کد خبر: ۲۳۴۹۶۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۱۸ تير ۱۳۹۳
تأکید مجدد عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر بر حمایت کشورش از عراق در جنگ با تروریسم و هلاکت مشاور رسانه ای البغدادی از جمله آخرین اخبار مربوط به عراق به شمار می رود.
به گزارش پایگاه 598، آخرین اخبار تحرکات داعش و بعثی ها به شرح زیر می باشد:

گفتگوی تلفنی نوری المالکی و السیسی/حمایت رئیس جمهوری مصر از وحدت عراق

نوری المالکی نخست وزیر عراق به طور تلفنی با عبدالفتاح السیسی اوضاع عراق و منطقه را مورد رایزنی قرار داد.

یک منبع آگاه عراقی اعلام کرد: در این گفتگوی تلفنی اوضاع و تحولات امنیتی در عراق و منطقه مورد بررسی قرار گرفت و السیسی مجددا بر حمایت کشورش از عراق در جنگ علیه تروریسم و مخالفت با تجزیه این کشور را تاکید کرد.

از سوی دیگر دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مالکی در این گفتگو تشکر خود را از موضع مصر در حمایت از عراق در قبال تروریسم بیان کرده است و خطاب به وی گفته است: موضع شما در حمایت از کشور دوم خود قابل تقدیر از سوی دولت و ملت عراق است.

عشایر اللهیبی علیه داعش قیام کردند/هلاکت مشاور رسانه ای البغدادی

یک منبع آگاه در استان نینوا اعلام کرد: عشایر اللهیبی در منطقه الحاج علی در نزدیکی منطقه مخمور در 85 کیلومتری جنوب شرق موصل علیه تروریست های داعش دست به قیام زده اند و مانع از ورود داعش به روستای خود شده اند.

این منبع همچین از درگیری های شدید میان تروریستها داعش و عشایر در منطقه القیاره در نود کیلومتری جنوب موصل پس از اینکه تروریستهای داعش قصد حمله به الشرقاط در شمال صلاح الدین را داشتند خبر دادند.

در این درگیری ها از سلاح های سبک و سنگین استفاده شد و والی داعش در القیاره و تعدادی از همراهانش زخمی شدند.

یک منبع امینتی در نینوا از هلاکت عبدالوهاب العبیدی مشاور رسانه ای ابوبکر البغدادی در موصل خبر دادند.

انتفاضه قریب الوقوع عشایر موصل علیه داعش/تکذیب تسلط تروریستها بر جرف الصخر

صادق الحسینی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان دیالی گفت: تروریستهای داعش طی دو هفته گذشته در مناطق مختلف دیالی بیش از 30 نفر را اعدام کرده اند.

 وی افزود: این اعدام ها به بهانه های واهی صورت می گیرد. تروریستهای داعش همچنین صد منزل متعلق به آوارگان منطقه العظیم را در شمال بعقوبه در حد فاصل دیالی و صلاح الدین تخریب کرده اند.

از سوی دیگر فلاح الخفاجی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان بابل تاکید کرد: نیروهای امنیتی از صبح روز گذشته عملیاتی را علیه تروریست ها در جرف الصخر آغاز کرده اند و این عملیات به شکل موثر و مطابق طرحهای از قبل تعیین شده پیش می رود و ما به طور کامل جرف الصخر را به محاصره در می آوریم و نیروهای امنیتی تروریستها را در جرف الصخر پاکسازی خواهند کرد.

هلاکت 65 تروریست در صلاح الدین/اعدام چند فرمانده مسلح توسط داعش

سرویس مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور 65 تروریست داعش را در منطقه الشرقاط در استان صلاح الدین به هلاکت رساندند.

این عملیات با پشتیبانی نیروی هوایی عراق انجام شد و همچنین 7 خودرو تروریست ها منهدم شد.

نیروی هوایی عراق در یکی از این عملیات ها تجمع تروریست های داعش در منطقه الشرقاط را هدف قرار داده بود که به هلاکت 35 نفر و انهدام 7 خودرو تروریست ها منجر شد.

وزارت خارجه آمریکا:تردیدی درباره فیلم منتشر شده از ابوبکر البغدادی وجود ندارد

جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته اظهار داشت: آمریکا نسبت به صحت فیلم منتشر شده از ابوبکر البغدادی تردید ندارد.

وی با بیان این مطلب افزود: ما از اخبار مربوط به انتشار فیلم ابوبکر البغدادی در اینترنت شک و تردید نداریم.

حمله عشایر تکریت به داعش/90 تروریست کشته و زخمی شدند

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین شب گذشته اعلام کرد که نیروهای مسلح عشایر مناطق الزویه، مکحول و المسحک با تروریست های داعش در شمال تکریت درگیر شدند.

این منبع افزود: بر اثر این درگیری که عصر روز گذشته رخ داد 50 تروریست داعش در منطقه بیجی کشته و 40 تن زخمی شدند. همچنین ده ها خودروی تروریست ها به آتش کشیده شد.

نوری المالکی:مبارزه با داعش و بعثی ها اولویت نخست ما است

نوری المالکی نخست وزیر عراق شب گذشته در بیانیه ای به طرف های خارجی و داخلی نسبت به بن بست کشاندن روند سیاسی در عراق و شکست تجربه دموکراتیک در این کشور هشدار داد.

وی با بیان این مطلب افزود: نبرد امروز نیروهای عراقی با تروریست ها یک گزینه استراتژیک برای حفظ وحدت و حاکمیت و منافع عالی ملت عراق است.

در ادامه این بیانیه که توسط "قاسم عطا" سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق قرائت شد آمده است: اولویت ما اکنون مبارزه با گروه تروریستی داعش و هم پیمانان بعثی آن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها