يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۵۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۲۶ مهر ۱۳۹۰
هنوز مستقیما" چیزی دریافت نکرده ایم
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: ‌اگر آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند فرد مرتبط با طراحی ترور سفیر عربستان، ایرانی است اسناد هویتی آن را در اختیار ما بگذارند و مستندات را ارائه دهند.
به گزارش598 به نقل از خبرگزاری فارس،‌ رامین مهمان‌پرست سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان امروز سه‌شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در خصوص فراهم شدن دسترسی کنسولی برای ارباب سیار که مدعی هستند مرتبط با ترور سفیر عربستان در واشنگتن است، گفت: اگر ادعا می‌کنند که این فرد ایرانی است، باید اسناد هویتی آن را در اختیار ما قرار دهند و دسترسی کنسولی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دو بار درخواست کرده‌ایم که آمریکایی‌ها این مستندات را ارائه کنند، اظهار داشت: هنوز مستقیما چیزی را دریافت نکرده‌ایم.

مهمان‌پرست همچنین به کشورهای مختلف از جمله عربستان توصیه کرد که برخورد مسئولانه در این زمینه داشته باشد و عجولانه قضاوت نکنند و اجازه ندهند یک کشور با طرح ادعاهای بی‌پایه و اساس نظم و امنیت بین‌المللی را به خطر بیندازد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ایجاد پایگاه نظامی ایران در ونزوئلا این خبر را صحیح ندانست.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره پاسخ اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت که هنوز پاسخی از سوی اشتون دریافت نشده است.

مهمان‌پرست همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران به تلاش‌های خود برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر با کمک مسئولان دولت انتقالی لیبی ادامه می‌دهد.
مشروح این اظهارات متعاقبا ارسال می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها