کد خبر: ۲۱۸۶۵
زمان انتشار: ۱۵:۲۳     ۱۰ مهر ۱۳۹۰
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم اندیشی "راهکارهای توسعه کیفی نشریات تخصصی حوزه فرهنگ ، هنر و علوم انسانی" کار فرهنگی در مطبوعات را چراغ روشنی در تاریکی دانست و افزود : مطبوعات ارگان رویکردهای حزبی و دغدغه های جناحی نیستند بلکه ارگان توسعه فرهنگی جامعه هستند.

به گزارش 598 به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد ؛ محمد جعفر محمدزاده عصر روز شنبه در جمع مدیران مسوول نشریات حوزه فرهنگ ، هنر و علوم انسانی علاوه بر بیان مطلب فوق اظهار داشت : نگاه به حوزه نشریات فرهنگی نگاهی ویژه و راهبردی است و اگر خواسته باشیم توسعه کیفی اتفاق بیفتد باید از نشریات فرهنگی آغاز شود.

وی ادامه داد : فرهنگ پایه فعالیت های مطبوعاتی است . اساس مطبوعات بر محور فرهنگ است و ماندگارترین نشریات در کشور نشریات فرهنگی هستند.

محمدزاده به رویکرد مطبوعات در نقد برخی آسیب ها اشاره کرد و افزود : پرداختن به چالش ها و آسیب های موجود ، حق مردم و مطبوعات است ؛ اما اگر ژورنالیسم ، جایگزین قضاوت شود ؛ حرکتی اشتباه صورت گرفته است ؛ زیرا اطلاع رسانی با قضاوت متفاوت است و هر یک جایگاه و ساز و کار خود را دارد.

محمدزاده همچنین گفت : مطبوعات حق دارند روشنگری کنند اما نباید فراموش کرد که باید دستگاه قضا و آیین دادرسی در مسیر خودش حرکت کند.

وی تصریح کرد : در حوزه سیاست هم باید کار فرهنگی صورت گیرد ؛ اگر پایه فکری و فرهنگی مردم توسط مطبوعات رشد کند ، توقع مردم از مطبوعات نیز ارتقا خواهد یافت.

محمدزاده افزود : مردم باید تیتر خوب و بد را از یکدیگر تشخیص دهند ، باید بدانند گزارش تولیدی چه ارزشی دارد و نشریه ای را که کار تولیدی انجام می هد ، از نشریه ای که مصرف کننده به صرف تولیدات سایر رسانه هاست ، تمییز دهند .

وی در ادامه توسعه فرهنگی مطبوعات را دغدغه ای راهبردی و اساسی عنوان کرد و اظهار داشت : مطبوعات باید از حیثیت فرهنگی خود دفاع کنند باید فضای فرهنگی را ارج نهیم و چشم انداز و نگاهی دوراندیشانه به آینده مطبوعات کشور داشته باشیم.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در پایان یک از دغدغه های این معاونت را توسعه و رشد فرهنگی مطبوعات عنوان کرد و افزود: رابطه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی و نشریات فراتر از دادن مجوز فعالیت ، حمایت و یا اعطای یارانه است بلکه ما باید به افق های وسیع تر بنگریم و برای تحقق رشد کیفی مطبوعات ، زیر ساخت های مطبوعات را تقویت کنیم.

لازم به ذکر است در پایان این نشست برخی از مدیران مسوول نشریات به بیان دیدگاههای خود در خصوص توسعه کیفی نشریات فرهنگی پرداختند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها