کد خبر: ۲۲۲۶۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید براینکه تشکیل مرکز فراقوه ای زنان باید خارج از قوه مجریه باشد گفت: درحال حاضر مرکز پژوهشهای مجلس از یکسو و شورای اجتماعی و فرهنگی زنان از سوی دیگر در حال بررسی تشکیل این مرکز هستند و در صورت تشکیل جلسات تخصصی و همراهی همه دستگاهها این مرکز تا یکسال آینده راه اندازی می‌شود.

شهیندخت مولاوردی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب درباره فعالیتهای معاونت زنان و خانواده برای تشکیل مرکز فراقوه ای زنان که رهبری نیز بر آن تاکید داشته اند، گفت: با توجه به تاکیدات رهبری این مرکز نباید زیر چتر هیچکدام از قوا و به صورت مستقل تشکیل شود. علت تاکید رهبری پراکنده کاری، موازیکاری و تغییر سیاست دولتها در برنامه ریزیهای مربوط به زنان بوده است و این مرکز می تواند نهادی فراقوه ای برای برنامه ریزیهای منسجم در حوزه زنان باشد.

مولاوردی همچنین درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبار افزایش مرخصی زایمان نیز گفت: در هفته گذشته جلسه‌ای با شورای نظارت و برنامه ریزی ریاست جمهوری برگزار می‌کنیم و اعتبار لازم اختصاص داده می شود، اما فراینده واریز اعتبار به دستگاههای مختلف اندکی زمانبر است.

وی درباره صحبتهای معاون حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اینکه طرح افزایش مرخصی زایمان در دولت در حال بررسی است، گفت: تا آنجا که در جریان هستم، بررسی طرح افزایش مرخصی زایمان مربوط به این است که پرداخت مابه التفاوت ۶ تا یکماه، دو ماه یا سه ماه باشد، چرا که دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است و باید برای پرداخت مابه التفاوت ۶ به ۹ ماه بررسیهای لازم انجام شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها