کد خبر: ۲۲۴۸۴
زمان انتشار: ۱۸:۰۵     ۱۶ مهر ۱۳۹۰
درپی مطالبات مقام معظم رهبری؛
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، سيدابراهيم معصومی، كارشناس كميسيون انجمن‌های علمی حوزه، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه حوزه‌های علميه گفت: پيرو مطالبه اخير مقام معظم رهبری در مورد راه‌اندازی كرسی‌های آزاداندريشی فقه در حوزه‌های علميه، انجمن‌های علمی حوزه‌های علميه در نظر دارد انجمن علمی فقه را در حوزه‌های علميه راه‌اندازی كند.

وی با اشاره به نحوه عضويت افراد در انجمن‌های علمی گفت: انجمن‌های علمی حوزه‌های علميه سه نوع عضو افتخاری، وابسته و پيوسته دارد.

معصومی تصريح كرد: اعضای وابسته انجمن‌ها افرادی هستند كه تحصيلات آنها كمتر از سطح سه حوزه است اما در زمينه خاص فعاليت می‌كنند.

دبير انجمن علمی مهدويت بيان كرد: اعضای پيوسته انجمن‌های علمی حوزه علميه افرادی هستند كه دارای تحصيلات سطح 3 به بالا هستند و در جلسات، دارای حق رأی هستند و تصميمات بر اساس آرای اين افراد گرفته می‌شود.

وی آيت‌الله محمدجواد فاضل لنكرانی، آيت‌الله حسينی بوشهری، حجج اسلام محسن فقيهی، علوی بروجردی، سيدصادق محمدی، محمدحسين فقه يزدی و محمدی قائينی را از جمله اعضا هيئت مؤسس انجمن علمی فقه حوزه علميه برشمرد.

ابراهيمی اظهار كرد: پس از ارسال تقاضانامه اعضای هيئت مؤسسان به كميسيون انجمن‌ها و قطب‌های علمی و تأييد آن، اين تقاضا به شورای اعطای مجوزها و امتيازهای علمی حوزه ارجاع می‌شود و پس از تصويب، به دبيرخانه انجمن‌های علمی حوزه ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اينكه پس از طی اين مقدمات، انجمن علمی فقه راه‌اندازی می‌شود، گفت: با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری از حوزه‌های علميه، اين مراحل در نهايت سرعت در حال انجام است و به زودی انجمن علمی فقه در حوزه‌های علميه راه‌اندازی خواهد شد.

ابراهيمی در پايان تصريح كرد: دو انجمن علمی حديث و مطالعات اجتماعی هم در حال طی مقدمات برای راه‌اندازی هستند و به زودی و پس از عضوگيری راه‌اندازی خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها