کد خبر: ۲۲۷۱۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۱۸ مهر ۱۳۹۰
فاز جدید تحرکات انتخاباتی هاشمی رفسنجانی؛
هاشمی به خوبی می داند که دوران سیاسی وی به سر آمده و اگر در هر کشور دیگری غیر از ایران بود باید راه خانه نشینی و یا نهایتا کار اقتصادی را در پیش می گرفت اما وی هنوز عقیده دارد باید با دست و پا زدن در عرصه سیاسی بقا خودش را از دست ندهد و به خصوص در آستانه انتخابات اخیر خود را همچنان مقتدر نشان دهد . آیا او موفق می شود؟
به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز، محمد حسین آزادبخت/ با نزدیک شدن به موعد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز رایزنی های انتخاباتی و تلاش نخبگان سیاسی برای به کرسی نشاندن کاندیداهای مورد نظر خود برخی از چهره های مهم سیاسی این روزها فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده اند که به یقین یکی از با نفوذ ترین آن ها اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است . گرچه دفتر هاشمی رفسنجانی تحرکات انتخاباتی وی را از اساس رد کرده است اما نوع برنامه ها و سخنرانی ها و فعالیت های هاشمی نشان دهنده موضوعی غیر از بیانیه دفتر وی است .

با نزدیک تر شدن به دوازدهم اسفندماه موعد نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طیف های اصلاح طلب که به دلیل عملکرد بسیار بد سردمدارانشان در انتخابات سال 88 از کم ترین محبوبیت سیاسی برخوردار هستند مترصد کوچکترین فرصتی برای بازیابی خود هستند تا بلکه بتوانند تعدادی نماینده را روانه مجلس شورای اسلامی کنند . در این میان شاید هیچ کس به مانند هاشمی رفسنجانی که در انتخابات 88 حامی جدی کاندیدای مورد حمایت آنان بود نتواند به عنوان مراد آن ها وارد عمل شده و راهکارهای پیش رو را برای آن ها تنظیم کند .

در این میان اما پس از انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری که هاشمی مجبور شد صندلی ریاست خود را به آیت الله مهدوی کنی تحویل دهد و سیاست گوشه نشینی را در پیش بگیرد ، رئیس فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام به اندازه ای که این روزها و در آستانه انتخابات فعال شده است فعال نبود . دیدارها و سفرها و اظهار نظر ها و تحرکات شدید سایت رسمی هاشمی رفسنجانی این روزها به شدت بوی انتخاباتی گرفته است که حتی بیانیه دفتر وی نیز نمی تواند سرپوشی بر این موضوع بگذارد .


هاشمی رفسنجانی یکی از مردودین اصلی فتنه 88 است که به خوبی در دوران پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم از پشت نقاب خیرخواهی هایش بیرون آمد و شاید تنها به دلیل کینه ای که از سال 84 از شکست به دل گرفته بود همه ظرفیت های خود را بسیج کرد که کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان یعنی میر حسین موسوی رای آورده و یا بهتر بگویم هر کاری کرد تا احمدی نژاد رنگ پیروزی را به خود نبیند . هاشمی رفسنجانی که تا نزدیک ترین روزهای 22 خرداد هم سعی کرد خود را خیرخواه نظام و انقلاب نشان دهد و کینه تاریخی خود را بروز ندهد با نامه تاریخی اش به رهبر معظم انقلاب اسلامی که بدون سلام و والسلام و با لحن تندی خطاب به ایشان ارسال شده بود جرقه باروت جریان فتنه را زد و به برنامه ریزانی که مدت ها مترصد اثبات نوکری شان به غرب برای پیاده کردن موضوع انقلاب مخملی بودند چراغ سبز را نشان داد که اگر چه نمی تواند به طور آشکار همراه آنان باشد اما می تواند نقش یک پشتیبان را به خوبی ایفا کند .

مردودیت هاشمی در فتنه 88 اما به همین جا ختم نشد و سکوت تعجب برانگیز وی در طول روزهای اغتشاش در تهران و پیام های آشکار و پنهان این سکوت یکی از نکات تاریک کارنامه سیاسی وی در طول انقلاب اسلامی را رقم زد . البته دور و اطرافیان هاشمی نیز در این راه وی را تنها نگذاشتند و از همسر وی عفت مرعشی تا مهدی هاشمی و فائزه هاشمی هریک نقش محوری خود را در تنها نگذاشتن راه پدر ایفا کردند .

اما حالا و در حالی که دو سال از انتخابات 88 می گذرد و بار دیگر فضای غالب کشور به یک فضای سیاسی تبدیل شده است رنگ و بوی حضور هاشمی در عرصه سیاسی بیش از پیش می شود . هیچ تحلیلگر و فرد آشنا به سیاستی نمی تواند قبول کند که هاشمی رفسنجانی که در سال به سال انتخابات در همه عرصه های سیاسی حضور داشته و نشان داده از کوچکترین فرصتی برای کسب قدرت بی بهره نمی ماند در انتخابات 90 و در حالی که مجلس هشتم به پایان راه رسیده است و دولت و شوراهای اسلامی هم سال های پایانی عمر خود را تجربه می کنند این کاردار سیاسی عرصه را خالی کند و حداقل اگر تمایلی به حضور خود ندارد به مهره چینی های افراد مورد نظرش و ارائه راه کارهای خود برای انتخابات نپردازد .

در این میان اما در روزهای گذشته دفتر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت خبر هرگونه تحرک انتخاباتی رئیس خود را از قبیل معرفی نماینده رابط با جریان‌ها، معرفی لیست پیشنهادی انتخاباتی و یا محوریت یک جریان، جعل شعار "نجات ملّی" به گروهی خاص نسبت داده و از اساس آن را رد کرده است . اما هنوز جوهر پرینت این بیانیه خوش نشده است که خود هاشمی در دیداری غیر انتخاباتی هم به موضوع انتخابات اشاره می کند و تاکید می کند باید اعتماد عمومی مردم را به دست آورد و شرایط دلسوزان نظام را در عرصه انتخابات فراهم کرد تا مردم به انتخابات پا بگذارند . سخنان هاشمی که بالافاصله با ذوق زدگی رسانه هایی همچون روزنامه شرق ، فرهنگ آشتی، اعتماد و آرمان که مدت ها بود به دنبال شروط هاشمی می گشتند روبرو شد از اساس نشان دهنده اصرار هاشمی بر مواضع اشتباه خود و تکرار گذشته دارد .

در این میان چند نکته حائز اهمیت است که اولا نظام جمهوری اسلامی اعتمادی را از دست نداده است که بخواهد دوباره آن را به دست بیاورد چرا که این نظام مفتخر است در طول دوران کوتاه اما با برکت خود نزدیک به سال هایی که از عمرش گذشته است به مردمش فرصت انتخاب را در عرصه عمومی انتخابات داده است و در آخرین نمونه بارز آن با حضور حد اکثری و 85 درصدی چشم جهانیان را متحیر کرده است . حال چه شده است که آقای هاشمی اسم رمز تقلب و عملیات روانی غرب برای  فریب عده ای عنصر داخلی و بی اعتماد کردن مردم به نظام را تحت عنوان اعتماد سازی تکرار می کند؟ سوال اساسی این است که این نظام کدام اعتمادی را سلب کرده است که حالا بخواهد برای بازگشتش تلاش کند .

ثانیا آقای هاشمی باید دیدگاه دقیق خود را از واژه دلسوزان انقلاب روشن کنند چرا که به نظر می رسد همه دلسوزان واقعی نظام به راحتی فرصت ارائه نظر و شرکت در انتخابات را دارند و حال که هنوز ماه ها با موعد انتخابات فاصله داریم به خوبی شور و نشاط و تحرک گروه ها و افراد و تشکل ها را برای برپایی انتخاباتی باشکوه مشاهده می کنیم . آیا دوستانی که در مجموعه جبهه متحد اصولگرایان و دیگر تشکل ها مشغول بستر سازی فضای پرشور انتخاباتی هستند جزو دلسوزان نظام محسوب نمی شوند و یا منظور آقای هاشمی عده ای قلیل است که با هیاهو و تشویش به دنبال به کرسی نشاندن واژه های موهومی چون صیانت از آرا، نظارت بین المللی و یا رفع نظارت شورای نگهبان هستند ؟

البته در این میان هرچند هاشمی رفسنجانی فعلا قصد دارد در حاشیه احتیاط در مسائل انتخابات وارد شود ولی فعلا سایت خود را به محلی برای عرضه تفکرات انتخاباتی خود تبدیل کرده است . سایت هاشمی اکنون وظیفه اصلی شروع آتش بیاری هاشمی در انتخابات را بر عهده گرفته است و در اولین اقدام ها با انتشار دوباره نامه بی ادبانه وی در سال 88 به رهبر معظم انقلاب به تاکید یکی بودن احمدی نژاد و جریان انحرافی پرداخته است . از سویی دیگر سایت وی با درج مطالبی با عنوان خیانت با رای مردم خیانت به نظام است و سخنرانی اخیر وی برای فرهم کردن شرایط دلسوزان نظام و اعتماد سازی عملا موضوع شبهه افکنی در سلامت انتخابات و صلاحیت دولت در برگزاری آن را کلید زده است . البته سایت رسمی وی به همین جا هم کوتاه نیامده است و بحث زیر سوال بردن نظارت شورای نگبان را هم با درج مطلبی به نقل از امام در خصوص نگرانی اعضای شورای تبلیغات اسلامی از انتصاب احمد جنتی به ریاست این شورا را آغاز کرده است .

هاشمی به خوبی می داند که دوران سیاسی وی به سر آمده و اگر در هر کشور دیگری غیر از ایران بود باید راه خانه نشینی و یا نهایتا کار اقتصادی را در پیش می گرفت اما وی هنوز عقیده دارد باید با دست و پا زدن در عرصه سیاسی بقا خودش را از دست ندهد و به خصوص در آستانه انتخابات اخیر خود را همچنان مقتدر نشان دهد  . آیا او موفق می شود؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
خوشگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۰
۲
۰
دیگه همه از هر چی ... بیزارند بخدا..........
پاسخ
حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
حتما
پاسخ
فقیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۰
۱
۱
شمارابخدا قسم بیش ازین مرم حرفهای دروغ تان را باور نمیکند. هاشمی در دنیا مطرح است وبه عنوان یاور صدیق امام ورهبری نزد مسلمانان جهان شناخته میشود. شماهای که امروز اینهمه فرافکنی میکنید اختلاس تان از بیت المال نشانده هویت اسلامی تان هست. کمی خجالت بکشید. همه میدانند تو این هشت سال چقد دزدیدید!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
dorod be hashemi kabir
پاسخ
پاسدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
یکی از محافظان سابق رفسنجانی تعریف میکند: در دورانی که همه ارکان قانونگذاری و اجرائی کشور در دست هاشمی و خانوادهاش و رفقایش بود (مثل نظام سلطنتی). روزی در حیاط منزلشان شاهد جیغهای خوشحالی یکی از زنها در خانه را شنیدم ک با خوشحالی ساده لوحانه ای میگفت:" اکبر میخاد شاه بشه اکبر میخاد شا....برای همین هم چندان بیمسما نیست اگر ندانانی مثل این اقای ناشناس لقب کبیر و کفکیر و غیره را به این سرمایه داری که ب لطف انقلاب اسلامی به نان و ابی رسیده میدهند.
منتظر چشم براه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۰
۰
۳
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه
در مورد ایشون یاید گفت :
مغول در خواب بیند پنبه دانه ......
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۰
۳
۱
هاشمی زنده است تا نهضت زنده است. امام خمینی .
واقعا ول معطلید . برید دنبال یقل دوقل تان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
-
۲۰:۰۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۰
۲
۲
ایت الله هاشمی بصیر ترین سیا ستمداران است که جریان انحرافی پیش بینی کرده بود.
پاسخ
امید وار به آینده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۰
۲
۲
هاشمی مرد جنگ، سختی، تلاش و بردباری و امید به آینده است هاشمی وفادار به انقلاب و رهبری بوده و خواهد بود. صیحیح نیست به شخصیتی که عمر و زندگی خود را صرف نظام و انقلاب کرده اینطور عوامانه مطلب بنویسید هاشمی خصلتی همیشکی دارد که کمتر کسی به آن واقف است او همیشه نظراتش را روشن و شفاف بیان می کند با امام نیز همینطور بوده است و حتی برخی اوقات با امام هم موضع میگرفته است ولی چون امام او را می شناخت نه تنها از او ناراحت نمی شد بلکه او را بیشتر هم دوست می داشت. نامه اش به مقام معظم رهبری نیز در همین راستا است حالا شما هر وقت در باره این نامه بیانی دارید هی بگویی نامه بدون سلام. شاید یادش رفته،نمی دونم شاید نامه سرگشاده را با سلام نمی نویسند، بابا رابطه آقا با هاشمی که اینگونه نیست دوست صمیمی 50 سال بیشتره، چرا نمی گویید آخر نامه نوشته ،یار دیروز، امروز و فردایتان. یکی از بزرگان کشور در سال های دور گفته بود عیب هاشمی این است که چیزی که گفت ما چند سال بعد می فهمیم.دیگه خودتان مسائل را حدس بزنید.از هاشمی خوب بگویید و خوب بنویسید که روح امام هم از آن خوشحال می شود.درود برشما
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
۳
۰
مثل اينكه شما اين متن رو عمدا"گذاشتين تا معدود نظرات موافقين اعمال و گفتار ضد ولايي هاشمي رو منعكس كرده تا به همگان اينطور القا كنيد كه بعله !! هاشمي اينه,ببينيد چقدر طرفدار داره!!!!!!!
من خودم بچه رفسنجانم و خوب قوم وعشيره هاشمي و اصل و نسب اورا مي شناسم. اين قبيله يك عيب بزرگ دارند وآن اينكه كشته و مرده قدرت ورياست و ثروتند و براي رسيدن به آن از هر ترفندي استفاده مي كنند و به اين سادگيها دست از قدرت بر نمي دارند.حال اگر هاشمي 50 سال هم همراه نهضت و امام بوده و 30 سال هم در زندان شاه شكنجه شده باشد نه تنها توجيهي براي سردمداري فتنه سال88 نمي تواند باشد بلكه همه سابقه وي را زير سؤال برده و مي برد.اين آقاياني كه مدعي ولايتمداري هاشميند مگر نشنيدند فرمايشات رهبر در آن نماز جمعه را كه صريحا" به مخالف بودن نظراتشان با اعمال و رفتار هاشمي اشاره داشتند و در عين حال فرمودند كه رفتار و گفتار احمدي نژادبيشتر از هر فرد ديگري بامنوياتشان نزديكتر است و همخواني دارد.ديگر از اين صريحتر؟؟ سؤال من از اين دوست عزيز(اميدوار به آينده)وساير افرادي كه مخالفت وولايت ناپذيري هاشمي را تفسير به رك گويي و شفاف گويي و آينده نگري كرده!! و مي كنند اين است كه حتما" از نظر شما منتظري هم كه سابقه انقلابي بودن و زندان رفتن و همراه امام بودنش از هاشمي كمتر نه بلكه بيشتر هم بوده در مخالفتهايش با امام عزيز هيچ منظوري نداشته و فقط مي خواسته رك گويي كرده و آينده نگري كرده باشد؟؟؟ آيا خون دلهايي كه امام از ناحيه كارها وحماقتهاو حرفهاي منتظري خوردبي دليل بود . از ديد امثال شما هر فردي كه سابقه اي براي خود دست وپا كرده مي تواند با هر ادبياتي وبا هر زاويه اي در مقابل مقام ولايت بايستد.اگر كمي در تاريخ مطالعه كنيد سرانجام چنين افرادي را مي توانيد ببينيد افرادي همچون زبير و طلحه كه مفتخر به دريافت القاب و عناوين از شخص رسول اكرم صلوات الله عليه و آله بودند شخصي مثل زبير كه در سخت ترين لحظات در جريان ثقيفه و آن هنگام كه همگان مولا علي
عليه السلام را تنها گذاشتند او بودكه براي ياري حضرت شمشير كشيد همين افراد به واسطه غرور و دنياطلبي و رياست طلبي وخود بزرگ بيني تبديل به دشمن شماره يك مولا شدند و جنگ خونيني را بر عليه ايشان راه انداختند و با آن خواري و خفت كشته شدند . اين است عاقبت و سزاي كساني كه خود را تافته جدا بافته دانسته و به جاي پيروي ودنباله روي از مقتدا, خود راهم سطح و همراه مولاي خود مي دانند.واما ملت با هيچ كس عقد اخوت نبسته اندو هركسي با هر مقام وموقعيت و لباس كه بخواهد با خودخواهي و غرور بي جا و دنيا طلبي وبي بصيرتي خود در مقابل ولي فقيه زمان و نائب امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف بايستدبا قاطبه ملت طرف است.اين مردم هرگز اجازه نخواهند داد ثقيفه اي ديگر شكل بگيردو ماجراي كوفه ومردم بي غيرت و احمق آن تكرار شود.
پاسخ
منتظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
۲
۱
در جواب كاربر محترم به نام اميدوار به آينده: حتما" حمايت هاشمي از سازمان منافقين در سالهاي قبل از انقلاب و در خواست از امام براي تأييد اين كوردلان ومخالفت آن پيشواي بصير و دور انديش نهضت با اين خواست هاشمي هم از بصيرت و دورانديشي و پيشگوييهاي ايشان سرچشمه مي گيرد؟؟؟؟!!!!
اگر صد سال هم عمر خود را صرف نظام كرده باشد در جريان فتنه سال 88 همه را يكجا از دست داد.
پاسخ
خوشگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
آقا مسعود و آقا منتظر دستتن درد نکند. قربان هر چی آدم راستگو.دستتان را میبوسم.
پاسخ
جریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
سلام بر هاشمی کبیر انقلاب متحرک اسلام زنده و ناطق غول سیاست کارتل اقتصاد علامه فرهنگ .
----------
رفیقمونکه میگه انحراف را پیشبینی میکرده . خوب معاویه هم میگفت بگزارید علی ع خلیفه بشه یا امام حسن ع بعدش میدونم چکار بکنم تا چنین بشود .
خوب عزیز مگر ما چی میگیم ملت میگن هاشمی 32 ساله عروسک گردانه . اما نباید اینطور باشه . از اقائی بدوره ...
----------
دیگه اینکه با داشتن اقائی مثل جناب هاشمی چرا من پول ندارم تو عقده ای هستی دیگری بی فرهنگ ان یکی متحجر ....؟!
---------
اینارو خانم میلانی گفته ( عقده ای ). منو ببخش.
------
یا حق
پاسخ
روح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
مرگ بر ضد ولايت فقيه
مرگ بر ضد ولايت فقيه
مرگ بر ضد ولايت فقيه
....
پاسخ
ناشناس
SIERRA LEONE
۱۹:۴۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
درود بر هاشمی . واما شما این دروغ ها را برای کی ردیف می کنید هی اظهار نظر می کنید اصلا شما کی باشید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها