کد خبر: ۲۳۶۶۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۲۶ تير ۱۳۹۳
مسئولان دانشگاه الازهر مصر تصمیم گرفته‌اند به نشانه قدردانی از آنچه آن را کمک به ریاض به قاهره نامیدند، دکترای افتخاری به پادشاه عربستان سعودی بدهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، اسامه العبد رئیس دانشگاه الازهر مصر اعلام کرد که شورای دانشگاه با اجتماع تصمیم گرفته است که به عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دکترای افتخاری بدهد.

به گزارش پایگاه خبری الفجر مصر، العبد اعلام کرد که علت این کار تقدیر از تلاش‌هایی است که شاه سعودی در حوزه تبلیغات و دعوت اسلامی کرده است.

بنا بر گزارش‌های خبری، بیشترین دعوت به آنچه جهاد در سوریه و عراق نامیده می‌شود، از طرف مفتی‌ها و مبلغان سلفی-وهابی عربستان سعودی صورت گرفته است. بر اساس این دعوت‌ها صدها سعودی تاکنون در درگیری با ارتش سوریه کشته شده‌اند. اما شاه سعودی سرانجام پس از آغاز موج بازگشت این عناصر به کشور، فوریه ۲۰۱۴  قانونی را اعلام کرد که بر اساس آن عربستانی‌ها و نه دیگر افراد از کشورهای منطقه، از رفتن به سوریه منع شوند و در صورت رفتن وبازگشتن مجازات شوند.

روز گذشته بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در نطق مراسم تحلیف خود، با انتقاد شدید از عربستان اعلام کرد که این کشور که این همه برای دعوت به جهاد در سوریه شور و هیجان داشت چرا مجاهدان خود را به غزه اعزام نمی‌کند تا با دشمن صهیونیستی مبارزه کنند؟

رئیس دانشگاه الازهر همچنین اعلام کرد که «یاری رساندن به مردم محنت‌زده مصر» یکی دیگر از علت‌های این تصمیم دانشگاه الازهر است اما اشاره‌ای به مبلغ کمک‌های میلیونی ریاض به قاهره نکرد.

به گفته ناظران سیاسی در مصر، عربستان سعودی برای روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور فعلی مصر، کمک‌های مالی فراوانی به همراه امارات به قاهره کرده‌اند که بالغ بر ۱۰ میلیون دلار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها