يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۸۸۵۹
زمان انتشار: ۲۱:۴۳     ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598،به نقل از سايت باشگاه پيکان، جي‌ لويد ساموئل بدون شک يکي‌ از اثر گذر‌ترين و بهترين بازيکنان خارجي‌ است که تا به حال به فوتبال ايران آمده است. ساموئل پس از استقلال، به پيکان آمد تا تجربه‌اي جديد را در ليگ برتر به دست بياورد و به قول خودش با آرامشي بيشتر به فوتبال خود ادامه دهد. اين بازيکن روز در خصوص مسائل مختلفي‌ صحبت کرد که اين مصاحبه را در ادامه مي‌خوانيد:

* در آستانه شروع فصل جديد هستيم، در مورد شرايط خودت و تيم جديدت صحبت کن.

خب همان طور که مي دانيد ما اردوي آماده سازي خوبي در ترکيه داشتيم و تمرينات مناسبي انجام داديم. 2 بازي دوستانه هم پيش از شروع ليگ و در تورنمنت 4 جانبه داشتيم مقابل تراکتورسازي و ملوان. اين 2 بازي به همراه بازي‌ هايي که در ترکيه انجام داديم، باعث شد بازيکنان در شرايط مناسب روحي‌ و رواني‌ و جسمي قرار بگيرند و آماده شروع ليگ باشيم. خود من هم در حال شناخت بازيکناني هستم که براي من جديد هستند و مي‌خواهيم با روش بازي يکديگر بيشتر هماهنگ شويم. ما اميدواريم شروع خوبي در ليگ دشت باشيم و بازي‌‌هاي خوبي به نمايش بگذريم.

* خود تو براي آغاز فصل جديد آماده هستي‌؟

بله. ما تمريناتي که لازم بود را با تيم انجام داديم. بازي‌هاي دوستانه هم داشتيم اما طببعي است که بايد زمان بگذرد و چند بازي‌ انجام دهيم تا به آمادگي کامل برسيم. اين در فوتبال عادي است. خود من هم جدا از تمريناتي که با تيم داشتم، همواره و حتي در زمان تعطيلات قبل از تمرينات هم به صورت انفرادي تمرين مي‌کردم. ما فقط نياز به گذشته زمان، تمرينات و بازي‌‌هاي بيشتر داريم تا هماهنگي‌ و شناختمان از يک ديگر بيشتر شود.

* تا الان پيکان از نظر تو چگونه تيمي بوده؟

بسيار خوب. ما ترکيبي‌ از بازيکنان جوان و با تجربه داريم که اين خيلي‌ خوب است. بازيکنان با تجربه آماده هستند تا تجربه‌ خود را در اختيار جوانها قرار دهند و جوانها نيز انگيزه بسيار بالايي دارند. اين موضوع براي هر تيمي يک اتفاق بسيار مناسب محسوب ميشود.

* يک سوالي که از هفته‌ها قبل وجود دارد، اين است که ساموئل با وجود اثر گذاري و ارائه بازي‌هاي خوب، چطور شد تيمش را عوض کرد؟

خوب اين سوالي است که هنوز براي خودم جوابي‌ ندارد و حل نشده. هر باشگاه و هر سرمربي‌ اين حق را دارد که براي تيمش تصميم بگيرد و من هم براي آن احترام قايلم. نمي‌خواهم در اين مورد بيش از اين صحبت کنم اما اين را بگويم که از حضور در پيکان خوشحالم. من دوست داشتم فوتبال خودم را در ايران ادامه دهم. زماني‌ هم که پيشنهاد باشگاه پيکان رسيد، شرايط را مناسب ديدم و اين باشگاه را انتخاب کردم.

* از حضور در باشگاه پيکان راضي‌ هستي‌؟

بله. صحبت هايي که با هم داشتيم تا الان به موقع انجام شده. اينجا امکانات و شرايط خوبي دارد و احساس آرامش مي‌کنم. اين مسائل به من اجازه مي دهد با خيال راحت فقط به فوتبال فکر کنم، تمرکز و آرامش داشته باشم و تا جايي‌ که مي‌تونم به تيم‌ کمک کنم.

* فکر مي کني‌ اين فصل چه اتفاقي‌ براي تيم جديدت مي‌افتاد؟

اميدوارم اتفاق‌هاي خوب بيفتد. پيکان از ليگ دسته يک به ليگ برتر برگشته و ما بايد خودمان را خيلي‌ خوب نشان دهيم. بازيکنان و مربيان با انگيزه‌اي اينجا هستند که ميخواهند خودشان را ثابت کنند. اين انگيزه در تيم‌ وجود دارد و نکته ارزشمندي است. شما اگر به تيم‌ هايي مثل چلسي و منچسترسيتي نگاه کنيد، مي‌بينيد که آن‌ها نيز پس از چند فصل سرمايه‌ گذاري و تلاش، به قهرماني انگلستان رسيدند و اين موضوع يک دفعه براي آنها اتفاق نيفتاد.

* با زندگي‌ در ايران راحتي‌؟

بله، من حدود دو سال و نيم است که ايران هستم و با زندگي‌ در ايران هماهنگ شده ام. من فرهنگ و رفتار مردم ايران را مي‌شناسم و از بودن در اينجا لذت مي‌برم زيرا ايران مردم مهربان و خون گرمي‌ دارد. البته از يک نظر ناراحت هستم و اين که خانواده‌ام کنارم نيستند اما دوستان خوبي دارم که کنار آنها دقايق خوبي را مي گذرانم.

* در پايان اگر صحبت خاصي‌ داري بگو.

نه، فقط مي‌خواهم اين را بگويم که مي‌دانم پيکان هواداران خوبي دارد که فصل گذشته هم اين تيم را حمايت مي‌کردند. اميدوارم امسال هم هواداران بازي‌هاي ما را در ورزشگاه تماشا کنند و از تيم‌ خود حمايت کنند زيرا اين مساله خيلي‌ به بازيکنان روحي و انگيزه ميدهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها