کد خبر: ۲۳۱۷۹۴
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۰۱ تير ۱۳۹۳
همزمان با ضربات سنگين به تروريست‌ها در شهر‌هاي مختلف بر‌گزار شد
مقام‌هاي عراقي مي‌گويند شمار داوطلبان مقابله با گروه تروريستي داعش به 2ميليون نفر رسيده است. در چنين شرايطي، روز گذشته دهها هزار نفر از داوطلبان در شهر‌هاي مختلف عراق، رژه مقابله با تروريست‌ها برگزار كردند.
مقام‌هاي عراقي مي‌گويند شمار داوطلبان مقابله با گروه تروريستي داعش به 2ميليون نفر رسيده است. در چنين شرايطي، روز گذشته دهها هزار نفر از داوطلبان در شهر‌هاي مختلف عراق، رژه مقابله با تروريست‌ها برگزار كردند.


به گزارش پایگاه 598 به نقل از «جوان»، با شمارش معكوس براي حمله بزرگ عراقي‌ها عليه تروريست‌هاي داعش، شهرهاي مختلف عراق ديروز صحنه نمايش قدرت داوطلبان عراقي بود كه خود را براي رويارويي با گروه تروريستي داعش آماده مي‌كنند. در شهرك 2 ميليون نفري صدر در حومه بغداد، دهها هزار نفر از داوطلبان عراقي رژه آمادگي و نمايش قدرت برگزار كردند. منابع خبري غربي از جمله آسوشيتدپرس شمار شركت‌كنندگان در رژه ديروز شهرك صدر را حدود 20 هزار نفر گزارش كرده‌اند ولي منابع عراقي مي‌گويند تعداد داوطلبان عراقي در شهرك صدر كه تحت نام «سرايا السلام» سازماندهي شده‌اند، تا 40 هزار نفر رسيده است. در اين رزمايش، موشك و موشك‌انداز‌هاي داوطلبان نيز به نمايش گذاشته شد. در شهر‌هاي مختلف استان‌هاي بابل، ديوانيه، بصره و كربلا نيز رژه مقابله با داعش برگزار شد. بر اساس گزارش صوت‌العراق، رژه استان بابل، در شهر حله برگزار شد و در آن بيش از 15 هزار نفر از داوطلبان با حمل تسليحات سبك و سنگين، دست به نمايش قدرت زدند. در استان ديوانيه نيز هزاران نفر از داوطلبان عراقي در حالي كه شعار «لبيك يا مهدي» مي‌گفتند، دست به رژه زدند. همچنين در استان كربلا بيش از 8هزار نفر از داوطلبان عراقي با حمل تسليحات سنگين و سبك از جمله موشك‌هاي كاتيوشا و گراد دست به نمايش قدرت زدند. استان بصره و مركز اين شهر نيز ديروز شاهد رژه آمادگي براي مقابله با گروه تروريستي داعش بود و داوطلبان با حمل آر. پي. جي و كاتيوشا دست به نمايش قدرت زدند. در دو استان ذي‌قارو المثني نيز رژه مشابهي برگزار شد و «گردان‌هاي شهادت طلب» در اين دو استان با حمل موشك و موشك انداز، قدرت خود را به نمايش گذاشتند. در استان‌هاي واسط و نجف نيز رژه مشابهي با حضور دهها هزار نفر از عراقي‌ها برگزار شد. در استان ديالي نيز شمار شركت‌كنندگان در رژه به بيش از 4هزار نفر رسيد.
با ادامه بسيج عراقي‌ها براي مقابله با داعش، نماينده ائتلاف دولت قانون اعلام كرد كه شمار داوطلبان مقابله با تروريست‌هاي تكفيري به 2ميليون نفر رسيده است. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از الغدپرس، علي الفياض، عضو ائتلاف دولت قانون ديروز اعلام كرد كه شمار افراد داوطلب خدمت در ارتش براي مقابله با گروه تروريستي داعش به 2 ميليون نفر رسيده است.  
  ضربات سخت به داعش در مناطق مختلف
همزمان با بسيج نيروهاي داوطلب در شهر‌هاي مختلف عراق، ارتش و نيروهاي مردمي نيز عمليات خود را عليه داعش تشديد كرده‌اند. در حالي كه نيروهاي امنيتي و داوطلبان خود را براي حمله بزرگ به شهر موصل، اولين شهري كه به دست تروريست‌ها افتاد آماده مي‌كنند، شبكه الميادين ديروز اعلام كرد 70 درصد سران داعش از موصل در عراق گريخته‌اند. پالايشگاه نفت بيجي كه طي روز‌هاي گذشته محل درگيري داعش و نيروهاي امنيتي و داوطلبان بوده، ديروز تحت كنترل ارتش عراق در‌‌آمد. منابع محلي در بيجي ديروز به شبكه الجزيره گفتند كه شورشيان پس از درگيري‌هاي سنگين با نيروهاي عراقي از پالايشگاه نفت بيجي عقب‌نشيني كردند. قاسم عطا، سخنگوي نيروهاي مسلح عراق اعلام كرد نيروهاي ارتش اين كشور همه افراد مسلح داعش را كه به پالايشگاه بيجي حمله كرده بودند، كشتند.  در «تلعفر» نيز نيروهاي امنيتي عراق و داوطلبان در حال تنگ‌تر كردن محاصره داعش هستند. قاسم عطا سخنگوي نيروهاي مسلح عراق ديروز گفت كه نيروهاي امنيتي دستاوردهاي مهمي در تلعفر به دست آورده‌اند و ضربات مشترك نيروهاي امنيتي و عشاير نيروهاي امنيتي به هلاكت بيش از 30 تروريست كه در ميان آنها تعدادي از عوامل انتحاري وجود دارد، شده است.  شمال استان بابل نيز محل درگيري‌هاي شديد نيروهاي امنيتي عراق با تروريست‌ها بود. شبكه تلويزيوني الميادين ظهر ديروز گزارش كرد: هفت عضو داعش كه تلاش كردند جاده بغداد به بابل را ببندند در حمله نيروهاي ارتش عراق كشته شدند. يك منبع امنيتي در استان بابل نيز گفت كه: 35 تروريست داعش در حمله نيروهاي ارتش عراق در مناطق «السعيدات» و «الرويعيه» در شمال استان بابل به هلاكت رسيدند. نيروهاي امنيتي عراق همچنين در نزديكي بعقوبه، حمله عناصر داعش به منطقه «امام ويس» در شمال شرقي بعقوبه را خنثي كردند و 15 تروريست را به قتل رساندند. در راستاي باز پس گرفتن كنترل سد العظيم در استان ديالي از گروه تروريستي داعش، نيروهاي امنيتي عراق موفق شدند پيشروي‌هاي چشمگيري را محقق كنند.  در تكريت، شهري كه طي روز‌هاي گذشته در دست داعش بود، نيروهاي عراقي از طريق بمباران هوايي سعي دارند مقاومت داعش را از بين ببرند. شبكه الميادين ديروز اعلام كرد نيروي هوايي عراق مواضع تروريست‌هاي تكفيري- بعثي را در «العوجه» در جنوب «تكريت» بمباران كرد.
  اوباما: راه‌حل عراق سياسي است
رئيس‌جمهور امريكا براي چندمين بار طي روز‌هاي گذشته در مصاحبه با شبكه خبري سي ان ان بار ديگر تأكيد كرد مشكل عراق راه‌حل نظامي ندارد. باراك اوباما گفت: نيروهاي امريكايي به نقش رزمي در عراق باز‌نخواهند گشت اما ما از عراقي‌ها در جنگ با تروريست‌ها كه مردم عراق، منطقه و منافع امريكا را تهديد مي‌كنند، حمايت خواهيم كرد. بر اساس گزارش تسنيم، رئيس‌جمهور امريكا در سخنان خود تصريح كرد كه واشنگتن آماده است تا در صورت ضرورت، عمليات دقيق نظامي در عراق انجام دهد. با اين حال، «كارل لوين» رئيس كميته نيروهاي مسلح سناي امريكا تأكيد كرد كه اگر تمامي رهبران گروه‌هاي قومي و مذهبي و اقليت‌هاي عراق از امريكا رسماً درخواست حمايت نظامي نكنند، امريكا در عراق براي مبارزه با داعش اقدام نظامي انجام نمي‌دهد. برخي منابع مي‌گويند تأكيد دولت امريكا بر درخواست دولت عراق، جنبه سياسي داشته و براي تحت فشار قرار دادن دولت مالكي مطرح مي‌شود. ائتلاف دولت قانون به رهبري نوري مالكي روز شنبه مخالفت خود را با مداخله امريكا در انتخاب نخست‌وزير و تشكيل دولت آتي اعلام و تأكيد كرد كه عراقي‌ها اين روش را نمي‌پذيرند و «برده‌اي» در دست امريكا يا كشور ديگري نخواهند بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها