کد خبر: ۲۲۷۱۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه به عبدالفتاح سیسی به مناسبت پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری مصر تبریک گفته و اظهار امیدواری کرد که رئیس جمهور جدید مصر از طریق اجرای سه درخواست، به کمک به مخالفان سوری پایبند باشد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی پانوراما الشرق الاوسط، "لؤی صافی"، سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه به عبدالفتاح سیسی که براساس نتایج غیر رسمی پیروز انتخابات ریاست جمهوری مصر است، تبریک گفته و اظهار کرد: ما امیدوار هستیم که پیروزی شما عاملی مثبت برای اجرای سه خواسته جهت حمایت از مخالفان سوری باشد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه درخصوص "مهم‌ترین خواسته" گفت: ما از سیسی می‌خواهیم که از آوارگان سوری در مصر حمایت کند.

لؤی صافی در ادامه گفت: ما از قاهره به دلیل میزبانی از آوارگان سوری قدردانی می‌کنیم، اما برخی از این آوارگان با دشواری‌هایی مواجه هستند که ما امیدوار هستیم رئیس جمهور جدید مصر به حل و فصل این مشکلات کمک کند.

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه، تعداد بسیاری از آوارگان سوری به مصر رفته‌اند که به گفته مسئولان مصری تعداد آن‌ها به 320 هزار تن می‌رسد، اما برخی از این آوارگان پس از عزل محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر با مشکلاتی مواجه شده‌اند و مقامات مصری برخی از آن‌ها را به مشارکت در تحصن حامیان مرسی در میدان‌های "رابعة العدویة" و "نهضة" در مصر متهم می‌کنند.

آوارگان سوری در مصر با مشکل تمدید مجوز اقامت و همچنین مشکلاتی در خدمات پزشکی، آموزشی و دیگر خدمات مواجه هستند.

سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه درخصوص دومین درخواست عنوان داشت: ما از رئیس جمهور مصر می‌خواهیم تا به رویکرد پیشین قاهره جهت حمایت از حل و فصل سیاسی بحران سوریه ادامه دهد.

وی درخصوص سومین درخواست گفت: ما از مصر می‌خواهیم تا به موضع پیشین خود که از اعطای کرسی سوریه در اتحادیه عرب به ائتلاف مخالفان حمایت کرده بود، پایبند باشد.

مصر در نشست وزرای خارجه عرب در مارس سال گذشته به مصوبه اعطای کرسی سوریه در اتحادیه عرب به ائتلاف مخالفان این کشور رای موافق داد، اما اجرای این مصوبه به تعویق افتاد.

صافی اظهار کرد که انتظار می‌رود در نشست وزرای خارجه عرب در ماه ژوئن جاری، رای‌گیری درخصوص اعطای این کرسی به ائتلاف مخالفان سوریه صورت بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها