کد خبر: ۲۲۵۹۴
زمان انتشار: ۱۹:۰۳     ۱۷ مهر ۱۳۹۰
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خواستار شد:
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خواستار راه‌اندازی رشته‌ها و گرایش‌های جدید در مدرسه معصومیه شد.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد واعظی ‌امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه باقرالعلوم که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: کوتاهی در زمینه شنیدن موعظه یکی از ضعف‌ها محسوب می‌شود که باید برای برطرف شدن این مشکل از موعظه و نصیحت استقبال کنیم چرا که بزرگان ما در این حیطه به فعالیت می‌پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام(ص) نیز بارها به جبرئیل می‌فرمود:"من را موعظه کن" که این موضوع نشاندهنده اهمیت موعظه و نصیحت است و طلبه‌ها به آن نیاز دارند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) گفت: فردی از امام حسین(ع) پرسید:"چگونه صبح کردی؟" و حضرت فرمود:"صبح کردم در حالی که باورمندم رب من در فوق من ناظر من است و در پیش رویم آتش جهنم است و مرگ به من نزدیک‌تر می‌شود و حساب الهی در انتظار من است و من در گروی عملم هستم".
وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار در ادامه فرمود:"هر آنچه از عذاب الهی به ما می‌رسد نتیجه عمل خود را دریافت می‌کنیم و به اندازه نخ وسط خرما به فردی ظلم نمی‌شود».
واعظی ادامه داد: امام حسین در نهایت تواضع و فروتنی فرمود:"قیامت روزی است که دوستی‌ها کاری را پیش نمی‌برند و اگر خداوند متعال بخواهد انسان را مشمول عفو خود قرار می‌دهد و چه کسی فقیرتر از من است".
وی با بیان اینکه همه ما به شفاعت و عنایت امام حسین(ع) چشم دوخته‌ایم، گفت: این امام معصوم اینگونه عزت عبودیت را پاس می‌داشتند و امیدوارم خداوند هر فردی که برای ارتقای دین الهی فعالیت می‌کند اجر و پاداش دهد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با خطاب قرار دادن رئیس سابق دانشگاه باقرالعلوم بیان کرد: حجت‌الاسلام ارسطا انسانی خلیل، مودب، عالم و مایه افتخار ما حوزویان بوده و در این مسئولیت پابرجاست.
وی یادآور شد: قبول مسئولیت در هر سطحی جز سنگینی بار وظیفه چیزی نیست و به عنوان طلبه کوچک از شما تشکر می‌کنم که در این مدت سکان‌دار کشتی معاونت آموزش بودید.
واعظی خطاب به حجت‌الاسلام مریجی، رئیس جدید دانشگاه باقرالعلوم گفت: امیدواریم با ادای دین خود در برابر شهیدان و رزمندان شرمنده نباشیم و این حقیقتی است که شهیدان در اوج جوانی و پاکی عاشقانه و مخلصانه خود را برای مملکت و اسلام فدا کردند و کوچک‌ترین وظیفه است که پاسدار خون شهیدان باشیم.
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود اهتمام خاصی نسبت به موسسه امام رضا(ع) داشته باشید تا زمینه اثربخشی از این بعد ایجاد شود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان گفت: امید است با فعالیت‌ها و تلاش‌ها در مدرسه معصومیه رشته‌ها و گرایش‌های جدیدی در آینده در این حوزه راه‌اندازی شود و خروجی‌های مطلوب را به دست آوریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها