کد خبر: ۲۲۷۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۱۹ مهر ۱۳۹۰
نماینده اساتید اعزامی معاونت بین‌الملل حوزه به ترکیه عنوان کرد:
به گزارش سرویس حوزه ومراجع598 به نقل از فارس ، حجت الاسلام سید‌عباس سید‌کریمی دوشنبه شب در نشستی خبری که در معاونت بین‌الملل حوزه علمیه قم که با هدف بررسی دستاوردهای سفر نمایندگان حوزه به کشورهای مختلف برگزار شد به ارائه گزارشی از این سفر هفت روزه پرداخت و اظهار کرد: آگاهی مردم و فضلای حوزه‌های علمیه در شرایط کنونی کمک شایانی به تبلیغات اسلامی در سراسر دنیا می‌کند.
وی افزود: کشور ترکیه در سال پذیرای 30 میلیون مسافر است که از این تعداد 2 میلیون نفر را ایرانیان تشکیل می‌دهند که این موضوع نشان می‌دهد زمینه‌های خوبی برای تبلیغ و ترویج اسلام بین توریست‌هایی که به آنجا سفر می‌کنند، وجود دارد.
نماینده اساتید اعزامی حوزه به ترکیه به وجود 25 میلیون علوی در ترکیه اشاره و بیان کرد: متاسفانه برخی شرایط موجب شده این افراد از آموزه‌های دینی تا حدودی فاصله گرفته و از مسجد گریزان شوند که باید این موضوع به سرعت در دست بررسی قرار بگیرد و راهکارهایی برای مقابله با آن اندیشیده شود.
وی با اشاره به رایزنی‌های معاونت بین‌الملل حوزه علمیه قم با سفیر ترکیه افزود: مراکزی برای بازدید در نظر گرفته شد که از هفت روز سفر به ترکیه شش روز در استانبول و یک شب در آنکارا اقامت داشته و از مراکز تحقیقاتی این شهرها بازدید کردیم.
سیدکریمی ادامه داد: طی این سفر هفت روزه به ترکیه از مرکز تحقیقاتی ایسام بازدید به عمل آمد و توانستیم از نزدیک با تدوین دایرة‌المعارف اسلامی آشنا شویم.
نماینده اساتید اعزامی به ترکیه از دیگر اقدامات اعضای این هیئت اعزامی را بازدید از دانشگاه مرمره که از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ترکیه محسوب می‌شود عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین کتابخانه‌های ترکیه از کتب و منابع شیعی خالی بود و این نیاز به صورت فراوان حس می‌شد.
وی دیدار با امام جماعت مسجد الله اکبر را از دیگر اقدامات این هیئت اعزامی عنوان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها