کد خبر: ۲۲۲۰۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۱     ۱۳ مهر ۱۳۹۰

شهردار تهران امروز رسما اعلام کرد که 88 درصد از بودجه این نهاد توسط مردم تامین می شود این در حالی است که شهرداری تهران در اقدامی شگفت انگیز واژه «اهدایی» را بر بدنه اتوبوس های شهر تهران درج کرده است.

به گزارش پانا، شهرداری تهران در چند سال اخیر خدمات متعددی را برای تامین رفاه شهروندان تهرانی ارائه کرده است اگرچه برای تامین بودجه این خدمات به طروق متعدد عوارض و هزینه های شهر تهران را افزایش داده است.
 
این روزها با بازگشایی مدارس و در راستای توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط تندرو، 200 اتوبوس دو کابین به خطوط مختلف BRT تزریق کرده است اما متاسفانه این روزهاشاهد آن هستیم که بر روی بدنه این اتوبوس ها از واژه «اهدایی شهرداری تهران» استفاده شده است.
 
این اقدام مدیریت کنونی شهر تهران که بیانگر ایجاد تبلیغات برای شهردار تهران است نه تنها توهینی بر مردم تهران قلمداد می شود بلکه بیانگر آن است که از هم اکنون بودجه های شهر تهران صرف زیر سازی برای ایجاد" پله های ترقی" برای شهردار است.
 
امروز شهردار تهران در مراسم تجلیل از پژوهشگران محله رسما عنوان کرد که 10 تا 12 درصد بودجه شهرداری از بودجه کلان و حدود 88 درصد آن از جیب مردم تامین می شود.
 
با این گفته سوال اینجاست آیا این اتوبوس های دو کابین از 12 درصد بودجه کلان تهیه شده است که شهرداری تهران به خود جسارت داده است بر روی بدنه اتوبوس ها از واژه اهدایی شهرداری استفاده کند یا از 88 درصد جیب مردم؟!
 
ناگفته نماند که پیش از این نیز بارها سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرده است که بیشتر پروژه های عمرانی شهر تهران با عوارض مردمی ساخته می شود که نمونه بارز آن تونل توحید است.
 
این در حالیست که مهدی چمران رییس شورای شهر تهران درباره این اقدام به پانا گفته است: «"اهدایی" لغت قشنگی نیست و می توان به جای آن از کلمات دیگری استفاده کرد شهرداری خدمتگزار مردم است، البته امیدوارم شهرداری با درج واژه "اهدایی" بر روی اتوبوس های دو کابین نظر سویی نداشته باشد.» 
 
همچنین حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران نیز در این زمینه به پانا اعلام کرد:«شهرداری تهران نباید از پول مردم برای آنها اهدایی تهیه کند و درج این واژه کاملا اشتباه است البته نمی توانیم برای این کار شهرداری را اعدام کنیم.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها