کد خبر: ۲۲۴۶۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
رئيس ديوان عدالت اداري با توجه به اظهارات رئيس جمهور در مورد ارتباطات درباره ممنوعيت به کارگيري تجهيزات دريافت از ماهواره گفت: ممنوعيت به کارگيري تجهيزات دريافت از ماهواره قانوني است و بايد اجرا شود نه اينکه به آن طعنه زد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمين منتظري در جلسه بيست نهم ارديبهشت ماه هيات عمومي ديوان گفت: در حکومت و نظام جمهوري اسلامي چون برداشت‌ها و سلايق مختلفي وجود دارد اگر بخواهيم براي اجراي حق خطي را مشخص کنيم، پس از مسلمات اسلام که خط قرمز همه مسوولان است، ملاک قانون و پايبندي به آن خواهد بود.

وي اظهار داشت: رئيس جمهور محترم در روز جهاني ارتباطات طي سخناني به اين مناسبت، مسايلي را مطرح کردند که به نوعي تنه زدن به قانون بود.

رئيس ديوان عدالت اداري اضافه کرد: امروزه شبکه‌هاي ارتباطات جهاني مانند اينترنت و ماهواره ها، از مواردي است که بهره مندي از آن براي همه جوامع از جمله کشور ما اجتناب ناپذير است و ما نمي‌توانيم ديواري دور کشور خود بکشيم و خود را بي نياز از اين وسايل ارتباطي بدانيم.

حجت الاسلام منتظري ادامه داد: لکن گاهي از اين وسايل پيشرفته و کارساز که از دستاوردهاي ارزشمند بشري محسوب مي شود، استفاده نابخردانه و سويي مي‌شود که تهديدي براي سلامت رواني جامعه است.

وي تصريح کرد: البته استفاده علمي، اخلاقي از اين امکانات و هر آنچه بتوان از آن در جهت پيشرفت جوامع استفاده کرد، مورد ترديد نيست اما اينکه با توجه به برخي کارکردهاي ضد اخلاقي و انحرافي آنها که شاهد آنيم، بدون وضع محدوديت جلو آن را باز بگذاريم تا اخلاق، ارزش ها و پايه هاي استوار خانواده را دچار تزلزل کند، پذيرفتني نيست.

رئيس ديوان عدالت اداري خاطرنشان کرد: آيا به لحاظ شرعي، اخلاقي و ديني مجازيم به اين بهانه که نمي‌توانيم جلو دسترسي به اطلاعات را بگيريم، به قانون طعنه بزنيم.

جت الاسلام منتظري گفت: قانون ممنوعيت به کارگيري تجهيزات دريافت از ماهواره در سال 1373 تصويب شده است، اگر آن را کارآمد نمي‌دانيم بايد آن را اصلاح کرد. حرف ما اين است که چرا قانوني را که ما بدان نيازمنديم و فراموش شده است، اجرايي نمي‌شود.

رئيس ديوان عدالت اداري با طرح اين پرسش که چرا بايد فيلتر کردن فرستنده ها و برنامه‌هاي ضداخلاقي و ضد ارزش هاي ديني مورد حمله مسوولان اجرايي قرار گيرد، اظهار داشت: مسئولان فرهنگي در سالي که از سوي مقام معظم رهبري به سال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملي و مديريت جهادي نام گذاري شده است چه اقدام و برنامه‌ريزي ويژه اي را براي اينکه حريم خانواده ها و افکار جوانان از هجمه‌هاي فرهنگي غرب در امان بماند طراحي کرده اند.

وي گفت: آيا به صرف اينکه بگوييم جوانان ما متدين و ارزشي هستند و خودشان مي‌توانند مسير خود را انتخاب کنند، کافي است. هرچند جوانان متدين ما کم نيستند و آنگونه که هفته گذشته شاهد بوديم جمع کثيري از آنان در مراسم عبادي اعتکاف حضور داشتند، اما نبايد چشم خود را بر واقعيت ببنديم، زيرا ما مي دانيم که جوانان ما صرفا همين عده نيستند و نبايد از تاثير اين قسم رسانه‌ها بر آنان غفلت کرد.

رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به افزايش آمار طلاق در کشور و ضرورت آسيب شناسي اين موضوع تصريح کرد: درصد بسياري از طلاق ها بر اثر تاثيري است که مسايل ضداخلاقي نمايش داده شده از سوي شبکه هاي ماهواره اي بر کانون خانواده داشته و موجب تغيير نظام ارزشي حاکم بر خانواده و سست شدن ارکان آن شده است.

حجت الاسلام منتظري اضافه کرد: بدحجابي‌ها و پوشش هاي ناهنجاري که ما در جامعه شاهد آن هستيم، همچنين انحرافات اخلاقي که در برخي جوانان ملاحظه مي شود، ناشي از هجمه فرهنگي همين رسانه‌هاست.

وي با تاکيد بر اينکه ضروري است مسوولان براي اين بخش ها فکري کنند، ادامه داد: الحمدلله تعداد متدينين و کساني که به ارزش هاي ديني گرايش دارند، کم نيست ولي نبايد چشم خود را بر واقعيات بست.

وي در ادامه به محدوديت هايي که ساير کشورها بويژه در امريکا و کشورهاي اروپايي در دسترسي به شبکه هاي ارتباطي وضع مي کنند، اشاره کرد و گفت: آيا کشورها اروپايي و غربي مسير ورودي اطلاعات را رها کرده اند و در اين کشورها ورودي اينترنتي خود را فيلتر نمي کنند.

رئيس ديوان عدالت اداري افزود: کشورهاي اروپايي و آمريکا در کار هر سايت يا شبکه‌اي که منافع استعماري آنان را تهديد کند، محدوديت وضع مي کنند و مانع انتشار هر اطلاعاتي مي شوند که تهديدي براي خود مي دانند.

حجت الاسلام منتظري با اشاره به اينکه تمايل نفس انساني به اين است که نمي خواهد سد و مانعي جلودارش باشد، تصريح کرد: دين آمده است که انسان را حفظ کند و به اين ترتيب بر کيفيت زندگي او اثر بگذارد، در نظام اسلامي نبايد از محدوديت هايي که ريشه در دين دارد، هراس داشته باشيم.

حجت الاسلام والمسلمين منتظري به محدوديتي که حجاب براي زنان ايجاد مي کند، اشاره کرد و اذعان داشت: حجاب براي زنان محدوديت است اما محدوديتي که برايشان مصونيت مي آورد و اين قيدي است که خداوند تعيين کرده است.

وي ادامه داد: وظيفه حکومت نيز آن است که در چارچوب دين اين قيود را اجرا کند. رييس ديوان عدالت اداري با بيان اين مطلب که قانون ملاک عمل است، تصريح کرد: به مسوولان اجرايي به ويژه مسوولان فرهنگي اين نقد را داريم که در اعمال قانون ممنوعيت به کارگيري تجهيزات دريافت از ماهواره کم کاري کرده اند، در حالي که دشمن با شبيخون فرهنگي هجمه اساسي را براي کشور ما تدارک ديده است. چنين وضعيتي مسووليت ما را سنگين تر مي کند و بايد به آن توجه کنيم.

حجت الاسلام منتظري همچنين در بخش ديگري از سخنانش گفت: مي‌گويند در گذشته عده‌اي از جيب مردم سرقت کرده اند، اگر سارق يا جيب برها را مي شناسند، معرفي کنند تا دستگاه قضائي به وظيفه خود عمل کند و در صورتي که عمل نکرد مي توانند به قوه قضائيه هشدار دهند و آن را نقد کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها