کد خبر: ۲۱۹۱۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
وزیر خارجه موقت اوکراین در پی حمله به شهر اسلاویانسک گفت که اوکراین نه تنها باید در مقابل تهدید مداخله روسیه که برای دفاع از معترضان صورت می‌گیرد، حالت بازدارندگی به خود بگیرد بلکه به واقع باید برای مقابله نظامی علیه روسیه برنامه‌ریزی کند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری اوراسیا، آندری دشچیتسیا ، وزیر امور خارجه موقت اوکراین تاکید کرد که مردم این کشور و ارتش اوکراین آماده مقابله با روسیه در صورت عبور سربازان این کشور از مرز هستند.

روسیه برای چند هفته است که سربازان خود را در مرز اوکراین مستقر کرده و 40 هزار سرباز برای انجام عملیات به نظر کافی است تا با ارتش ضعیف اوکراین مقابله کند. به نظر می‌رسد که روسیه به دنبال به حداکثر رساندن سربازان خود در مرز با اوکراین است اما تاکنون نسبت به درخواست‌ها از جانب معترضان برای مداخله و دفاع از آن‌ها بی‌اعتنا بوده است.

اما اوکراین به نظر از انتظار خسته شده و به روسیه یک ضرب الاجل 48 ساعته داده تا مانورهای نظامی خود را درنزدیکی مرز توضیح دهد.

مقام‌های دولت کی‌یف هنوز اعلام نکرده‌اند که پس از اتمام این 48 ساعت قرار است چه اتفاقی رخ دهد اما بر حمایت نظامی آمریکا برای انجام حمله علیه مناطق شرقی تحت اشغال معترضان حامی روس و انجام عملیات مقابله با تروریسم تاکید دارند.

روزنامه دیلی میل نیز نوشت، معاون وزیر خارجه موقت اوکراین نیز نگرانی خود را نسبت به بحران در این کشور به اطلاع سازمان ملل رساند و چند ساعت پس از آنکه نخست وزیر اوکراین، روسیه را به تلاش برای آغاز جنگ جهانی سوم متهم کرد، قسم خورد که از سرزمین مادری‌اش دفاع کند.

وی در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: ما اطلاع داریم که در خطر هستیم. ما در مقابل هرگونه تهاجمی از سرزمین مادری‌مان دفاع می‌کنیم و از روس‌ها می‌خواهیم تا این جنون و دیوانگی را متوقف کنند. ما از روس‌ها می‌خواهیم تا سربازان خود را از مرز خارج کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها