کد خبر: ۲۲۲۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
مدرسه اي در استان جاوه اندونزي مي کوشد تا علوم و فناوري را بدون کتاب درسي به دانش آموزان بياموزد.
به گزارش598 به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مدرسه "تکنو ناتورا" در منطقه دپوک در استان جاوه غربي اندونزي، تدريس با کتاب هاي درسي را کنار گذاشته است تا علوم و فناوري را از طريق آزمايش هاي عملي و به صورت هماهنگ با طبيعت به دانش آموزان بياموزد.

مدرسه تکنو ناتورا اندونزي در سال 2004 و در پاسخ به خواسته والديني که از سرفصل هاي درسي در مدارس دولتي ناراضي هستند، احداث شد.

در ابتداي هر هفته، طرح هايي که قرار است در طول هفته اجرا شود در بين دانش اموزان به بحث و گفتگو گذاشته مي شود. هر دانش آمور نيز طرح مورد علاقه اش را انتخاب مي کند و با ساير دانش اموزان در قالب يک گروه کوچک همکاري مي کند. در پايان هفته نيز هر يک از گروه هاي دانش اموزي طرح هايشان را در مقابل ساير هم کلاسي هايشان ارائه مي دهند. مسئولان مدرسه، دانش اموزان را به اجراي طرح هاي اموزشي، آزمودن فرضيه ها و بحث و گفتگو درباره يافته هاي خود با معلم و ديگر هم کلاسي هايشان تشويق مي کنند.

دانش آموزان مدرسه تکنو ناتورا در سالهاي اخير از سوي وزارت اطلاعات و فناوري اندونزي، نامزد دريافت جوايز بسياري شده اند. در سال 2009 ميلادي، يکي از دانش اموزان به علت اختراع روباتي که داخل آکواريوم کار مي کند، کانديداي دريافت جايزه شد.

گفتني است، اين مدرسه در شش سال گذشته 120 فارغ التحصيل داشته است و در هر کلاس درس فقط 12 دانش آموز را مي پذيرد. البته دانش آموزان اين مدرسه براي ورود به دانشگاه ها بايد در آزمون هاي بيشتري شرکت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها