کد خبر: ۲۲۱۳۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۱۳ مهر ۱۳۹۰
گروه استان‌ها - تهران: مدیر جهاد کشاورزی ری در واکنش به ادعای مدیر عامل میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: دوستان شهرداری به جای نگرانی بابت پیازهای زمین‌های حریم پالایشگاه تهران جلوی ورود فاضلاب‌های شهری که به نهرهای کشاورزی ریخته شده و منجر به آلودگی آنها می‌شوند، بگیرند.

به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، حسین صفایی مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران با این ادعا که پیازهایی که در حریم پالایشگاه شهرری (شهید تندگویان) تولید می‌شود چندین برابر سرب دارد، جهاد کشاورزی را موظف به انجام اقدامات لازم در این خصوص اعلام کرده بود.

در همین زمینه محمدرضا درگاهی مدیر جهاد کشاورزی ری در گفتگو با رجانیوز با عجیب خواندن ادعای مدیر عامل میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: نزدیک به 10 سال است که در اطراف پالایشگاه شهید تندگویان (تهران) پیاز کشت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگرچه بنا بر اخبار ما در آن حریم به هیچ وجه پیاز کشت نمی‌شود اما برای اطمینان خاطر شخصا به بازدید از آن منطقه رفتم تصریح کرد: در آن منطقه به هیچ عنوان پیاز کشت نمی‌شود بلکه تنها غلات از قبیل یونجه و ذرت مورد کشت قرار می‌گیرد.

درگاهی با اشاره به اینکه مسئول رسیدگی به مشکلات اینچنینی وزارت بهداشت و سازمان حفاظت از محیط زیست است ادامه داد:  اگر مسئولیت با جهاد کشاورزی باشد سوال من از آقای صفایی این است که چرا ایشان که پیش از حضور در شهرداری تهران سال‌ها معاون وزیر جهاد کشاورزی بود هیچ اقدامی در حل این مشکل  ادعایی انجام نداد.

مدیر جهاد کشاورزی افزود: دوستان شهرداری به جای نگرانی بابت پیازهای زمین‌های حریم پالایشگاه تهران جلوی ورود فاضلاب‌های شهری که به نهرهای کشاورزی ریخته شده و منجر به آلودگی آنها می‌شوند، بگیرند.

درگاهی با اشاره به مشکلات شهرداری تهران برای زمین‌‎های کشاورزی پدید آورده است گفت: شهرداری تهران از صدور مجوزهای غیر قانونی در حریم شهر تهران که باعث از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و نابودی کمربند سبز تهران می‌شود خودداری کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها