کد خبر: ۲۲۹۷۰۰
زمان انتشار: ۲۳:۵۷     ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با ابراز تأسف از حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف السیسی، گفت: جای بسیار تأسف است که از جمهوری اسلامی ایران هم نماینده‌ای در مراسم تحلیف السیسی حضور پیدا کرد، حضور نماینده با هر توجیحی که باشد بسیار نسنجیده و اشتباهی استراتژیک بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به حمله وحشیانه داعش به عراق، این واقعه را تلخ دانست و گفت: استان کرد و سنی نشین موصل مورد تعرض تروریست‌ها واقع شده است.

وی ادامه داد: ‌با سقوط سریع موصل کاملا تبانی مسؤولان عربی با گروه داعش آشکار شده و به اثبات رسید، این گروه منحرف و وحشی که سر بریده و دست به کشتار می‌زنند، از حمایت ترکیه عربستان، قطر، آمریکا، صهیونیست‌ها و غرب برخوردارند.

امام جمعه قم حمله تروریستی داعش به عراق را نشان از خشم کشورهای مرتجع منطقه، غرب و آمریکا از انتخابات این کشور دانست و بیان داشت: کشورهای مرتجع از انتخابات مردم عراق به شدت اعصبانی بوده و حمله داعش به این کشور واکنش غرب به ویژه آمریکا به این انتخابات است، چرا که آمریکا می‌خواست انتخابات عراق همانند انتخابات مصر شود.

وی افزود: مسلما داعش سرکوب شده و کارهای آن‌ها به نتیجه‌ای نمی‌رسد، ولی دولت عراق باید ارتش خود را از نیروهای خائن و بی‌کفایت خالی کرده و صرف زندانی یا دستگیری آن‌ها کافی نیست، همچنین مردم را در صورت لزوم برای مقابله با گروه تروریستی داعش وارد صحنه کرده و سامان دهد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با تأکید بر حفظ اتحاد میان گروه‌ها و احزاب عراقی، اظهار داشت: حوادث عراق درس بزرگی به گروه‌ها و احزاب این کشور به ویژه شیعه می‌دهد، باید این گروه‌ها دست از تفرقه و سهم خواهی برداشته و بیش از گذشته به وحدت متوسل شوند، دولت و مردم ایران نیز از هیچ‌گونه کمکی دریغ نمی‌کند.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخاب ژنرال السیسی در انتخابات مصر، تأکید کرد: السیسی با کودتا، رییس جمهور قانونی مصر را کنار زده و قدرت را در دست گرفت، چندی پیش نیز با انجام مراسم تحلیف خود را رییس جمهور مصر معرفی کرد.

وی یادآور شد: انتخاباتی که السیسی خود را پیروز آن خواند، بدون حضور بزرگ‌ترین گروه سیاسی مصر یعنی اخوان المسلمین و با حمایت آمریکا و کشورهای مرتجع‌ منطقه بود که هدف از برگزاری این انتخابات مشروعیت بخشیدن به نظامیان در مصر بود و نقش مردم در این‌ انتخابات بسیار کم رنگ بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با ابراز تأسف از حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف السیسی، تأکید کرد: جای بسیار تأسف است که از جمهوری اسلامی ایران هم نماینده‌ای در مراسم تحلیف السیسی حضور پیدا کرد، حضور نماینده با هر توجیهی که باشد بسیار نسنجیده و اشتباهی استراتژیک بود.

وی افزود: چرا که این حضور به معنای مشروعیت بخشیدن به کودتای ننگین السیسی و بی‌اعتنایی به انتخابات مشروع سال گذشته در زمان محمد مرسی بود، به هر حال این کار نسجیده بود، باید وزارت امور خارجه بیشتر در این‌باره دقت کند.

امام جمعه قم با محکوم کردن حمله تروریست‌ها به زائران پاکستانی که جهت شرکت در مراسم رحلت امام به ایران اسلامی سفر کرده بودند، سازمان‌ها و مؤسسات جاسوسی‌ بین‌المللی، کشورهای مرتجع منطقه، غرب و عالمان و مفتی‌ها دین فروش را از حامیان اصلی این گروه‌های تروریست خواند و خواستار برخورد قاطع دولت پاکستان با این گونه اقدام‌ها شد.

وی گفت: هیأت حاکمه پاکستان نیز اراده لازم برای برخورد با این افراد نشان نمی‌دهد، ‌حتی گزارش شده است که برخی از مؤسسات از این‌گونه کارها حمایت می‌کند و این سبب رشد تروریست در پاکستان و ایجاد مشکل برای دولت و مردم این کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی درباره برگزاری انتخابات سوریه و حضور گسترده مردم در این انتخابات با وجود فضای خوف و ترس، از مردم این کشور به سبب حضور گسترده در انتخاب رییس جمهور آینده‌شان قدردانی کرد.

وی افزود: 72 درصد مردم سوریه در این انتخابات شرکت کردند، انتخابات سوریه یک نظریه بود که ایران اسلامی از طراحان و طرفداران این طرح بود، ما این پیروزی را به مردم سوریه تبریک می‌گویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با بیان این‌که همه بشریت منتظر منجی هستند، بیان داشت: در هیچ دین و مذهبی همانند شیعه منتظر منجی نیستند، شیعیان ارتباط عاطفی با امام زمان(عج) داشته و در تحقق حکومت ایشان هیچ شک و تردیدی ندارند.

وی یادآور شد: وعده خداوند متعال تخلف ناپذیر بوده و مؤمنان در انتظار مهدی آل محمد(ص) هستند، اراده خداوند متعال بر این‌ است که حکومت صاحب الزمان(عج) در زمین محقق می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، با تأکید بر این‌که خونریزی‌ها ناحق، ظلم، حق کشی‌ها و مکتب‌ها نوظهور، دین‌های تحریف شده روزی برچیده می‌شوند، گفت: عید شعبان که برای مسلمانان عید است،برای جنایتکاران روزترس است، چرا که با آمدم امام زمان(عج) طومار مستکبران و شیطان بزرگ در هم پیچیده می‌شود.

امام جمعه قم در خطبه نخست با تبریک میلاد با سعادت حضرت حجت بن الحسن(عج)، خواستار حفظ تقوا از سوی نمازگزاران شد و گفت: در جشن اهل‌بیت(ع) نیز افراد باید رعایت تقوا داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آیات سوره حجرات به بررسی چگونگی برخورد با فتنه‌گران در حکومت اسلامی پرداخت و اظهار داشت: قرآن می‌فرماید فتنه را با دو روش صلح و مذاکره حل کنید، اگر حل نشد وارد جنگ شده و به زور توسل پیدا کنید.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با بیان این‌که گاهی حکومت اسلامی به تنهای قادر به خاموش کردن فتنه نیست، در این صورت اگر دست به سوی مردم دراز کند، مردم باید او را یاری کنند، اظهار داشت: وقتی در جامعه اسلامی یک حکومت اسلامی برپا بوده و ولی وجود دارد، ‌اگر میان دو گروه نزاع باشد، نخست باید حکومت آن را خاموش کند، ولی اگرحکومت دخالت مردم را در خاموش کردن فتنه صلاح ببیند، مردم می‌توانند تحت نظر حکومت فتنه را خاموش کنند.

وی افزود: اگر مردم بدون اذن حکومت اسلامی برای خاموش کردن فتنه اقدام کنند، امکان دارد که افراد مغرض،‌ جاهل، کینه توز و اراذل و اوباش وارد اجتماعات مردم شده و با نقشه دشمنان فاجعه بزرگی رقم بزنند که کسی جلودار آن نباشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها