کد خبر: ۲۲۳۶۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
همزمان با تشدید تظاهرات، اعتراضات و اعتصاب‌ها در چندین شهر مهم برزیل، این کشور با تدابیر امنیتی شدید برای جام جهانی مواجه شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماموران پلیس و معلمان در حال حاضر دست به اعتصاب زده‌اند و این خطر وجود دارد تا ماموران پلیس فدرال نیز دست به یک اعتصاب سراسری بزنند و این مسائل نگرانی‌ها نسبت به ایجاد آشوب و ناآرامی آن‌ هم 28 روز مانده به آغاز مسابقات جام جهانی در برزیل را افزایش داده است.

به گزارش پلیس برزیل حدود 10 هزار تن در شهرهای بلو هوریزونته برازیلیا، مانائوس، پورتو الگره، ریودوژانیرو، سائو پائولو به دلیل هزینه‌ گزاف جام جهانی به خیابان‌ها آمدند. حدود 5000 تن از اعضای "جنبش کارگران بی‌خانمان" در سائوپائولو تایر ماشین‌ها را آتش زده و دست به راهپیمایی زدند. معترضان همچنین اتوبوس‌هایی که مملو از مسافر بود را محاصره کرده و شیشه وسایل نقلیه را خرد کردند.

پلیس علیه این معترضان که نقاب به چهره داشتند گاز اشک آور شلیک کرده و آن‌ها را به گروه‌های کوچک متفرق کردند.

به گزارش پلیس دست کم 20 تن از معترضان در سائوپائولو دستگیر شدند. رسانه‌های محلی اعلام کردند، دست کم دو عکاس دچار جراحت‌های جزئی شدند. در ریودوژانیرو و برازیلیا پلیس به منظور متفرق کردن معترضان از گاز فلفل استفاده کرد.

بر روی بنرهای معترضان نوشته شده بود: "فیفا به خانه‌ات در سوئیس برگرد"، "جام ننگ و خواری".

کارلوس سرانو 32 ساله، یکی از معترضان بنری در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: من عاشق فوتبالم اما بیشتر از آن مسائل مهم دیگر از قبیل حق حمل و نقل، سلامت و آموزش وجود دارد.

پدرو آماریلدو 50 ساله یکی دیگر از معترضان گفت: ابتدا فکر می‌کردیم جام جهانی به نفع مردم است اما یک دفعه همه چیز برعکس شد و به همین دلیل مردم ناراحت هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها