کد خبر: ۲۲۳۷۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
سرمربي تيم فوتبال نوجوانان کشورمان گفت: کشورهاي عربي در رده پايه به هر شکل ممکن دنبال سهميه جام جهاني هستند.

 

مصطفي قنبرپور اظهار داشت: دور نهايي مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا در تايلند شهريور ماه برگزار مي‌شود و حکم انتخابي جام جهاني را دارد. اردوي آماده‌سازي تيم نوجوانان ايران هم براي همين مسابقات تشکيل شده و ادامه دارد.

به نقل از تسنيم، وي افزود: در حال حاضر بدنسازي، تمرينات تاکتيکي و کار بر روي مسائل روحي و رواني بازيکنان در کنار هم پيگيري مي‌شود و برنامه پيش روي ما هم شرکت در تورنمنت آذربايجان است. اين تورنمنت از 8 تا 16 خرداد در باکو برگزار خواهد شد و قرار است علاوه بر تيم هاي رده سني مختلف آذربايجان از جمله نوجوانان و تيم زير 16 سال، تيم‌هاي نوجوانان قزاقستان، قرقيزستان، ژاپن، ترکيه، بلغارستان، ازبکستان در آن حاضر مي شوند.

قنبرپور خاطرنشان کرد: بعد از اين تورنمنت، دو اردو در ايران خواهيم داشت و سپس اوايل تيرماه عازم اردوي قزاقستان خواهيم شد که به طور قطع اين اردوها به ما کمک خواهد کرد و اميدوارم بازيکنان ما در جريان اين تورنمنت‌ها به قابليت مورد نظرمان برسند.

وي يادآور شد: در گروه D مسابقات قرار داريم و با عربستان، سوريه و قطر همگروه هستيم. تيم‌هاي عربي در رده‌هاي پايه سرمايه گذاري زيادي انجام داده‌اند و بسيار علاقه دارند هم در مسابقات آسيايي با قدرت شرکت کنند و هم سهميه جام جهاني را بگيرند. آنها هزينه‌هاي سنگين خواهند کرد تا به هر شکل ممکن که نمي‌خواهم به جزئيات آن بپردازم، تيم‌هايشان را به جام جهاني برسانند.

قنبرپور اضافه کرد: به همين دليل است که کار ما سخت است و بايد از نظر آمادگي جسماني، نکات تاکتيکي و مسائل روحي و رواني آنقدر آماده باشيم که بتوانيم فوتبال ناب ايراني را به نمايش گذاشته و تيم شايسته‌اي را روانه مسابقات کنيم چراکه اگر از گروه صعود کنيم در مرحله حذفي بازي هاي مرگ و زندگي را پيش رو داريم.

سرمربي تيم نوجوانان با اشاره به اينکه در مرحله حذفي به احتمال زياد با ازبکستان يا کره شمالي روبرو مي‌شويم به تسنيم گفت: اين تيم‌ها سابقه قهرماني آسيا را دارند و اميدوارم با تلاشي که انجام مي‌دهيم نماينده شايسته‌اي براي کشورمان باشيم.

قنبرپور تصريح کرد: در دوره گذشته تيم نوجوانان ما با هدايت دوست خوبم علي دوستي مهر به عنوان تيم سوم آسيا راهي جام جهاني شد اما مي‌دانيم که در رده پايه شرايط يکسان نمي‌ماند و تيم ها هر سال با کادر و برنامه بهتر و تدارکات قوي‌تر وارد اين مسابقات مي‌شوند. مطمئن هستم کار هر 16 تيم حاضر در مسابقات سخت است و ما براي رسيدن به آنچه که لياقتش را داريم بايد کمترين اشتباه را انجام دهيم.

وي در پايان گفت: در رده سني نوجوانان بحث آزمايش ايکس - ري براي تعيين سن استخواني بازيکنان وجود دارد که اين موضوع را هم جدي پيگيري خواهيم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها