کد خبر: ۲۳۷۸۰۸
زمان انتشار: ۰۲:۱۶     ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مناطقی را که احتمالا از آنجا موشک یا موشکهایی به هواپیمای مسافربری مالزیایی در اوکراین شلیک شده، شناسایی کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد، هواپیمای مسافربری مالزیایی بر فراز اوکراین هدف موشک یا موشکهایی قرار گرفت که از سامانه‌های "باک ام 1" شلیک شده است. سکوی این سامانه‌های ارتش اوکراین، نزدیک شهر "ستیلا" در 25 کیلومتری شرق منطقه دونتسک قرار دارند.
سایت رادیو صدای روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور نوشت: رادارهای روسیه در 17 ژوئیه، فعالیت سامانه رادار کوپول متعلق به سکوی سامانه "باک ام 1" را که در حومه شهر ستیلا قرار دارد، رصد کردند.
بر اساس این گزارش، به دلیل اینکه رادار سامانه "باک ام 1" می تواند پس از شناسایی اهداف اطلاعات خود را به چندین سکوی این سامانه منتقل کند، بنابراین همه سامانه‌های موجود در شهر "اودیویکا" (8 کیلومتری شمال دونتسک) یا شهر "گروزسکو" (25 کیلومتری شرق دونتسک) می توانند موشکهای خود را به سوی اهداف اعلام شده شلیک کنند.
وزارت دفاع روسیه پیش از این نیز اعلام کرده بود که ارتش اوکراین در منطقه سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی سامانه‌های موشکی "باک ام 1" در اختیار دارد. این سامانه‌ها می توانند اهداف خود را در فاصله 160 کیلومتری زمین شناسایی کنند، و از فاصله 30 کیلومتری هدف قرار دهد.
وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که هواپیمای مالزیایی هنگام سقوط از حریم هوایی و دفاعی روسیه خارج شده بود، و در فضای اوکراین قرار داشت.
شامگاه دیروز هواپیمای مسافربری بویینگ 777 مالزی در آسمان اوکراین سقوط کرد و همه 298 سرنشین آن جان باختند.
دونتسک طی ماه‌های اخیر صحنه درگیری ارتش اوکراین و نیروهای این منطقه است که خواهان خارج شدن از سلطه اوکراین هستند.
"اندره روتکین" نماینده جمهوری دونتسک در روسیه گفت؛ نیروهای این منطقه سلاحی ندارند که بتواند یک هواپیمای مسافربری را هدف قرار دهد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها