کد خبر: ۲۲۵۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۱۷ مهر ۱۳۹۰
يك نماينده‌ي اصولگراي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه از راهكارهايي كه در منشور اصولگرايي ذكر شده تمييز از جريانات انحرافي و فتنه است، ‌گفت: متاسفانه حس مي‌كنم در اصولگرايي يك حالتي رودربايستي به تدريج حاكم مي‌شود كه به عقيده من سرانجام خوشي نخواهد داشت.

به گزارش 598 محمدجواد ابطحي- عضو كميسيون سياست داخلي و امور شوراها- در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به ضرورت تشكيل مجمعي از نيروهاي اصيل و موجه اظهار كرد: اگر به وحدت به مثابه ابزار نگاه شود،‌ و تمام افراد جمع شده مجمعي تشكيل دهند،‌ مشكلي ندارد، اما اگر براي بعضي از افراد وحدت هدف باشد، كار تا اندازه‌اي پيچيده‌تر مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه وحدت ابزار است و در راه رسيدن به وحدت، حاكميت ارزش‌هاي الهي،‌ گفتمان امام و انقلاب، مي‌تواند ابزار خوبي باشد، خاطرنشان كرد: اگر وحدت تبديل به هدف شود، مشكلات خاص خود را به وجود مي‌آورد، كما اين‌كه در طيف اصولگرايي كساني وجود دارند،‌ كه ادعاي اصولگرايي مي‌كنند، اما پايبندي كمتري به اصول داشته‌اند كه با اين وجود، تشكيل چنين مجمعي مشكل خواهد بود.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس ادامه داد: براي مثال فراكسيون اصولگرايان مجلس يكدست نبود، اما بالاخره ساز و كاري تعريف شد كه تمام افراد قبول كردند و حتي در انتخابات داخل فراكسيون نيز پايبندي خود را نشان دادند.

نماينده مردم خميني‌شهر درباره اين‌كه تشكيل چنين مجمعي چه محاسني براي كشور دارد، ابراز داشت: بايد ابتدا تكليف خود را با ابزار بودن وحدت يا هدف بودن وحدت روشن كرده تا بتوانيم محاسن و معايب را بيان كنيم.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در ادامه با اشاره به نشست اخير لاريجاني با تعدادي از اصولگرايان يادآور شد: لاريجاني نشستي را برگزار كرد كه اين نشست دور از انتظار اصولگرايان بود، زيرا وي هم رييس فراكسيون اصولگرايان و هم رييس مجلس است و قرار نيست تنها عده‌اي از اصولگرا حضور داشته باشند، لذا بايد تمام سلايق اصولگراي مجلس را دعوت مي‌كرد، كه عملا گفتند از اين گروه و يا فلان گروه دعوت نشده كه مشخص است اين شيوه تفكر راه به جايي نخواهد برد.

وي با بيان اين‌كه اصولگرايي 4 ركن و 12 راهكار دارد كه در منشور آن ذكر شده است،‌اظهار داشت: از جمله اين راهكارها، تمييز از جريانات انحرافي و فتنه است، مبني بر اين‌كه مرز مشخصي با دشمنان انقلاب داشته باشند و در جاهايي كه ولايت وارد صحنه شده و دعوت كرده عملا وارد شده باشند؛ اين بهترين راهكار براي پالايش نيروهاي اصولگراي واقعي از اصولگرانماهاست.

اين عضو كميسيون سياست داخلي و امور شوراها درباره اين‌كه تشكيل چنين مجامعي تا چه اندازه مي‌تواند در تصميم‌گيري‌هاي سياسي و به خصوص انجام رقابت‌هاي انتخاباتي سالم تاثيرگذار باشد؟ گفت: اگر چنين چيزي تشكيل شد، مي‌تواند در معرفي شخصيت‌هاي كارآمد، بر موازين شايسته سالاري و مراتب تعهد و تجربه بسيار تاثيرگذار باشد، اما در بعضي مواقع با يك روحيه قبيله‌گرايي مواجه هستيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها