کد خبر: ۲۲۹۷۰۱
زمان انتشار: ۰۰:۰۰     ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
شیعیان در تایلند کشوری که اول خردادماه شاهد کودتای نظامیان بود جشن‎های باشکوه نیمه شعبان را به مناسبت سالروز میلاد با سعادت قائم آل محمد(ص) حضرت حجت ابن الحسن (عج) برگزار کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا، جشن های نیمه شعبان از سوی شیعیان تایلندی در اکثر مساجد و حسینیه ها در سراسر این کشور برگزار شد.

 

مسجد بزرگ روح الله در شهر ˈناخان سیتاماراتˈ در جنوب تایلند شاهد بزرگترین جشن نیمه شعبان در تایلند بود و بیش از هزار و 500 نفر از شیعیان در این جشن شرکت داشتند.

 

همچنین آیین باشکوه نیمه شعبان روز جمعه در مسجد صاحب الزمان شهر ˈپراتوم تانیˈ در 30 کیلومتری شهر بانکوک پایتخت تایلند با حضور بیش از 500 تن از شیعیان برگزار شد.

 

بنابراین گزارش جشن نیمه شعبان پنجشنبه شب نیز در حسینیه ولایت رایزنی فرهنگی ایران در بانکوک با حضور حسین کمالیان سفیر ایران در تایلند، مصطفی نجاریان زاده رایزن فرهنگی ایران و حجت الاسلام کریمی قدوسی نماینده جامعه المصطفی(ص) در تایلند و جمعی از ایرانیان برگزار شد.

 

در این آیین به دلیل تقارن این عید با شب جمعه، ابتدا دعای کمیل قرائت شد و سپس کلیپ کوتاهی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان به مناسبت نیمه شعبان و مولودی خوانی برای حضار پخش شد.

 

سفیر ایران در بانکوک و حجت الاسلام کریمی نیز طی سخنانی به تشریح علائم ظهور حضرت مهدی(عج)، انتظار و عترت از دیدگاه قرآن و دیدگاه ادیان نسبت به منجی آخرالزمان پرداختند.

 

در این مراسم رایزنی فرهنگی مسابقه ای با طرح سوالاتی در خصوص حضرت مهدی(عج) اجرا و به برندگان جوایزی اهدا شد.

 

شعر خوانی و مولودی خوانی از دیگر برنامه های جشن نیمه شعبان در بانکوک بود.

 

به مناسبت فرارسیدن میلاد یگانه منجی عالم بشریت مراسم جشن ویژه بانوان ایرانی در بانکوک نیز برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها