کد خبر: ۲۳۲۱۳۶
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۰۲ تير ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، پایگاه اینترنتی رویترز در گزارشی به عملکرد تیم‌های آسیایی در جام جهانی 2014 برزیل پرداخته و نوشته است: تا به حال تیم‌های آسیایی هشت بازی در جام جهانی انجام داده‌اند، اما آنها هنوز به دنبال نخستین برد خود را این جام هستند.

استرالیا که خیلی زود با شکست مقابل هلند و شیلی خود را حذف شده می‌بیند، در بازی آخر هم شاید شانسی برای پیروزی بر اسپانیا نداشته باشد، در حالی که ژاپن ، ایران و کره جنوبی که هر سه یک امتیاز به دست آورده‌اند هم‌چنان در جست‌وجوی رسیدن به مرحله بعد هستند.

اما روند آسیایی‌ها تا اینجا به هیچ وجه خوب نبوده و اگر این شرایط ادامه داشته باشد آسیا تنها کنفدراسیون عضو فیفا خواهد بود که تیمی در مراحل بعد جام جهانی نخواهد داشت.

کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران در این باره می‌گوید: تیم‌های آسیایی هر سال اشتباه‌های مشابه را تکرار می‌کنند و به همین خاطر آنها هیچ وقت قادر نیستند که به سطح تیم‌های اروپایی و آمریکای جنوبی برسند.

او ادامه می‌دهد: این به خاطر سیستم‌ بازی‌ها، تمرین‌ها و سازماندهی تیم‌های آسیایی است. شما نمی‌توانید از اروپا چیزی را کپی کنید، چرا که روزی که فکر می‌کنید به آنها نزدیک شده‌اید باز هم آنها یک قدم جلوتر هستند به این خاطر که در این مدت آنها باز هم پیشرفت کرده‌اند. اما مسئولان تیم‌های آسیایی هم‌چنان بر کپی کردن از اروپا اصرار دارند و هر ساله این فاصله بیشتر و بیشتر می‌شود. این اصلا خوب نیست، چرا که 60 درصد پول فوتبال از آسیا می‌آید، اما آنها خودشان بدترین شرایط را دارند.

تا به حال ژاپن عملکرد ناامید کننده ای در برزیل داشته و با وجود سرمایه‌گذاری زیادی که در جی لیگ انجام داده نتوانسته به نتایج دلخواه برسد. استیو داربی که پیش از این در کشورهای آسیایی مربیگری کرده در این زمینه به رویترز گفت: واقعا دوست دارم که ژاپن در زمین خوب عمل کند، همان طور که آنها سعی می‌کنند همه چیز را در خارج از زمین به خوبی انجام دهند. الگوی فوتبال ژاپن باید در میان تیم‌های آسیایی مورد استفاده قرار گیرد. ژاپن همیشه اهداف بلند مدتی داشته است، برخلاف خیلی از کشورهای آسیایی دیگر که به نتیجه‌گیری آنی فکر می‌کنند. آنها لیگ قدرتمندی دارند و برای رشد بازیکنان جوانشان هم سیستم‌ منظمی تعریف کرده‌اند. در توسعه فوتبال جوانان مربیگری به فوتبالی‌های داخلی داده شده و این کار مهم است.

در ادامه این گزارش آمده است هولگر اوسیک پس از نتایج ضعیف در بازی‌های دوستانه جای خود را به پوستکوگلو داد، اما استرالیا با تیم جوانش دو شکست سه بر یک و سه بر دو مقابل شیلی و هلند داشت. کره جنوبی هم شکست عجیبی مقابل الجزایر متحمل شد در حالی که ایران هم به قول کی‌روش بعد از آماده سازی آماتور گونه خود برای جام جهانی به یک معجزه نیاز داشت که از مرحله گروهی صعود کند.

سرمربی استرالیا می‌گوید: برای ما جام ملت‌های آسیا بسیار مهم است. به جام جهانی آمده بودیم که تجربه کسب کنیم و برای تورنمنت بعدی آماده شویم.

فاصله تیم‌های آسیایی با قاره های دیگر به حدی بود که بحرین در دیدار پلی‌آف جام جهانی در بازی رفت با پنج گل به اروگوئه باخت تا شیخ سلمان، رییس AFC از تلاش برای تغییر حریف نماینده آسیا در پلی‌آف جام جهانی بعد خبر دهد.

* سنگین‌ترین شکست‌ها

در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی ، کره شمالی هفت بر صفر به پرتغال باخت و عربستان در جام 2002 هشت بر صفر مغلوب آلمان شد. این دو نتیجه‌ از سنگین ترین شکست‌های تاریخ جام جهانی پس از باخت 10 بر یک السالوادور به مجارستان در سال 1982 است.

داربی در ادامه گفت: در حال حاضر چهار تیم معتبر در آسیا حضور دارند. یعنی ژاپن، کره جنوبی، ایران و استرالیا، اما لایه‌ دیگری از تیم‌های آسیایی هم باید وارد رقابت شوند، مثل بحرین، اردن، عربستان و چین.

این گزارش در ادامه نوشته است: با وجود این که تیم‌های آسیایی در طول 20 دوره جام جهانی تنها 14 بازی را برده‌اند و تنها شش تیم توانسته‌اند از مرحله گروهی صعود کنند، این تیم‌ها علاقمندان فراوانی دارند به همین دلیل سپ بلاتر سال گذشته به اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت که شما یک قدرت محسوب می شوید و آنها را تشویق کرد که باز هم برای میزبانی جام جهانی نامزد شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها