کد خبر: ۲۲۷۵۴۱
زمان انتشار: ۲۱:۱۷     ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که زمان‌بندی آژانس ارتباطی به مذاکرات ایران و 1+5 ندارد و مطمئناً زمان لازم برای تکمیل این بازرسی‌ها، از دوره 6 ماهه مورد توافق ایران و 1+5 فراتر خواهد رفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری رویترز، «یوکیا آمانو» بعد از پایان نشست امروز شورای حکام در وین، ضمن معماگونه خواندن مذاکرات، به خبرنگاران گفت: زمان‌بندی بازرسی های آژانس از آنچه وی «بعد نظامی برنامه هسته‌ای ایران» خواند، ارتباطی به مذاکرات ایران و 1+5 ندارد و مطمئناً زمان لازم برای تکمیل این بازرسی‌ها، از دوره 6 ماهه مورد توافق ایران و 1+5 یعنی 30 خرداد ماه، فراتر خواهد رفت.

وی افزود: من فکر نمی‌کنم که قدرت‌های بین‌الملل نیز از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتظار داشته باشند بازرسی‌های خود از ایران را تا زمان مورد توافق برای پایان مذاکرات این کشور و 1+5 به اتمام برساند.

آمانو در همین باره افزود: ‌این دوره 6  ماهه، زمان بندی ما نیست، این زمان‌بندی آنها (ایران و 1+5) است، ما برای حل تمامی مسائل باقی مانده (در خصوص برنامه هسته‌ای ایران) تا هر زمان که لازم باشد، به کار خود ادامه خواهیم داد.

آمانو در ادامه گفت: ‌من به انتظار بسیاری از کشورها و مردم برای سرعت بخشیدن به روند (بازرسی‌ها) واقف هستم و خودم نیز خیلی مشتاقم که این امر محقق شود.

آمانو صبح امروز در ابتدای نشست شورای حکام آژانس، به تعامل ایران و این نهاد بین‌المللی و افزایش درک آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، ابراز خرسندی کرده بود.

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز (دوشنبه) در وین پایتخت اتریش آغاز شده و به گفته منابع آگاه، تا 5 روز ادامه خواهد داشت.

بنا بر اعلام آژانس، بحث اجرای پادمان‌های ایمنی در ایران از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها