کد خبر: ۲۲۴۸۶
زمان انتشار: ۱۸:۱۰     ۱۶ مهر ۱۳۹۰
استفاده از چهره‌های کمتر شناخته شده اصلاح‌طلب برای شرکت در انتخابات مجلس، سناریوئی است که در انتخابات مجلس هشتم نیز امتحان شده و نا کارآمدی آن به اثبات رسیده است اما اصلاح‌طلبان مصمم هستند که این روش را برای بار دیگر امتحان کنند. خواهرزاده خاتمی در حال پیش بردن همزمان دو سناریو انتخاباتی است.

به گزارش ندای انقلاب با وجود آنکه محمدرضا خاتمی برادر محمد خاتمی رئیس جمهور دوران اصلاحات از عدم شرکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی سخن گفته است اما دفتر  فراکسیون اقلیت مجلس چند ماهی است که در حال تهیه و تدارک برنامه‌های انتخاباتی بوده و سناریوهای متفاوتی را برای حضور در عرصه انتخابات تدارک دیده است.


تدوین نقشه راه انتخاباتی


تابش که نماینده مردم شهرستان اردکان یزد در مجلس شورای اسلامی بوده و خواهرزاده محمد خاتمی است، اخیراً اظهار کرده که قصد شرکت در انتخابات را ندارد. از سوی دیگر بعضی اصلاح‌طلبان دیگر مانند محمدرضا خاتمی به‌کلی اصل ورود اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس را منکر شده است!


این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دو سناریو متفاوت از سوی حامیان و اعضای دفتر تابش برای شرکت در انتخابات در حال پیگیری است.


سناریو اول: شرکت در انتخابات با تابلوی اصولگرایی


دفتر محمدرضا تابش از چندی قبل در حال جستجو در میان چهره‌های ناشناخته و خوش‌سابقه شهرستان اردکان است تا با هماهنگی اطرافیان این نماینده مجلس وارد عرصع رقابت‌های انتخاباتی شود.


در سناریو اولی که برای چنین شخصی مد نظر قرار گرفته، قرار است که وی در سخنرانی‌های انتخاباتی خود؛ مواضعی کاملاً متضاد با سخنان تابش گرفته و رأی طیف حامی اصولگرایان را در شهرستان اردکان را جلب کند.


در این صورت دو قطبی تابش اصلاح‌طلب و فردی که خود را از اصولگرایان جا زده است، می‌تواند برنده انتخابات این شهرستان شده و هر کدام که به مجلس راه بیابند، سیاست‌های اصلاح‌طلبلانه را به‌صورت پنهان و یا آشکار دنبال خواهند کرد.


بر اساس همین سناریو بعضی از اعضای دفتر تابش، ضمن مذاکره با چند فرد مختلف و طرح مستقیم برنامه خود، این روش را کارآمدترین راه برا ورود به قوه مقننه تشخیص داده‌اند.


سناریو دوم: چهره‌های جدید اصلاح‌طلب برای کاندیداتوری مجلس


استفاده از چهره‌های کمتر شناخته شده اصلاح‌طلب برای شرکت در انتخابات مجلس، سناریوئی است که در انتخابات مجلس هشتم نیز امتحان شده و نا کارآمدی آن به اثبات رسیده است اما اصلاح‌طلبان مصمم هستند که این روش را برای بار دیگر امتحان کنند.


در سناریو دومی که تابش و دوستان هم‎فکر او برای شرکت در انتخابات مجلس طراحی کرده‌اند قرار است در صورت رد صلاحیت تابش برای شرکت در رقابت‌های انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فرد مورد حمایت خود را با شعار‌های تعدیل شده اصلاح‌طلبانه به میدان رقابت بفرستند و با کار تبلیغاتی بر موضوع رد صلاحیت محمدرضا تابش، ضمن مظلوم‌نمایی اقدام به مصادره آرای عمومی به نفع خود کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اساني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
تا نظر خاتمي اجرا نگردد وتا اصولگرايان اعتراف به اشتباه خود در مورد انتخاب احمدي نژاد نكردند شركت در انتخابان خيانت به اسلام عزيز و كشور بزرگ ايران است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
بعععله!!!!
مسلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
خاتمی عزیز و اندیشمند!!
جدیدترین اخبار پربازدید ها