده یعنی جریان بزنه ؟
-------------
زمان جنگ هم بچه های ریزه میزه قسر در میرفتن و بلندا میشدن سیبل متحرک !
---------
برا همین از افراد قد متوسط به پائین جهت کار در زیر دریائی دعوت میشه چون سوراخ سمبه زیاد داره !
------
اما ساخت ناوشکن دکل تر از تیپ جماران به بالا برای ما مایه درد سره ابهای کم عمق کرانه و برد بیش از 1 هفته رفت و برگشت سیبل کوچک تیراژ بالا سرعت و چالاکی بزن در رو ...
-------------
خدا بیامرز هم مطالعه شده ناوچه موشک انداز لاکامپوتان ( 1 نوع کلاس انگلیسی - روی دکل 1 چیز مثل توپ قلقلی داره ) زیاد خرید و شاید ناو خارک و لاوان ببر و پلنگ کمتر .
-----------
3 تا ناو عظیم فکر کنم ماژلان و .. خرید که مجرد ها بجای خوابگاه ازش استفاده میکردن اول جنگ 1 یا 2 تا صدمه دید اوردن بندر .
----------
از قایق تندرو و بسیجی خیلی میترسن نامردا ...
---------
اگه سال 67 ارتش تمرد نمیکرد ... اخ خدا !
---------
یا حق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
وقتی خداوند بزرگ می خواهد ستمگران را تنبه کند عذاب او همراه با تحقیر آنان نیز خواهد بود.همچنانکه که سپاه ابرهه را با آن همه فیل قوی جسه توسط ابابیل و سنگریزه های پر درد کشت و جالبتر آنکه یک حشره کوچه کمتر از یک سانتی متر مایه عذاب و مرگ آن ملعون شد.
خرسندیم که ببینیم چگونه ابابلیها این جنود خدا چگونه این متکبرین فاسد را به هلاکت خواهد رساند آنچنان که سلاح حزب الله عزیز تانکهای پرآوازه و ناو فوق پیشرفته اسرائیل را منهدم کرد.
ما نیز در صف این جهاد دیدنی سالهاست چشممان به انگشت اشارت آقا- رهبر معظم انقلاب- است.
آیا که شود میکده را باز کنند
یک بار دگر عنایتی ساز کنند
اینها همه از آمدن یار شود
اینها همه از رخصت مهدی(عج) شود
یا علی
رزمنده دیروز..منتظر امروز
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها