کد خبر: ۲۲۳۸۵۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
مراقب حیثیت جهانی جامعة الزهرا باشیم:
المانیتور از قول بانوان طلبه جامعة الزهرا می گوید: در جواب به «بزرگترین مشکل ایران گفتند که تحریم به اقتصاد کشور لطمه زده است و تحریم دارو و .... این پاسخ هم دقیقاً همان جوابی بود که آمریکایی ها به آن احتیاج داشتند. مگر دشمن ما کودن است که وقتی از زبان کسانی مثل جامعة الزهرایی ها که نماد استقامت اند، می شنود که تحریم بُرد دارد، دست از بُرد بکشد؟ چرا به تظلم بردن به پیشگاه المانیتور از نصرت الهی سخن نگفتید؟

سرویس فرهنگی پایگاه 598 - مرتضی حسینی/ یکی از برجسته ترین ویژگی های مؤمن، زیرکی و کیاست است. حوزه های علمیه جمهوری اسلامی ایران به برکت مکتب نورانی اهل بیت علیهم السلام و پرچمداری امام خمینی و مقام معظم رهبری الگو و چشم امید مستضعفان دنیا؛ و پیشگام بصیرت و بینش ممتاز شیعی در جهان و ایران هستند. در جریان فتنه سال ۸۸ جامعة الزهرا بصیرت و شجاعت خوبی از خود نشان داد که برکات آن نیز دیدند. جامعة الزهرا به عنوان یکی از پایگاه های رشد یافته، همواره در کنار مردم سرافراز، دانا و شجاع ایران، در رکاب ولایت فقیه بوده است. اما اخباری که اخیراً در برخی سایتهای خاص و با رویکرد خاصی منتشر شد و سبب تنزل شخصیت جهانی جامعة الزهرا در نگاه مستضعفین و نیز فروکاست شخصیت داخلی آن در حد پادوی یک گروه سیاسی فاقد پایگاه مردمی معرفی شد، از جهاتی جای تأسف است و به نکاتی اشاره می شود.

۱- آقای دکتر محمد علی شمالی یکی از ظرفیت های قابل توجه در حوزه تبلیغ بین الملل و حوزه های علمیه است و زحمات ایشان قابل تقدیر و مورد توجه مسؤولین امر است.

۲- روشن است که مبلغان پیامبر اسلام و همه ادیان، عموماً مردان فرزانه بوده اند که استقلال شخصیت بیشتر و آسیب پذیری کمتری در برابر خطرات تبلیغ داشته اند که بهره گیری و استفاده از ظرفیت بانوان در موقعیت های غیر میدانی و مثلا مجازی را سنجیده می نماید.

۳- اینکه کسی مثل دکتر شمالی که تجربه سفرهای بسیار به خارج از کشور دارد در این سفر به مصاحبه ای سیاسی آن هم با المانیتور تن بدهد، جای تامل بسیار دارد.

۴- از نظر شکلی جناب آقای شمالی و شاگردانش، غیر حرفه ای عمل کرده اند و گویا از فقر سواد رسانه ای کافی برای انجام یک مصاحبه ضربه خورده اند:

الف. این که با رسانه ای (المانیتور) مصاحبه کرده اند که طبق قوانین ایران فیلتر است؛

ب. چرا یک گروه علمی، تصمیم می گیرد یک مصاحبه سیاسی بدهد؟ آن هم با یک رسانه حرفه ای سیاسی؛ که این چنین در چنبره خبرنگار گیر بیفتند.

ج. دکتر شمالی و گروه یاد شده، در افکار مخاطبان المانیتور، نماینده کشور ایران و به ویژه نماینده قشر ارزشی تر هستند. روشن است که باید شأن جایگاه یاد شده را رعایت می کردند و شروطی را برای مصاحبه بیان می کردند؛ از جمله تعیین نوع سوالات، تعیین تیتر، تعیین عکس، و تأیید متن نهایی خبر برای انتشار.

نمونه ای از اتفاقات دون شأن گروه یاد شده در «عکس» منتشر شده در یک رسانه سیاسی حرفه ای: اولا شأن افراد رعایت نشده است؛ یعنی عکاس باید خودش را با آنان تنظیم می کرد، نه اینکه آنان خودشان را با عکاس تنظیم کنند و به صف بایستند تا از آنها عکس بگیرد! با اینکه تعداد افرادگروه یاد شده، انگشت شمار بوده است، عکس المانیتور به مخاطب القاء می کند که اینها آن قدر بی اهمیت بوده اند که ارزش نداشتند که درست و حسابی در کادر باشند. سوم اینکه خود سوژه های عکس، نباید با لبخند به استقبال خبرنگار رسانه ای می رفتند که لیاقتش عکس گرفتن از وحشی هایی مثل داعش و القاعده و مریم رجوی و بلک واتر و دیگر تروریست های هم پیمان آمریکا است.

زنان و دختران حزب اللهی دنیا وقتی ببینند که جامعة الزهرای قم خروجی اش عکسی است که به المانیتور سیاسی و ضد مستضعفین دنیا، لبخند می زند، با خود نمی پرسند پس ما چرا به ایران برویم؟ برویم جامعة الزهرا تا یاد بگیریم که چگونه به المانیتور لبخند بزنیم؟ این کار که دیپلمات های کشور خودمان هم بلدند! آیا پیام این عکس که از رسانه سیاسی آمریکا مخابره می شود این نیست که ما که جامعه الزهرایی هستیم، به دشمنی که پهلوی زهرا را شکسته است، به جای روگردانی، لبخند هم می زنیم؟ دختران مبارز فلسطینی و لبنانی و بحرینی و سوری و عراقی چه پیامی از این عکس می گیرند؟ پیام استقامت و مبارزه یا لبخند و مداهنه با المانیتور که وجه ادکلن زده مستکبرین و دزدان خون آشام دنیا است!

اما محتوای مصاحبه منتشر شده که تا جایی که ما پس از چندین روز تأمل برای نقد آن، هنوز اصلاحیه یا تکذیبیه ای از سوی آقای شمالی بر آن ندیدیم، واقعاً در شأن جامعة الزهرا نیست.

با یک اصل کلی در مهندسی رسانه ای به نقد محتوایی مصاحبه می پردازیم:

دوستی می گفت که با بی بی سی مصاحبه کردم و در پاسخ به سؤالی درباره هولوکاست، جواب دندان شکنی به آنها دادم! گفتم: اما سواد رسانه ای چیز دیگری می گوید: اول اینکه یکی از مهمترین رسالت رسانه ها، «مساله» کردن چیزی است که مساله نیست. یعنی مهم این نیست که شما چه جوابی به افسانه هولوکاست بدهی، مهم این است که تو مساله هولوکاست را به عنوان یک مساله زنده و قابل طرح و بررسی و پرسش و پاسخ در صدر مسائل دنیا پذیرفته ای! و این یعنی مساله کردن چیزی که مساله نیست و از اولویت انداختن چیزهایی که باید طرح شود. دیگر اینکه که شما یک تماس واقعی می گیرد و در عوض چند تماس ساختگی در کنار آن می نشانند که هولوکاست را تأیید می کند. یعنی هم یک افسانه دلخواه آنها مساله ی زنده می شود و هم این که با مکر رسانه ای آن را ثابت می کنند!

۱- همین اندازه بدانیم که بی بی سی یا المانیتور، سفیه نیستند که یک صفحه خود که دهها هزار دلار ارزش دارد، در اختیار یک عنصر با بصیرت حزب اللهی بگذارند تا شما به منافع استکبار ضربه بزنید؛ بلکه شما را که نماد یک مسلمان ارزشی یا نماد یک طیف اجتماعی یا سیاسی یا حتی نماد جمهوری اسلامی ایران هستید و قرار گرفتن شما در صفحه آن رسانه، میلیونها دلار به منافع آمریکا کمک می کند، شکار می کند.

خبرنگار می پرسد آیا امکان رئیس جمهور شدن یک زن در ایران فراهم است و ... جواب می دهد که شاید در آینده چنین شود: Asked if an Iranian woman would be able to be president someday, … said, maybe in the future

این پرسش حرفه ای، از همان سوال های تحقیرآمیز همیشگی خبرنگاران غربی است که هر جوابی به آن بدهی، باخته ای؛ اگر بگویی نه، باخته ای، اگر بگویی آری باخته ای و گر توضیح هم بدهی باخته ای و صدای خرد شدن استخوان شخصیت زن مسلمان ایرانی را به گوش مخاطبان المانیتور مخابره کرده ای.

رهبرمان بارها از جمله در ۶ شهریور ۸۵ گفته اند که: «اعتزاز به اسلام، یکی دیگر از شاخصه‌های اصولگرایی است. ما در دورانِ این ۲۷سال، بعضی از مسئولان نظام اسلامی را دیده بودیم که خجالت می کشیدند یک حکم اسلامی یا یک جهتگیری اسلامی را صریحاً بر زبان بیاورند؛ نه، ما طلبگاریم. من بارها گفته‌ام، در قضیه‌ی «زن»، ما پاسخگوی غرب نیستیم، غرب باید پاسخگوی ما باشد؛ ما هستیم که سؤال مطرح میکنیم. در زمینه‌ی حقوق‌بشر، ماییم که طلبگار مدعیان منافق و دو روی حقوق‌بشر هستیم». اگر آقای شمالی و شاگردانش به اسلام اعتزاز نداشته باشند، چه چیز را می خواهند تبلیغ کنند؟

شما دارید با خبرنگار یکی از دشمن ترین رسانه ها با مستضعفین و اهداف اهل بیت مصاحبه می کنید؛ تعارف که ندارد! حضرت زینب به ابن زیاد چه گفت؟ یابن الطلقاء! الگوی رسانه ای شما کیست؟ جواب آنها این است که نیمی از نوزادان انگلیسی نامشروع هستند! جواب شان این است که زن در غرب کالای تبلیغاتی و بازیچه جنسی است! جوابش این است که مایکل کوک در صفحه نخست کتاب «Forbidding Wrong in Islamic thought» نوشته است[۱] که در ایستگاه قطار شهری شیکاگو در ساعت پُر تردد شامگاه، مردی جلوی چشم همه شروع به تجاوز جنسی به زنی می کند و در تمام مدت تجاوز، مردم تماشاگر بودند و با وجود یاری خواهی زن، کسی به کمک او نمی رود؛ حتی جانی از قربانی خود می خواهد که لبخند بزند! و او هم از وحشت چنین می کند! جواب این سوال المانیتور در دموکراسی ای است که آمریکا در سوریه برای دختران سوری به ارمغان آورده است که اسیران مردان هوسران سعودی می شوند. جوابش در عربستان هم پیمان آمریکا است که زن را به جرم رانندگی به ۸ ماه زندان و ۱۵۰ ضربه شلاق محکوم می کنند. اگر می خواهی از زن سؤال کنی، از زنان بحرین سؤال کن که زیر شکنجه های آل خلیفه ی سر سپرده آمریکا جان می دهند! در همین غرب، «مروه الشربینی» پاسخ المانیتور است؛ یا شهید «راشل کوری» آمریکایی پاسخ المانیتور به حقوق زن است. آقای شمالی عزیز و شاگردان ارجمندش بدانند که دست خالی نمی شود به جنگ یک رسانه بزرگ شیطان رفت!!!

۲- المانیتور از قول بانوان طلبه جامعة الزهرا می گوید: در جواب به «بزرگترین مشکل ایران گفتند که تحریم به اقتصاد کشور لطمه زده است و تحریم دارو و .... : Asked what they consider the biggest problem in Iran, several women mentioned sanctions that have severely hurt the Iranian economy. این جواب هم اگر به یک رسانه غیر سیاسی داده بودند، خیلی بد نبود و جهات معنا داری هم در ادامه جواب آمده است؛ اما این پاسخ به یک رسانه سیاسی حامی استکبار و دولت آمریکا و حتی ضد مردم مستضعف خود آمریکا، تظلم کفتر در برابر کفتار است:

اظهار عجز پیش ستم پیشگان خطاست // اشک کباب باعث طغیان آتش است!

این پاسخ هم دقیقاً همان جوابی بود که آمریکایی ها به آن احتیاج داشتند. مگر دشمن ما کودن است که وقتی از زبان کسانی مثل جامعة الزهرایی ها که نماد استقامت اند، می شنود که تحریم بُرد دارد، دست از بُرد بکشد؟ چرا به جای پاسخ به مشکل کذایی، از «راه حل» یعنی «استقامت» سخن نرانیم؟ مگر قرآن به ما نیاموخته است که: «وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه» مگر به سنت های الهی بد بین هستیم؟ مگر مقاومت تا کنون ما را به اینجا نرسانده است؟ چرا به تظلم بردن به پیشگاه المانیتور حامی اسرائیل کودک کُش، از نصرت الهی سخن نگفتید؟

یادمان رفته است که این همه در مجالس اهل بیت شنیدیم که حضرت زینب(س) در برابر تحقیر عبید الله فرمودند: «ما رَأیتُ الا جمیلاً». آن جمله را اینجا باید با ادبیات سیاسی روز بازگو می کردید؛ پس شما الگوی رسانه ای تان کیست؟ فلان دیپلماتی که جلوی دشمن می گوید خزانه ما خالی است؟ امان از دل زینب!

پیام دیگر این سخن آن است: اینکه امام خمینی و رهبری بارها گفته اند که "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"؛ یک بلوف سیاسی و شعار تبلیغاتی است؛ وگرنه، نه فقط غربزده ها و اصلاح طلبان، بلکه حتی عمیقترین لایه های سنتی و مذهبی ایران هم معتقدند که آمریکا می تواند «بزرگترین مشکل» را برای جمهوری اسلامی ایران درست کند؛ و این مشکل به قدری بزرگت است که جامعة الزهرایی ها هم مجبور به اعتراف شده اند!

این هنرمندی بالای خبرنگار یا بی توجهی مفرط ما است که چنین پیامی را به جهان مخابره کنیم. این، پشت کردن به فرمایش مکرر امام خمینی و رهبری است که آخرین بار رهبری در ۲۳ اردیبهشت ۹۳؛ یعنی یک روز قبل از مصاحبه گروه آقای دکتر شمالی در واشنگتن، بر آن تأکید کردند: «با توجه به این حقایق و واقعیات است که می توان جمله امام رحمه‌الله که می‌فرمودند: "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" را درک کرد. ... اگر ظرفیت های داخلی را فعال کنیم و بر توان داخلی متمرکز شویم، آمریکا و قدرت های دیگر توانایی هیچ غلطی را اعم از نظامی و غیرنظامی نخواهند داشت و نخواهند توانست ملت ایران را با فشار زمین گیر کنند».

۳- حالا برخی با ادبیات رسانه، مواضع دکتر شمالی و خواهران جامعه الزهرا را به رخ رهبری می کشند که این هم آدم هایی که پایگاه اصلی تفکرات شما هستند! طبق نقل المانیتور، این ها هم می گویند که به مذاکره با آمریکا خوشبین هستند: The young women and their escorts expressed optimism about the nuclear talks and the trajectory of US-Iran ties. حالا هی رهبری اول سال و وسط سال و آخر سال بگوید که به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم: «در همان سخنرانی اول امسال گفتم من خوشبین نیستم؛ مخالفتی نمیکنم اما خوشبین نیستم»: رهبری در ۲۸ اسفند ۹۲. آیت الله صدیقی در نماز جمعه تهران: به دشمن «خوشبین» بودن شرط کیاست و ایمان نیست. 26 اردیبهشت. این حرفها برای کیست؟ اگر برای آقای دکتر شمالی و شاگردانش نیست؛ پس برای کیست؟

۴- از قول آقای شمالی در رسانه های ایران چنین آمده است که به المانیتور گفته است: مسائل خیلی زیادی است که دو کشور آمریکا و ایران می توانند از هم یاد بگیرند (lots of things we can learn from each other). ایشان و کسانی که فکر باید به المانیتور (نه یک رسانه مربوط به منونایتها یا رسانه فرهنگی) بگویند که بین ایرانیان و آمریکائیان (mutual misperceptions) سوء تفاهم وجود دارد، خوب بود از امام و رهبری می آموخت که چه پیامی باید به رسانه های استکباری داد! البته اگر با رسانه ای سیاسی این حرفها را نمی زد، حرف های درستی بود.

صرف نظر از این پرسش و پاسخها و برخی حواشی ای که ذات یک رسانه سیاسی و نوع تنظیم خبر برای این گروه فراهم کرده است و مثلاً دختران را با تصویر یاد شده و اسم کوچک معرفی کرده است از نظر ما کوچک کردن و توهین آمیز است و سبب می شود که فلان رسانه انگلیسی لیچار بنویسد؛ برخی از بانوان به مطالب بسیار خوبی اشاره کرده اند و جای قدردانی و تحسین راستین دارد. هم چنین خود دکتر شمالی شخصیت پرتلاش و نسبتاً موفقی است و ما نیز به سهم خود از تلاش های ایشان صمیمانه قدردانی می کنیم و آرزوی توفیق و تدبیر بیشتر برای ایشان داریم.

گروهی هم که آنان را به آمریکا دعوت کرده است، بهمان گونه که گروه دکتر شمالی اشاره کرده اند، در برخی از ارزش های اخلاقی، خانوادگی، ساده زیستی و حتی برخی مسائل مهم دیگر، تحسین برانگیزند و ما از میزبانی آنان هم قدردانی می کنیم و به ویژه از این جمله مارتین که آمریکا به دنبال دشمن تراشی است و پس از فرو ریختن دیوار برلین، به دشمنی با اسلام پرداخت و تهران را به جای مسکو نشاند: "The Berlin wall had just come down and it seemed as if Islam had become the enemy,” Martin said, with "Tehran replacing Moscow.”

بالاخره سایت تابناک که یکی از معترضین به انتخابات ۸۸ بود، موجب شد که مدیریت جدید جامعة الزهرا از ترکش حواشی ناخواسته این سفر علمی بی بهره نباشد. و بازتاب داخلی آن را به گونه ای در لای برخی اخبار و عناوین چپانده است که باعث تخریب سیاسی جامعة الزهرا شده است. به نحوی که این جایگاه وزین علمی و بصیرتی را در حد پادوی سیاسی یک جریان خاص معرفی کرده است.

اگر واقعاً چنین سفری تحت مدیریت جامعة الزهرا بوده است، خوب است که مدیر محترم و مسؤولین ذی ربط، پاسخگوی افکار عمومی باشند و تذکرات لازم را به جناب آقای دکتر شمالی هم بدهند تا راه تکرار این گونه «رخنه فرهنگی» به جایگاه حساسی که سرمایه جهان اسلام است را ببندند. فرهنگ، فقط چادر و روسری نیست؛ عدم اعتزاز به اسلام و ... هم فرهنگ است. به این گروه ارجمند و ولایی هم توصیه می شود که پس از بازگشت به ایران، در مصاحبه با یک رسانه ارزشی، اشتباهات خود را جبران کنند. تا چهره ای که برای همیشه از آنان در ذهن می ماند، لبخند به المانیتور و انفعال در برابر آن رسانه استکباری و خوش بینی به دشمن و پادویی یک جریان خاص نباشد. و تو چه می دانی! شاید یک لبخند ساده را آن قدر گران به شما پس بفروشند که امید مستضعفان عالم را به یأس بکشانند! روزگار غریبی است!

«إِنَّما يَنْهاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذينَ قاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَ أَخْرَجُوكُمْ مِنْ دِيارِكُمْ وَ ظاهَرُوا عَلى‏ إِخْراجِكُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ» ممتحنه/۹. بانوان محترم و مسؤولین گروه شان یادشان باشد که حق نیکی و لبخند به کسانی ندارید که از مؤمنین بسیار کشته اند و در دین با ما دائماً در حال جنگ هستند! این آیه قرآن است! پس آقای شمالی در جامعة الزهرا چه چیز به شاگردانش می آموزد؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

[۱]. "In the early evening of Thursday 22 September 1988, a woman was raped at a local train station in Chicago in the presence of several people. … Nobody had moved to help the victim, and her cries had gone unheeded – for all that the rape took place during the rush hour." Michael Cook, Forbidding Wrong in Islamic thought, Cambridge University Press: 2003, p.1.


***********

پس از افزایش انتقادات از مصاحبه حجت الاسلام دکتر شمالی رئیس بخش فارغ التحصیلان جامعه الزهرا  با پایگاه ال-مانیتور مطلع شدیم که ایشان در تماسی با مسئولین پایگاه آمریکایی ال-مانیتور خواستار حذف بخشی از متن این گفتگو شده است.

با مراجعه مجدد به مصاحبه منتشر شده از دکتر شمالی و طلاب جامعه الزهرا در سایت ال-مانیتور مشخص شد که بخشی از مصاحبه منتشر شده که در خصوص خوش بین بودن به مذاکرات با آمریکا و تحریم های اقتصادی بوده حذف گردیده است.

این اقدام و اصلاح مصاحبه انجام شده با ال-مانیتور جای خرسندی بسیار را دارد که حجت الاسلام شمالی که از ظرفیت های قابل توجه در حوزه تبلیغ بین الملل و حوزه های علمیه می باشند مانن بسیاری از مدیران اشتباه رخ داده را توجیه نکردند و اقدام به اصلاح آن نموده اند.

پایگاه 598 بر خود واجب می داند که از این اقدام قابل توجه و منصفانه حجت الاسلام دکتر شمالی تقدیر و تشکر نماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵۱
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
ارسال نظرات
اسدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۷
۶
سلام
واقعاً خیلی جای این مطلب خالی بود. خدا پدر و مادر 598 را بیامرزه! آقای حسینی را خیر بدهد. منصفانه نوشته.
خدا آقای شمالی و شاگردان ولایی اش را هم کمک کنه.
پاسخ
دزفولی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۱
۴
به عنوان یک حوزوی اعلام می کنم که تاسف باره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۴
۳
عالی بود
پاسخ
محمد
UNITED STATES
۱۲:۳۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۹
۲
قبل ازاینکه نقد 598رابخوانم تاعکس لبخندزدن این خانم هارادیدم ناراحت شدم که به یک رسانه جنایت کارلبخندزدن
پاسخ
باقرزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۶
۳
به خاطر ابن عکس متٱسفیم آیا این عکس مورد تٱیید حضرت زهراست؟
پاسخ
اسدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام به شما

البته این فرزندان خوب حوزه، اشتباه کردند و تعمدی در انتخاب این کار نبوده است؛ فکر کرده اند که مثل یک جلسه دوستانه و عکس یادگرای با هم کلاسی های شان است و بهتر است که یک لبنخندی هم چاشنی آن بشود.

این ها مثل امثال آقای ظریف، سیاسی نبودند که لبخندشان با قصد و غرض باشد و فکر کنند که می شود با لبخند و نرشم، تیغ تیز المانیتور را کند کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۱۷
آهای جماعت حزبللایی!
باور کنید قافیه رو باختید...
از این خواب خرگوشی بیایید بیرون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
ان حزب الله هم الغالبون
ستایشگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۵
۳
بسیار نقد خوبی بود . امیدوارم مسئولین مربوطه بیشتر دقت کنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۴
۳
با سلام وادب به پیشگاه حضرت ولی عصر عج با تشکر از تیز بینی سایت مخصوصا بخش فرهنگی همانطور که اشاره شد بایستی جناب آقای دکتر شمالی نسبت به اشتباه خود در رسانه های سر شناس نظام مقدس ا... اصلاح نماید و اگر نه قضاوت مردم نسبت به جامعه الزهرا چیز دیگری خواهد بود . البته بایستی مسولین ارشدحوزه علمیه قم نسبت به این مهم با جدیت برخورد و آموزش های لازم را هم تدارک ببینند . امید وارم بانوانان محترم جامه الزهرا با بصیرت سیاسی منبعد در صحنه های رسانه حضور پیدا نمایند
پاسخ
نگین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۶
۷
کجا داریم میریم؟!
مثلا شمای طلبه الگوی من دانشجویین
شما با المانیتور مصاحبه کنین من باید با اوباما مذاکره حضوری کنم!!!
بصیرت یعنی این؟!
شمایین عمار آقا؟!
خوب کساییو برا مصاحبه انتخاب کردن!
همین شماهایین که آدمای سست عقیده و فاقد قدرت تحلیل و ظاهربینو از دین بدر میکنین
با این رفتار میخواستین بگین روشنفکرین؟
محض اطلاعتون جامعه فقط شماها نیستین ما هم هستیم تا آخرم وایسادیم و هرگز پشت رهبرو خالی نمیکنیم. شما برین تو شعب ابی طالب ما تو موقعیت بدر و خیبر راحتتریم
فشار مقاومت ما بر دشمن بیش از فشار تحریمهای اوناست بر ما
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۲
دوسال پیش جهت ثبت نام دخترم بامرکز مدیریت خواهران قم تماس گرفتم گفتم چرا درشهر مقدس قم شهر علم و اجتهاد باید چندین مدرسه علمیه برای برادران با شد که از سطح سیکل جذب می کنند اما برای خواهران نباشد
متاسفانه نه تنها پاسخی دریافت نکردم...
پاسخ
عباسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام به شما.
با این رفتار می خواستن بگن که زن ایرانی مجبور نیست که فقط چادر بپوشد و می تواند روسری هم بپوشد.

شما دقت کنید که اینها می خواستند برای مخاطبان امریکایی خود پیام بدهند.

البته مخاطبان آمریکایی صحنه های زیادی از داخل ایران در معرض دیدشان است و شاید خیلی لازم نبود که این گونه عمل شود.

ولی این کار یک اشتباه محاسباتی بوده که آقای ... که در این ماجرا بوده اند، بیشتر باید پاسخگو باشند.
شنگول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۰
این جا رو بخونید:
http://razemashreq.blogfa.com/post/167
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۳
lمگر چادر حجاب برتر نیست
پاسخ
طلبه جامعه الزهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۲
واقعا جای تاسفه..انشالله یک اقدام داخلی صورت بگیره ک نتایج ان مشت محکمی باشه برای اونایی ک دندون تیز کردن برای خانه حضرت زهرا سلام الله علیها

باعرض شرمندگی محضر امام زمان و نایب برحق ایشان..شرمنده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۴
ایا طلاب نماینده ایران اسلامی حجابشان شایسته است؟شما که روسری رنگی بیرون بگذارید بقیه باید چادر بردارند.چرا فکر میکنیم باید برای غرب اعتماد سازی کنیم دولت تدبیر داره میکنه چه نتیجه ای گرفتیم؟اگه شما طلبه های منتخب و احتملا نخبه برای تبلیغ فرستاده شدید پس فراستی که مومن باید داشته باشد چگونه نشان داده اید و ................بیایید به اسلام و تعالیم انسان سازش باز گردیم و خودمان را باور کنیم.
پاسخ
طلبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۳
سلام من یک طلبه جامعة الزهراء(س) هستم. ما هم به فرمایش قرآن و ولایت پیرو مقاومت و استکبارستیزی هستیم و هرگز در مقابل شیاطین جهان کوتاه نمی آییم. نمی دانم صحبت آقای شمالی واقعیت دارد یا نه اما حتی اگر اشتباهی هم صورت گرفته نباید به پای همه مجموعه گذاشته شود. ما خواهران این حوزه پشت سر ولایت هستیم انشاءالله و دست از مقاومت برنمی داریم. بزودی اعتراض خواهران جامعه به این رویداد و بیانیه مسئولین به سمع و نظر مردم می رسد تا شایعات یا اشتباهات برخی به حساب همه نوشته نشود.
پاسخ
طلبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۲
هر کس از دیدگاه خودش نظری میده،لطف کنید آگاهانه نظر بدین. شما جای خودتان نشسته اید و از بازتاب حضور این خواهران در توسعه و تاثیر اسلام خبر ندارید.این حرفها و تحلیلهای یک طرفه هم نقشه دیگری برای تخریب اسلام است.
به امید ظهور آقا امام زمان عجل الله
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۳
متاسفانه گاهی بی بصیرتی موجب میشه کارهای غیرقابل جبرانی انجام بشه اصل مصاحبه یه فاجعه است وضعیت حجاب افراد یه فاجعه بزرگتره گاهی میخواهیم ازدنیاعقب نمونیم به همین علت ارزشهامون روزیر پامیذاریم
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۲
من حرفی از مخالفت یا موافقت نمی زنم
اما ناراحتم که تو ایران همه چیز سیاسیه.
بابا چهار نفر نظرشان رو به یه رسانه گفتن دلیل نمیشه ذهنشان را صاف کنیم که چرا هر چی ما می خواهیم را نگفتید
آقا بگذارید آراء مختلف گفته بشن این فرهنگ خوبی نیست که اگر کسی بگه ما از تحریم در فشاریم مسلمان نیست
ضمن آنکه از چنین رسانه هایی نباید توقع داشت آنچه شما می خواهید چاپ کنند
لبخند به یک رسانه فکر کنم معنایش تایید همه افکار اون نیست بلکه نشان از رویکرد غیر دشمنانه است البته من این کار را تایید نمی کنم اما نمیشود آزادی آدم ها را اینقدر محدود کرد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۱
دوستان عزیز انصاف را از دست ندهید این گروه با نیت خیر وهدف مقدس رفته اند اگر چه دشمن مکار است ولی والله خیر الماکرین و انشالله که عدو شود سبب خیر چرا که اینها با چاپ این عکس تمام تبلیغات دروغین گذشته خودشان در باره بسته بودن فضای ایران برای رشد زنان و اجباری بودن چادر ومانع بودن حجاب برای پیشرفت زن ایرانی راباطل کردند واثبات کردند زن ایرانی با داشتن حجاب به تحصیلات عالیه دست یافته و براحتی در قلب امریکا پرچم عفاف را به اهتزاز در اورده لبخند این خواهران نه به خبر گزاری که به تمام زنان مظلوم و جویای حقیقت جهان است.
پاسخ
طلبه
UNITED STATES
۰۲:۰۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۲
گاهی شرایط اقدامی دیگر می طلبد...
آنگاه که خداوند به موسی فرمان می دهد که با فرعون نیکو سخن بگو... چرا سخن گفتن با خبرنگار المانیتور اشتباه باشد؟ چرا لبخند نشان نیکو سخن گفتن نباشد؟!
چرا همیشه اصرار بر این است که زن مسلمان، ایرانی و طلبه عبوس و با چادر مشکی معرفی شود؟!
چرا همیشه قضاوت های نابجا؟!!!
پاسخ
طلبه جامعه الزهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
http://intjz.net/
پاسخ
گزارش
UNITED STATES
۰۸:۵۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
www.intjz.net
پاسخ
نینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۴
پس کو چادرت طلبه؟
پاسخ
طهورا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۱
دکتر شمالی جواب دادن:
http://intjz.net/
پاسخ
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۲
مطالب آموزنده خوبی نوشته بودید ولی احساس می کنم دارید بزرگنمایی می کنید یادتان نره که حاج آقای شمالی نماینده مقام معظم رهبری است بگذارید برسه به انگلیس بعد زیر آب بزنید . مانتو و چادر هم در خارج از کشور فرق چندانی با هم ندارند مهم حجاب اسلامی است ما هم که خارج می ریم همیشه عبا و عمامه نداریم و در ضمن ازکامنت بعضی عزیزان و مومنین هم به شدت بوی تنگ نظری و سخت گیری می آد . مواظب باشیم از اون ور نیفتیم که شبیه خوارج بشیم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
شما ظاهرا روحانی هستید.
اما باید بگم چادر خانومای طلبه مثل عمامه ی شما نیست. مثل محاسن شماست. هیچ وقت ریشتون رو می زنید؟!
امیرحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۲
یکی از مسئولین امنیتی حدود 2 سال پیش میگفت به خاطر وضعیت پوشش مانتویی و شلوار که بدنش نمایان بود همکاران ما خانمی را دستگیر کردند که بعد از اعتراف سریع که بروید سراغ برادرم , در آخر برادرش معترف شد که از ترکیه ماهی4000 دلار برای این کار(ترویج بیحجابی و قبح زدایی) دریافت میکند .
و با همین ظاهر خانم دیگری به همراه یک سگ که ماهی 4500 دلار دریافت میکرده و مأموریتش مقابل مساجد بوده چون مؤمنین سگ را نجس میدانند . قبح زدایی و عادی شود .
ببینید چقدر هزینه میکنند .
65 مؤسسه فرهنگی یهودی علیه جمهوری اسلامی فعالیت میکنند که هزینه بعضی از آنها چند برابر بودجه کل کشور است .
پاسخ
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۳
حاج آقای دکتر شمالی در اینجا
http://www.intjz.net/indexx.html
گزارش سفر یاد شده را داده و تلویحاً به نقدها واکنش نشان داده. البته از آن واکنش های دور از انتظار که نه از اشتباه خود در مصاحبه با المانیتور سخن گفته نه از حراج حیثیت جامعة الزهرا در یک رسانه سیاسی، و جواب هایی که شاگردانش در تضاد کامل با بیان رهبری ارائه کرده اند و اینکه در داخل کشور سبب دستاویز بنفش ها شده اند.

البته ایشان با تذکر به اینکه ادم احساسی نیس، به قدر کافی از کارهای انجام شده از سوی گروه یاد شده تشکر کرده اند!!

و خیلی راحت، مصاحبه یاد شده را اتفاقی دانسته اند! در ضمن تأکید کرده اند که در مسائل بین المللی بی تجربه و خام هم نیستند!

آنها که سواد رسانه ای دارند و دستی در سیاست و فرهنگ دارند می دانند که اتفاقی خواندن یک مصاحبه در چنین سطحی چقدر نشان مجرب بودن ایشان در فضای رسانه ای جهان است!

ایشان به اشتباه در ترجمه هم اشاره کرده اند که معلوم نیست به چه مطلبی در کدام نشریه اشاره دارد.

هم چنین به شتابزدگی هم اشاره کرده اند که لابد منظورشان مقاله حاضر در 598 نیست که بعد از تحقیقات لازم و عدم موضع گیری جناب آقای دکتر شمالی و اصلاح یا تکذیب مطالب مطرح شده در المانیتور، و ... به نگارش درآمد.

نپذیرفتن اشتباه از سوی ایشان، اشتباه دومی است که باز هم از ایشان انتظار نمی رفت.

حرف های دیگری هم هست که باشد برای نگفتن

به هر حال ما برای ایشان تدبیر و توفیق بیش از پیش از خدای مان خوستاریم و نیز برای شاگردان خوب ایشان که در این بدتدبیری گرفتار شدند و ...

مرتضی
پاسخ
طلبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۴
سلام ما خواهران جامعة الزهرا(س) برمبنای قرآن و ولایت دست از مقاومت برنمی داریم و سر به فرمان ولایت هستیم انشاءالله. اولا این مجموعه بدلیل تاثیری که دارد همواره مورد هجوم و خدشه دشمن است و ثانیا بر فرض اگر شخصی خطایی کردبه حساب کل مجموعه نمی گذارند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۲
چرا به این قضیه به شکل یکطرفه نگاه شده شاید این شخصیتها اطلاع کافی از المانیتور نداشته اند و ندانسته این کار را کرده اند
پاسخ
از قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
۲
۴
اين خانمها درقم بيش ازدوچشمشان پيدا نيست ،چه شد كه در آنسوي آبها با روسري ويا بقولي وبه روز شدند؟!! جامعه الزهرا تجديد نظر كند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
۲
۰
http://www.intjz.net/indexx.html
پاسخ استاد بزرگوار حاج آقا شمالی رو هم بخونید
با داشتن همچین گوهری اسلام سرش رو در تموم دنیا بالا میگیره
خداروشکر
پاسخ
اسدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
حالا آقای ... نمی خوان اعتراف کنن، نکنن، اون خانم های ارجمند و مؤمن و ولایی که یک اشتباه تقریباً عادی کردن، البته در فضای کاملا غیر عادی و حرفه ای، خودشون بیان نظر بدن و اشتباه شونو اصلاح کنن.

من به عنوان یک منتقد، روی اصلی سخنم با مسؤول گروه است. وگرنه شخصا خوم را بسیار حقیرتر از اعضای مؤمن این گروه می دانم.

اما اشتباه اشتباه است و جوبش سکوت و توجیه نیست!
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۵:۴۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
۴
۱
دوستان بنده هم طلبه هستم که نزدیک 25 سال در حوزه ام و به حوزوی بودنم افتخار می کنم. چند سالی هم در کشورهای مختلف مشغول کارهای دینی بوده ام. تجربه های اندک بنده این است که کار جناب آقای شمالی و شاگردانشان در مجموع بسیار خوب و معقول است. بنده دغدغه بزرگوارانی را که کامنت منفی گذاشته اند را درک می کنم اما اقتضائات مسائل بین المللی به گونه دیگری است. مطمئن باشید که تأثیر مثبت جناب دکتر شمالی و شاگردانشان بسیار فراتر از حاشیه های جانبی آن است.
پاسخ
ع. ا. م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
سلام به عزیان
اتفاقا بنده هم 35 سال تحصیلات حوزوی دارم و تبلیغ خارج کشور هم رفته ام در همان غربش هم رفته ام.

کار درست، درست است و کار اشتباه هم اشتباه است. انسان را به خاطر کار خوبش تحسین می کنند و به خاطر کار اشتباهش سرزنش می کنند. اصل کار تبلیغ بین الملل خیلی خوب است. حتی به آمریکا بردن دخترانی که در معرض خطرات جنسی هم بوده اند، قابل فهم است.

اما مساله مصاحبه سیاسی با المانیتور است که غلط اندر غلط است و آقای شمالی باید عذر خواهی کند.

مگر کسی گفت که اینها باید خودکشی کنند؟ یا کافر و نجس اند یا بد اند؟ حرف این است که ادم های خوبی، اشتباه بدی کردند و باید عذر خواهی کنند و قول بدهند که دیگر تکرار نکنند.
طلبه جامعه الزهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۱
۱
این جریان من را به یاد داستان لقمان، پسرشان و الاغشان می اندازد که هر جور سوار می شدند، همیشه یک عده بودند که از آنها ایراد می گرفتند تا اینکه لقمان به فرزندشان گفتند: آیا برای انسان راهی کامل برای جلب رضایت مردم وجود دارد؟ بنابراین امیدت را از رضای مردم قطع کن و به فکر رضایت خداوند باش، زیرا این کار آسان است و سعادت دنیا و آخرت در همین است.
پاسخ
اسدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
مشکل شما است که اشکال واضحی که خود آقای شمالی هم اصلش را پذیرفته منتها به «تصادف و اتفاق» حوال کرده است را لاپوشانی می کنید.

شما خوب بود اشکالات دقیق و روشن و غیر کلی و غیر مبهم مقاله را دست کم در یک مورد نقد کنید. مقایسه این هم انسان ارزشی و مهمتر از آن یک مقاله مؤمنانه و دقیق با افرادی که مثلا در برابر لقمان بدند، کاری متقیانه و مؤمنان است؟ لابد خودت هم خوشت آمده است!

خوب است با تقوا سخن بگویید جناب طلبه!
حیدری طلبه جامعه الزهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
۲
۱
واقعا متأسف شدم از بابت این مصاحبه که به اسم کل خانم های طلبه تمام شد. این مطاحبه منفعلانه بازی در زمین دشمنه. غالب طلبه های جامعه الزهرا انقلابی و بابصیرتند و چنین جواب هایی کل جامعه الزهرا رو بد نام میکنه باید با آقای شمالی و هر کس دیگه ای که مسئول این جریانه برخورد بشه
این خانم های طلبه باید به خبرنگار جواب می دادند مگه آمریکا که این همه ادعا داره رئیس جمهور زن داشته که حالا چنین سوالی رو مطرح میکنید
باید میگفتن که بزرگ ترین مشکل ایران اسرائیل و آمریکا ست که جان مردم مستضعف دنیا رو می مکند.
باید می گفتند بزرگ ترین خطر برای مردم شریف و پاک ایران فرهنگ پوچ غربه که زن رو به منجلاب فساد کشونده و آمار تجاوز به زنان در دانشگاه ها و ارتش آمریکا اونقدر افتضاحه که حتی حاضر نیستند اعلامش کنند. باید می گفتند دولت استکباری و صهیونیستی آمریکا بدونه که ما همه قاسم سلیمانی رهبرمون هستیم و تا آخرین لحظه عمرمون پای آرمان هامون ایستادیم
پاسخ
عبداللهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
متاسفم که آقای شمالی و دوستانش توان پاسخ به یک مقاله ندارند و به جای آن در سایت های دیگر اقدام به کلی گویی می کنند.

اگر شما واقعاً حرف حساب دارید، به روشنی نقاط نقد شده را جواب بدهید.

این هم مخاطب حزب ارزشی و طلبه و فاضل سایت 598 را بی جواب گذاشتن به چه معنا است؟

اگر حرف مقاله غلط است، باید با جواب درست، از مخاطبین حزب اللهی و طلاب و فضلای سایت 598 دفاع کنید و به آنها حرف حساب را بزنید و گرنه هم به خود و هم به آنان ظلم کرده اید.
...
پاسخ
عبداللهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
آقای ... گفته اند که امیدوارند رابطه آمریکا و ایران خوب شود.

رهبری فرموده اند که راه مبارزه تا آخر ادامه خواهد داشت.

جناب آقای ... گفته اند که اصول مشترک صلح را دنبال کنیم

البته شأن آقای ... اجل از این است که بخواهد سازش را تئوریزه کند.

اما فرض کنید که کسی در حد جامعه الزهرا بخواهد خدای نکرده چنین کاری را بکند؛ او چه باید بگوید؟
پاسخ
اسد پور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
با مراجعه دوباره به خبر المانیتور، متوجه می شوید که بخشی از خبری که عالم را پر کرد و حیثیت جامعة الزهرا و دختران حزب اللهی را مخدوش کرد؛ حالا پس از روزهای متوالی، اصلاح کرده است.

المانیتور ظاهرا با پیگیری جناب آقای شمالی، بخش از خبر که گویای خوشبینی آقای شمالی و شاگردانش به مذاکرات بوده است را اصلاح کرده است.

این اصلاح دو پیام دارد:

1. عقب نشینی جناب آقای شمالی در برابر انتقادات علمی پایگاه 598.

2. عدم پذیرش برخی دیگر از انتقادات منطقی و دقیق این رسانه که جای سوال دارد.

3. بعد از اینکه انبوه مخاطبان دیگر خبر آرشیوی را نخواهند خواند، یک سند بی کفایتی رسانه ای برخی حذف شده است!

4. المانیتور برای ادم های ساده لوح، یادشده، صداقت و پایبندی به اصول اخلاقی مصاحبه را رعایت کرده و فرمان آقای شمالی را اطاعت کرده است!

5. ظاهرا آقای شمالی که اصلاح بقیه خطاها را پیگیری نکرده است؛ آنها را کار درستی می داند.

6. رهبری فرموده اند، کسانی که سازش را تئوریزه کنند، خائن هستند. مبادا ما به گونه ای سخن بگوییم که «خواهان بهبود روابط ایران و آمریکا» شویم. مبادا این مواضع ما مصداق تئوریزه کردن سازش با شیطان بزرگ و ام الفساد قرن شود.

با تشکر از آقای شمالی در اصلاح یکی از اشتباهات مصاحبه شان و تشکر از 598 به خاطر تنها نق دقیق و منصفانه علمی اش.
پاسخ
اسد پور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
با مراجعه دوباره به خبر المانیتور، متوجه می شوید که بخشی از خبری که عالم را پر کرد و حیثیت جامعة الزهرا و دختران حزب اللهی را مخدوش کرد؛ حالا پس از روزهای متوالی، اصلاح کرده است.

المانیتور ظاهرا با پیگیری جناب آقای شمالی، بخش از خبر که گویای خوشبینی آقای شمالی و شاگردانش به مذاکرات بوده است را اصلاح کرده است.

این اصلاح دو پیام دارد:

1. عقب نشینی جناب آقای شمالی در برابر انتقادات علمی پایگاه 598.

2. عدم پذیرش برخی دیگر از انتقادات منطقی و دقیق این رسانه که جای سوال دارد.

3. بعد از اینکه انبوه مخاطبان دیگر خبر آرشیوی را نخواهند خواند، یک سند بی کفایتی رسانه ای برخی حذف شده است!

4. المانیتور برای ادم های ساده لوح، یادشده، صداقت و پایبندی به اصول اخلاقی مصاحبه را رعایت کرده و فرمان آقای شمالی را اطاعت کرده است!

5. ظاهرا آقای شمالی که اصلاح بقیه خطاها را پیگیری نکرده است؛ آنها را کار درستی می داند.

6. رهبری فرموده اند، کسانی که سازش را تئوریزه کنند، خائن هستند. مبادا ما به گونه ای سخن بگوییم که «خواهان بهبود روابط ایران و آمریکا» شویم. مبادا این مواضع ما مصداق تئوریزه کردن سازش با شیطان بزرگ و ام الفساد قرن شود.

با تشکر از آقای شمالی در اصلاح یکی از اشتباهات مصاحبه شان و تشکر از 598 به خاطر تنها نق دقیق و منصفانه علمی اش.
پاسخ
عبداللهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
۱
۰
بعد از دوازده روز از انتشار خبر مصاحبه حاج آقای دکتر شمالی با المانیتور، المانیتور بخشی از خبری که دیگر خواننده ای ندارد را اصلاح کرده است.

احتمالا دکتر شمالی درخواست این اصلاح زودهنگام! را داده اند!

...
پاسخ
مینا سادات
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۱
۰
با سلام
من هم یکی از طلاب جامعه الزهرا هستم که در جریان این اخبار قرار گرفتم. در جواب تنگ نظران بخیل باید بگویم که این سفر اول این خواهران به خارج از کشور نیست و قدری واقع بین باشند و به احاطه کامل دکتر شمالی به مسائل بین المللی معترف باشند!!!! بعضی از دوستان طوری مطلب می نویسند که انگار تا بحال دکتر شمالی هیچ کاری نکرده و این اولین سفر تبلیغی تیم ایشان بوده است!
مگر پیامبر و حضرت علی علیه السلام با دشمنانشان حرف نمی زدند؟ مگر خود خانم حضرت زهرا سلام الله علیها با دشمنانشان حرف نزدند؟؟؟ که حالا یک سوال و جواب را آنقدر بزرگ کرده اید و مصاحبه مصاحبه می کنید که گوش عالم را کر کرده اید!!!
حجاب این خواهران چه ایرادی دارد؟؟؟؟؟؟؟ مثل اینکه حواستان نیست آنها کجا هستند
هرکس در حوزه یک چشمی چادر سر کرد باید هرجای دنیا که می رود هم یک چشمی باشد؟؟ حجابشان کاملا اسلامی است که اینهمه سروصدا به پا کرده اید
کاش دست از تنگ نظری بر می داشتیم!!!
پاسخ
خادم الزهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۹ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۲
۰
سلام خیلی خوشحالم که جامعه الزهرا .س. انقدر مهم و بزرگ شده که تمام ضربین های جهان روش زوم کردند فقط می تونم بگم از دسیسه دشمن غافل نباشیم و بدانید تک تک طلبه های جامعه با تمام وجودشون فدایی ولایت فقیه هستند اگر باور ندارید من شما را دعوت میکنم مهمان ما باشید در این مکان مقدسه شاید جواب تمام شبهات و دغدغه هاتون بگیرد .
اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا...
پاسخ
یک دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۱
۰
سلام پیام ها را خواندم و واقعا متاسفم که برخی از دوستان ما هم دامن زدند به این انتقاد... حسین .ع. را به خاطر بی دینی کشتند . خوارج افرادی بودند که به خاطر افراطی گریشون از دین خارج شدند .. دوست عزیزم حواست باشد که از دین جلو نزنی ...
دوستان ما درجهت تبلیغ دین اسلام رفتند کجای دین اسلام گفته است که حجاب این عزیزان مشکل دارد؟ دوستان مبلغ خودشون به این سطح علمی و اعتقادی رسیدند که چادر بهترین پوشش است اما شاید امکان تبیلغ دین با این پوشش امکان پذیر نبوده؟ اگر اینها با اخم هم عکس انداخته بودند تصاویر انها به عنوان طلاب خشن و خشک زمینه اخباری کذب را فراهم می کرد . پس خواهشا اب به اسیاب دشمن ....
یاعلی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳
۰
۰
اگر با دقت به عکس نگاه کنید متوجه می شوید که این عکس بدون هماهنگی و در حین صحبت با افراد گرفته شده است.
عکس هرگز مدرک خاصی تلقی نمی شود. مطمئناً این یک گفتگوی زنانه بوده که سایر خواهران چادر بر سر ندارند و عکاس هم مطمئناً بدون اطلاع آنان و در حین گفتگو این عکس را گرفته است.

چرا شتر را رها کرده اید و پی مهارش می روید.

نباید به دشمن اجازه داد تا فتنه افکنی کند.
پیروز باشید
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۴
۰
۰
مشکل همه ما این است که خودرا بیش از حد عاقل فرض نموده ایم شما که به حساب خودتان بهترین نقد را درباره کاراین عزیزان داشته اید میشه لطف کنید بگوییدکجای حجاب این خواهران ایراد دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قبل از اینکه درباره خواهران قضاوت کنید ابتدا کمی از دین وخواسته ها وکتابش بدونید سپس قضاوت کنید چون قضاوت شما بسیاری از افراد را به اشتباه می اندازد من انتقادات دیگر شمارو قبول دارم اما به نظرم این انتقادتون کمی مشکل داره چون نه اسلام با این پوشش مشکل داره نه من وشما در موقعیت انها قرار داشتیم اینکه حرف من اشتباهه یاشما خدامی داند ولی امیدوارم خداوند همه ی مارو متوجه اشتباهاتمون بکنه.....امین
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها