کد خبر: ۲۱۹۰۸
زمان انتشار: ۰۰:۱۵     ۱۱ مهر ۱۳۹۰
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی بخواهند مسئله فلسطین را حل کنند به لحاظ حقوقی راه حل ساده‌ای وجود دارد، گفت: راه حل این موضوع بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب این است که مردم فلسطین به خانه خود و اشغالگران به سرزمین اصلی خود بازگردند.
 
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان طی سخنانی در مراسم اختتامیه پنجمین همایش بین‌‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ابراز امیدواری کرد که برگزاری این اجلاس گام بلندی در جهت نجات سرزمین قدس باشد.
 
وی اظهار داشت: در این اجلاس بحث‌های بسیار مهم و اساسی درباره فلسطین صورت گرفت و دیدگاه‌های گوناگون و پیشنهادات و راه‌حل‌هایی ارائه شد که همه در جهت همدلی و تلاش برای آزادی فلسطین بود.
 
وی افزود: مسئله فلسطین آنقدر مهم و دارای ابعاد گوناگون است که اگر ساعت‌ها و ماهها در مورد حادثه اشغال فلسطین و تأسیس رژیم صهیونیستی صحبت کنیم باز هم همه ابعاد موضوع طرح نمی‌شود.
 
 رئیس جمهور کشورمان این سؤال را مطرح کرد که چرا مسئله فلسطین مهم است و ابعاد مسئله فلسطین چیست و آیا مسئله فلسطین یک مسئله عربی است؟ و اینچنین ادامه داد: مسئله فلسطین عربی هم است اما فقط عربی نیست.
 
احمدی‌نژاد با طرح این پرسش که آیا مسئله فلسطین فقط مربوط به مسلمانان است و آیا اشغال فلسطین یک حرکت علیه مسلمانان محسوب می‌شود؟ اظهار داشت: بله. اشغال فلسطین علیه مسلمانان بود ولی فقط علیه مسلمانان نبود بلکه یک مسئله بین‌‌المللی است و یک اقدام علیه تمام بشر است.
 
وی خاطرنشان کرد: حدود 500 سال برخی صاحبان قدرت و ثروت در غرب دنیا را به استعمار کشیدند و رنج‌های عظیمی بر ملت‌ها تحمیل کردند اما ملت‌ها یکی پس از دیگری آزاد شدند، اما اندیشه برده‌داری و استعمار در جهان ریشه‌کن نشد.
 
احمدی‌نژاد گفت: اروپا سرزمین 72 ملت است و فرقه‌ها و طوایف گوناگون که سال‌ها با هم در جنگ بودند در آن زندگی می‌کنند.
 
 رئیس جمهور با بیان اینکه قبل از قرن بیستم نمی‌توانیم 5 سال متوالی پیدا کنیم که در آن در اروپا جنگی رخ نداده باشد، افزود: اختلافات اروپایی‌ها حتی در سرزمین‌های استعماری هم ادامه داشت و آنها بر روی چگونگی غارت ملت‌ها با یکدیگر درگیر بودند.
 
وی اظهار داشت: کسانی این اندیشه را در استعمارگران غربی پدید آوردند که ادامه درگیری آنها به ضررشان است لذا تصمیم گرفتند که برای چپاول ملت‌ها با هم متحد شوند و به طور هماهنگ همه کشورها را غارت کنند و این ایده بعد از جنگ دوم جهانی قوت گرفت.
 
رئیس جمهور کشورمان گفت:‌ برای اینکه وحدت اروپایی‌ها حفظ شود و آنها برای برنامه‌هایشان فرصت اجرا پیدا کنند به دو عامل نیاز داشتند که یکی محور وحدت اعتقادی بود. اروپایی‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر محور مقدس وجود نداشته باشد نمی‌توانند وحدت داشته باشند.
 
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: مسئله بعدی این بود که اروپایی‌ها به پایگاهی نیاز داشتند تا از طریق آن سیاست‌های استعماری را جلو ببرند که هر دو این اهداف در تشکیل رژیم صهیونیستی خود را نشان می‌دهد.
 
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه یک حزب صهیونیستی در پشت صحنه اروپا و آمریکا همه آنها را مدیریت می‌کند، افزود: در اروپا در مورد همه چیز می‌توان صحبت کرد اما صحبت بر علیه تأسیس رژیم صهیونیستی ممنوع است و آنقدر این رژیم را مقدس کرده‌اند که کوچکترین انتقاد به این رژیم مساوی با مارک خوردن تروریسم است.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه کسی نمی‌تواند در مورد هولوکاست در جهان صحبت کند، ادامه داد: وقتی از هولوکاست صحبت شود افراد مورد تهدید قرار می‌گیرند و سروکار آنها با زندان خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه سرزمین فلسطین ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد از جمله اینکه قلب منطقه خاورمیانه است و با ذکر این نکته که تسلط بر فلسطین مساوی بر تسلط بر منطقه خاورمیانه است، اظهار داشت: هرکسی بر خاورمیانه مسلط باشد در تمام نقاط دنیا دست برتر دارد چرا که خاورمیانه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد.
 
احمدی‌نژاد خاورمیانه را سرزمین پیامبران الهی عنوان کرد و گفت: خاورمیانه سرزمین اقتصاد و انرژی و دارای جغرافیای سیاسی منحصربه‌فرد است، از دریای سیاه تا اقیانوس هند و از جبل‌الطارق تا شرق چهار راه ارتباطی دنیا است و تسلط بر این منطقه نیز به معنای تسلط بر کل دنیا خواهد بود.
 
وی اظهار داشت: این یک دروغ بزرگ است که می‌گویند عده‌ای صهیونیست زمین‌های فلسطینی‌ها را خریداری کردند چرا که این یک نقشه از قبل طراحی شده بود و بعد از آن هم برای رسمیت دادن به این رژیم جعلی قضیه هولوکاست را مطرح کردند.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه هولوکاست هیچ ربطی به ملت فلسطین ندارد،‌ تأکید کرد: هر ملتی که بخواهد در منطقه ما پیشرفت کند به این بهانه که ممکن است آن ملت مقابل اسرائیل بایستد از سوی اروپا و آمریکا تحت فشار قرار می‌گیرد.
 
احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ در تاریخ سیاسی 100 سال گذشته یک دیکتاتور وجود نداشته که مورد حمایت غرب نباشد و از سوی دیگر یک دولت مستقل و آزادی‌خواه که مورد کینه اروپایی‌ها نباشد، وجود ندارد.
 
وی ریشه دیکتاتوری را در اروپا و آمریکا دانست و افزود: امروز غارت ملت‌ها برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک است.
 
رئیس جمهور گفت: حجم غارتی که طی 40 سال اخیر از ثروت‌ ملت‌ها شده است ده‌ها برابر غارت‌ کل غارتگران است.
 
رئیس جمهور با ذکر این مسئله که امروز رژیم صهیونیستی عامل دست غارتگران است گفت: رژیم صیهونیستی همه شعارهای دروغین غرب را زیرپا می‌گذارد ولی باز هم مورد حمایت آنها است.
 
محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود در اختتامیه پنجمین اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین اظهار داشت:‌اسرائیلی‌ها علناً اعلام می‌کنند که رهبران فلسطین را ترور می‌کنند و برای این کار جایزه هم می‌گیرند.
 
وی افزود: در تهران دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کنند و وقتی ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم می‌بینیم که آژانس اتمی که در اختیار آمریکا است به طور غیرقانونی اسامی آنها را منتشر کرده است.
رئیس جمهور ادامه داد: رژیم صهیونیستی نماد دو مسئله مهم است، یکی اینکه نماد باطن اندیشه مادی حاکم بر غرب است، دموکراسی اروپایی، دولت‌های استعمارگر حقیقت و باطنش در رژیم صهیونیستی قرار دارد.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک تهدید برای همه ملت‌ها است،گفت: مسئله فلسطین فصل جداکننده است، همه دزدها و زورگویان عالم در مورد فلسطین پشت سر رژیم صهیونیستی با هم متحد هستند و هیچ حزب قدرت‌طلب منحرف زورگو پیدا نمی‌شود مگر اینکه دستش در دست این رژیم باشد.
 
وی اظهار داشت: در مقابل هیچ ملت آزاده‌ای وجود ندارد که پشت‌سر فلسطین قرار نداشته باشد.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز مسئله فلسطین به یک معیار تبدیل شده است،‌گفت: امروز هرکس ادعا کند که طرفدار آزادی است باید طرفدار فلسطین باشد و باید نظرش را در مورد مسئله فلسطین جویا شد.
 
وی افزود: امروز آزادی فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی آرمان همه آزادی‌خواهان و موحدان است.
رئیس جمهور ادامه داد: امروز روزی است که همه باید دست در دست هم دهیم و به ملت فلسطین برای آزادی آن کمک کنیم چرا که سرزمین فلسطین سرزمینی پیامبران و متعلق به همه بشریت است.
احمدی‌نژاد تأکید کرد که امروز مسئله فلسطین از مظلومیت خارج شده، البته هنوز ملت فلسطین در ظلم به سر می‌برند.
 
وی افزود: امروز موضوع فلسطین باز شده اما هنوز زوایای زیادی از آن باقی مانده که قابل بررسی است.
رئیس جمهور تصریح کرد: جنس رژیم صهیونیستی تجاوزگری است و بدون تجاوز و ترور و کشتار این رژیم حیات ندارد.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: که رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است و حتی اگر یک سلول صهیونیستی در فلسطین باقی بماند موجب خطر برای منطقه خواهد بود.
 
به گزارش فارس این بخش از سخنان رئیس جمهور با استقبال حاضران مواجه شد به طوری که تمام سالن یکصدا از مواضع رئیس جمهور حمایت کردند و وی را مورد تشویق خود قرار دادند.
 
رئیس جمهور کشورمان در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب راه حل مشکل فلسطین را اعلام کرده‌اند، گفت: اگر کسی می‌خواهد مشکل فلسطین را حل کند، راه حل ساده است، هرکس باید به خانه خودش برگردد.
 
وی با تأکید براینکه باید حق مالکیت ملت فلسطین به رسمیت شناخته شود، گفت: ملت فلسطین از سال‌ها قبل وجود داشته و در سرزمین فلسطین زندگی کرده است، طبق قوانین بین‌الملل هر ملت حق حاکمیت ملی دارد یعنی ملت فلسطین باید در مورد سرنوشت خودش تصمیم بگیرد.
احمدی‌نژاد اظهار داشت: ما از منطق استعمارگران قبل و طرفداران حقوق بشر امروز تعجب می‌کنیم چرا که این عده با کشتار و تسخیر سرزمین‌ها برای خود حکومت تأسیس کرده‌اند.
 
وی افزود: همانطور که در سازمان ملل اعلام کردم، آمریکا نزدیک به هزار پایگاه نظامی در جهان دارد که خرجش از جیب ملت‌ها است و اگر ما به دنبال حل مشکل هستیم باید این پایگاهها جمع شوند.
رئیس جمهور با تأکید براینکه مستکبران در سراشیبی سقوط قرار دارند، اظهار داشت: مستکبرین تنها راه بازسازی قدرت خود را در نجات رژیم صهیونیستی می‌دانند.
 
احمدی‌نژاد تأکید کرد که امروز همه باید دست به دست هم دهیم و پشت ملت فلسطین بایستیم تا سرزمین فلسطین به طور کامل در اختیار ملت فلسطین قرار گیرد.
 
وی افزود: امروز تلاش در راه نجات ملت فلسطین والاترین افتخار است.
احمدی‌نژاد خطاب به حامیان رژیم صهیونیستی گفت که دور تسلط بر ملت‌ها به پایان رسیده است و امروز موج بیداری انسان‌ها سراسر جهان را فرا گرفته است.
 
احمدی‌نژاد اسرائیل را به یک خودروی فرسوده و خارج از رده تشبیه کرد که صاحب آن دائماً آن را هل می‌دهد.
رئیس جمهور کشورمان در پایان سخنانش تأکید کرد که دست قدرت ملت‌ها که تجلی قدرت خدا است به زودی از آستین آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان بیرون می‌آید و رژیم صیهونیستی و حامیان آن را در تاریخ دفن خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها