کد خبر: ۲۳۰۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۲۳ مهر ۱۳۹۰
به گزارش598به نقل از مشرق ، روز ششم اکتبر 1981 (14 مهر 1360) ، زمانی که خالد اسلامبولی و همرزمانش در قاهره ، به روی فرعون مصر آتش گشوده و او را به دیار فرعونیان رهسپار کردند ، دیگر همرزمان خالد در جنبش جهاد اسلامی مصر ، خود را آماده می کردند که انقلاب اسلامی مصر را کلید بزنند و انهدام رژیم غیر اسلامی را در مصر اعلام کرده و نظامی اسلامی بر پا نمایند. قرار بر این بود که با استفاده از شوک اولیه ی ناشی از اعدام رییس جمهور ، انقلابیون به مناطق استراتژیک حمله برده و نظام گیج و ضربه خورده را سرنگون کنند . گرچه در برخی شهرهای مصر ، تحرکاتی صورت گرفت که با برخورد خونبار مزدوران رژیم سرکوب شد اما همه محاسبات  آن چنان که باید تحقق نیافت و اولین تلاش مسلمانان مصری برای برپایی انقلابی اسلامی ، با دستگیری سران انقلاب ناکام ماند و شد آن چه شد.
آن چه خواهید خواند متن کامل اولین بیانیه انقلابیون مسلمان مصری است که قرار بود از رادیو ملی مصر قرائت شود و توسط نیروهای امنیتی مصر از منزل یکی از انقلابیون پیدا شد:



بسم الله الرحمن الرحيم
و نرید ان نمن علی الذّین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین
مجلس انقلاب اسلامى اعلام مى‏دارد كه انقلاب اسلامى آغاز شده و دولت اسلامى كه ـ از آسمان دين امت غايب شده بود ـ برپا گرديده است. پس از گذشت دوره‏اى كه جاهليت و ظلم بر همه‏چيز سلطه داشت، مسلمين در عذاب بودند و كلمه «الله» از همه‏چيز مطرودتر بود، جامعه مصر به عنوان قلب امت اسلامى ـ تبديل به سرزمينى شده بود كه در آن، مبلغين مخلص و جوانان صالح توسط ظالمين و نادانان در زندان به سر مى‏بردند.
اكنون در جهت اطاعت از دستورات خداوند متعال و به خاطر جلب رضايت او، به حول و قوه ئ الهى، اين مجلس، انقلاب اسلامى را اعلام مى‏دارد و در انتظار همكارى نيروهاى مسلح و ملت مصر است بنابراين، هنگام شنيدن اين اطلاعيه از خانه‏ها خارج شده و با گفتن «تهليل» (لااله الاالله) از انقلاب اسلامى حمايت كنيد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها