کد خبر: ۲۳۱۲۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۲۳ مهر ۱۳۹۰
"ری مک‌گاورن"، مقام سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل فارس در خصوص اتهامات اخیر دولت آمریکا علیه کشورمان تصریح کرد که "دیوید پترائوس"، رئیس جدید سیا از مدت‌ها قبل در آرزوی ارائه اطلاعاتی از ایران بود که اسرائیل و نومحافظه‌کاران آمریکا را راضی کند.
"ری مک‌گاورن"، مقام سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل فارس در خصوص اتهامات اخیر دولت آمریکا علیه کشورمان تصریح کرد که "دیوید پترائوس"، رئیس جدید سیا از مدت‌ها قبل در آرزوی ارائه اطلاعاتی از ایران بود که اسرائیل و نومحافظه‌کاران آمریکا را راضی کند.
 
وی اظهار داشت که یکی از تلاش‌های وی در این خصوص قبلا ارتباط برقرار کردن میان تمام اتفاقات ناخوشایند در عراق با ایران بود اما وقتی نیروهای خود را برای تحقیق در این خصوص به شهر کربلا اعزام کرد، این نیروها هیچ چیز که بتواند ردپایی از ایران تلقی شود، نیافتند.
 
* نوع تبلیغات اخیر بحران‌ساز است
 
وی در پاسخ به این سوال که در مورد نوع طرح ادعای ضدایرانی چه نظری دارد با اشاره به نظر "ری کلوز"، کارشناس امور عربی سیا اظهار داشت:
 
"گیرم که یک مامور مخفی ایرانی بخواهد یک قاتل مکزیکی را برای کشتن سفیر عربستان در آمریکا استخدام کند، در این صورت چه لزومی دارد که برای وی توضیح دهد که با کجا در ارتباط است و از کجا دستور می‌گیرد؟ این نظریه‌پردازی علیه ایران به معنی گامی بزرگ در راستای ایجاد بحران بین ایران و آمریکا بود که البته برای برخی طرف‌ها در خاورمیانه خبر خوشی است."
 
* چرا ایران باید به یک فروشنده خودرو اعتماد کند؟
 
وی می‌افزاید: "اگر سپاه پاسداران ایران بخواهد عملیاتی را در خاک آمریکا پیاده کند چرا باید به کسی اعتماد کند یک فروشنده خودرو است و کوچک‌ترین آموزش ضداطلاعاتی نیز ندیده است؟ این شخص نیز اتفاقا با فردی در کارتل مکزیک تماس می‌گیرد که مامور آمریکاست! وی سپس دستگیر می‌شود و اعتراف می‌کند و جالب اینکه در اعترافاتش به مقامات ارشد ایرانی نیز اشاره می‌کند."
 
* پترائوس هر کاری بتواند علیه ایران می‌کند
 
مک‌گاورن در ادامه اظهار داشت که پترائوس از انجام هر کاری که بتواند علیه ایران انجام دهد دریغ نخواهد کرد، از پیدا کردن نقش بیشتر ایران در کشورهایی چون عراق و افغانستان و لبنان و ... گرفته تا هر چیزی که مربوط به تسلیحات هسته‌ای باشد.
 
* در سیا هر که علیه منافع آمریکا سخن بگوید اخراج می‌شود
 
به گفته وی، آن دسته از کارشناسان منصف سیا که در تحلیل‌های خود در 2007 به این نتیجه رسیدند که ایران دست‌کم از 2003 به بعد انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای خود نداشته است، همگی خانواده دارند و باید بدهی وام‌های خود را پرداخت کنند و پترائوس این قدرت را دارد تا همه آنها را از کار بیکار کند.
 
مکگاورن که از سال 1960 تا 1990 مامور سیا بوده است و تحت نظارت 9 رئیس سیا کار کرده است، بر این باور است در گذشته بیشتر روسای سیا در برابر فشارهایی که آنها را مجبور می‌کرد اطلاعاتی ارائه کنند که در راستای تایید اقدامات کاخ سفید باشد مقاومت می‌کردند مگر در موارد استثنایی، اما روسای اخیر سیا این استثنائات را به قانون بدل کرده‌اند.
 
وی طرح توطئه‌هایی نظر طرح قتل سفیر عربستان در آمریکا را از آن دست طرح‌ها دانست که نتانیاهو را بسیار خوشحال می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها