أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۳۵۰۴
زمان انتشار: ۰۸:۳۷     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
بدنبال اقدامات روسیه در کریمه و اوکراین ،‌ ایالات متحده تحریم هایی را علیه مقامات و شرکت های روسی اعمال نمود .
به گزارش پایگاه 598، باشگاه خبرنگاران به نقل از اوراسیا ریویو ؛  این پایگاه خبری _ تحلیلی در مقاله ای به قلم " جان دالی "  با اشاره به اعمال دور تازه ای از تحریم های آمریکایی علیه روسیه نوشت : در تاریخ 28 آوریل اشخاص و شرکت های روسی بیشتری به لیست تحریم های دولت آمریکا علیه کرملین و بخصوص وابستگان شخص "پوتین" اضافه شدند . بانک روسیه و اشخاص دایره نزدیک به رهبری روسیه اصلی ترین هدف این دور از تحریم ها عنوان شده اند .

بر همین اساس ، سرمایه های "ایگور ساچین" مدیر "روس نفت" شرکت نفتی بزرگ روسیه ،‌ شش فرد و 17 شرکت نیز بلوکه شد . نکته حائز اهمیت این است که در این لیست تحریم جدید نام "الکسی میلر " مدیر عامل شرکت گاز طبیعی "گازپروم" که انحصاری دولت روسیه می باشد ،‌قرار ندارد .

نویسنده در ادامه تصریح کرد : در حالی که اتحادیه اروپا نیز به منظور همکاری با تحریم های آمریکا در تنبیه روسیه 48 شخصیت روسی را تحریم کرده است ، "گازپروم" مسئله اصلی مورد اختلاف میان اتحادیه اروپا و آمریکا می باشد. دلیل این گونه عملکرد نیز از سوی اروپائیان کاملا روشن است . روسیه ، پس از آمریکا و چین بزرگترین شریک تجاری اتحادیه اروپا محسوب می شود .

در سال 2012 ،‌ روابط تجاری دوجانبه میان روسیه و اروپا مبلغی بالغ بر 370 میلیارددلار را به ثبت رسانده است . در همان سال تجارت آمریکا با روسیه با هزینه ای معادل تنها 26 میلیارد دلار انجام گرفته است . به گزارش "یورواستات" اتحادیه اروپا ،‌ بیش از نیمی از واردات روسیه به مقصد یکی از کشورهای اروپایی میرود و حدود 45 درصد واردات این کشور نیز از اروپاست .

بالغ بر 485 میلیارد متر مکعب گاز تنها در یک سال در اروپا به مصرف میرسد و 160 میلیارد متر مکعب _‌معادل یک سوم کل _ آن توسط روسیه تامین می شود  .

آلمان ، مرکز و قوه محرکه اقتصاد اروپا تاثیر تشدید تحریم های ضدروسی را بر اقتصاد برلین برآورد کرده است . آنتون بورنر ، مدیر گروه اصلی تجارت در آلمان (بی جی ای) هشدار داده است بیش از 6 هزار تجارت در کشور با حجم معاملات 105 میلیارد دلاری دارای ارتباطات داخلی و تنگاتنگ با روسیه داشته و چنانچه تحریم ها ادامه پیدا کنند در آستانه ورشکستگی خواهند بود .

جان دالی همچنین تصریح کرد : لوئیز فرانکل ،‌ نماینده آمریکایی که اخیرا در صدر هیئتی از کنگره به اوکراین سفر کرده است احتمالاتی را درباره اینکه چرا دولت آمریکا میلر و شرکت گازپروم را در لیست تحریم قرار نداده ،‌بیان داشته است . وی در 28 آوریل اظهار داشت : تصور میکنم علت اصلی این کار توسط اوباما همکاری با متحدان اروپایی آمریکاست چراکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرکای تجاری مسکو محسوب می شوند و اقتصاد و تجارت آنان بر اساس انرژی روسیه برنامه ریزی شده است . بنابراین باید مراقب باشیم که تحریم های ما به هم پیمانان واشنگتن صدمه وارد نکند .

کورکر ،‌ یکی از اعضای کیمته روابط خارجی در سنای آمریکا در نامه ای به اوباما تاکید کرد : چنانچه روسیه اقدامات خود در بی ثبات نمودن شرق اوکراین را متوقف نکرده و به حضور نظامیان خود در مرزهای این کشور فورا پایان ندهد باید تحریم های بیشتری علیه بخش های استراتژیک اقتصاد روسیه بخصوصو "گازپروم" و موسسات اقتصادی مهم اعمال گردد .

جان مک کین ، نیز در تاریخ 25 آوریل اعلام کرد : ایالات متحده باید تحریم های بیشتری را علیه بانک های بزرگ ، کارخانجات انرژی و بخش های اقتصادی نظیر صنایع نظامی روسیه اعمال شود  تا از این طریق ابزار قدرت پوتین در سیاست خارجی از وی گرفته شود  . ناتو نیز باید موشک های و سپرهای دفاعی خود را در مرکز اروپا در در کشورهای بالتیک مستقر نماید تا قادر به مقابله با قدرت ارتش روسیه باشد .

گفتنی است در برابر این سخنان روسیه نیز حجمی از تغییرات را در فعالیت های اقتصادی دولتی خود ایجاد نموده که موجب کاهش تاثیر این تحریم ها شده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها