کد خبر: ۲۲۳۷۴۹
زمان انتشار: ۱۹:۳۳     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
سخنگوی وزیر امور خارجه مصر اطمینان داد که رئیس جمهوری آتی این کشور به دنبال تقویت همکاری با روسیه خواهد بود.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، بدرعبدالعاطی، سخنگوی وزیر امور خارجه مصر گفت: مطمئنم که روابط ما با روسیه پس از انتخابات ریاست جمهوری قریب الوقوع، پیشرفت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: روسیه یک کشور بزرگ است که نقش مهمی در حل درگیری میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی و دیگر بحران‌های سیاسی ایفا می‌کند. همانطور که می‌دانید مصر نیز هم از نظر مساحت و هم از نظر نقش میانجی‌گرانه‌اش در حل مشکلات منطقه، یک کشور مهم در خاورمیانه است.

این دیپلمات ادامه داد: بنابراین ما همانند دیگران به خوبی مطلع هستیم که روسیه نقش مثبت و مهمی به عنوان یکی از اعضای گروه چهارنفره میانجی‌گران خاورمیانه در حل درگیری فلسطین ایفا می‌کند. ما به عنوان همسایگان لیبی می‌دانیم که روسیه اقدامات بسیاری برای ثبات وضعیت این کشور که برای ما بسیار مهم است، انجام می‌دهد.

وی افزود: قاهره نیز در رابطه با حل بحران سوریه نقطه نظری مشابه با مسکو دارد. هیچ راه حل نظامی برای جنگ داخلی سوریه وجود ندارد. هر دو ما خواستار حل سیاسی این بحران هستیم.

نماینده وزارت امور خارجه مصر تاکید کرد: بحران کنونی اوکراین بر روابط دو جانبه مسکو و قاهره تاثیر نخواهد داشت. مصر معتقد است بحران اوکراین به صورت صلح آمیز حل می‌شود. استراتژی ما تقویت همکاری با روسیه است و این مساله تغییر نخواهد کرد.

مصر به شرکای جدید نیاز دارد من مطمئنم که همکاری اقتصادی ما با روسیه تنزل پیدا نمی‌کند بلکه ما این همکاری را در تمامی حوزه‌ها توسعه خواهیم داد.

انتخابات ریاست جمهوری مصر 26 تا 27 مه سال جاری میلادی برگزار می‌شود.عبدالفتاح السیسی، فرمانده پیشین ارتش مصر که مسئولیت سرنگونی محمدمرسی، رئیس جمهوری این کشور در تابستان سال گذشته میلادی را برعهده دارد، ظاهرا نامزد پیشتاز این انتخابات است. نامزد دیگر این انتخابات حمدین صباحی، سیاستمدار چپ‌گرایی است که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 میلادی در جایگاه سوم قرار گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها