کد خبر: ۲۲۴۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۱۰     ۱۶ مهر ۱۳۹۰
حجت‌الاسلام لک‌زایی:
رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی گفت: پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی حتی دانشگاه‌های ما مدعی تولید علم و نظریه هستند در حالی که واقعیت اینگونه نیست و میزان تولید علم که توسط این دستگاه‌ها به معنای واقعی کلمه صورت می‌گیرد خیلی کمتر از آن چیزی است که ادعا می‌کنند.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی اظهار داشت: در مورد بحث کرسی‌های آزاد‌اندیش و دغدغه مقام معظم رهبری در این باره و موانعی که بر سر راه تحقق این ایده آن گونه که مورد انتظار معظم له بوده این خود احتیاج به یک سلسله جلسات با حضور نخبگان و مدیران دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم افزود: بخشی از موانع در حوزه مدیریتی و بخشی در حوزه اندیشه‌ای و فکری قرار دارد بخش‌های هم به ساختار‌ها قوانین و مسائل پشتیبانی مربوط می‌شود.
 وی تصریح کرد: آسیب مدیریتی تولی متمرکز و بسته‌ای است که اتفاق افتاده، باید ساختاری و آیین‌نامه‌ای که طراحی شد فضای باز و منعطفی داشت که تمام دستگاه‌های تولید علم در کشور می‌توانستند خودشان مجری این برنامه بشوند، تولی‌های متمرکز و بسته منجر می‌شود بسیاری از افراد و دستگاه‌های که در این زمینه مسئولیت دارند کنار گذاشته شوند یا خودشان را کنار ببینند و در نتیجه در فضای پاسخگویی هم وارد نمی‌شوند.
حجت‌الاسلام لک‌زایی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر تولی غیر راهبردی است، کسانی می‌توانند مجری این اندیشه و فکر باشند که مثل خود مقام معظم رهبری نگاهشان به این مسئله یک نگاه راهبردی باشد در حالی که تصور من این است با این مسئله مواجهه راهبردی صورت نگرفته است.
رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی در ادامه گفت: مسئله بعدی به عوامل اندیشه‌ای و فکری ما مربوط است و باید بررسی‌های انجام دهیم که در دستگاه‌های علمی و پژوهشی چقدر تولید نظریات جدید کردیم.
وی یادآور شد: به هر حال بخشی از موانع به این مسائل مربوط می‌شود اما موارد دیگری هم است که به مسائل ساختاری و قانونی و پشتیبانی مربوط می‌شود که باید در جای خودش مورد توجه قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها