کد خبر: ۲۲۸۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۲۰ مهر ۱۳۹۰
تظاهر کنندگان معترض به اوضاع اقتصادی در انگلیس در نظر دارند تظاهراتی بزرگ در برابر بازار بورس لندن برگزار کنند.

به گزارش 598 به نقل از پرس تی وی، با کشیده شدن اعتراض های موسوم به "وال استریت را اشغال کنید" به لندن که نوعی از اعتراض به عملکرد نظام مالی در کشورهای غربی است، معترضان در نظر دارند تظاهراتی بزرگ را در برابر ساختمان بورس لندن برگزار کنند.

این تظاهرات قرار است پانزدهم اکتبر برگزار شود و هدف آن نیز تسخیر قلب اقتصادی انگلیس است.

فعالان انگلیسی نام این اقدام را "بازار بورس لندن را تسخیر کنید" گذاشته اند تا بار دیگر نارضایتی خود را از عملکرد دولت ائتلافی انگلیس اعلام کنند.

همانطور که انتظار می رفت، انگلیسی ها نیز برای اعلام نارضایتی از عملکرد دولت خود، مانند آمریکایی ها عمل کنند.

پیشتر صدها معترض انگلیسی با حضور در پل وست مینستر، این پل را به اشغال خود در آورند که هدف عمده آن، اعتراض به اصلاحاتی است که قرار است در نظام ملی بهداشت انگلیس صورت گیرد و طرح آن در مجلس اعیان این کشور به رای گذاشته شده است. این اقدام نیز تقلیدی از آمریکایی ها در اشغال پل بروکلین بود.

با این حال، این گام انگلیسی ها گام نخست بود و آنان در نظر دارند در گام بعدی، مانند آنچه که در آمریکا صورت گرفت، در برابر بازار بورس لندن جمع شوند و صفحه فیس بوک این جنبش، از هم اکنون نزدیک پنج هزار حامی پیدا کرده است. این صفحه ازهمه انگلیسی ها خواسته است تا پانزدهم اکتبر، به معترضان بپیوندند. همچنین تا کنون بیش از هزار و پانصد کاربر توئیتر، تمایل خود را به پیوستن به جنبش "بازار بورس لندن را اشغال کنید" اعلام کرده اند.

در انگلیس طرح های دیگری نیز برای اشغال مراکز مالی مانند شهرها وورستر، ناتنگهام، ادینبرو، لیورپول و بریستول اعلام شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها