کد خبر: ۲۳۸۹۶
زمان انتشار: ۱۸:۲۸     ۲۹ مهر ۱۳۹۰
به گزارش فارس، روزنامه لبنانی "الاخبار" در خبری نوشت که "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان در دیدار با برخی از رهبران این حزب اعلام کرده است: هر جنگی که اسرائیل در آینده علیه لبنان آغاز کند، [پاسخ مقاومت نیز] از تل‌آویو آغاز خواهد شد.

روزنامه الاخبار در حالی چنین خبری را منتشر کرده‌ است که حزب‌الله لبنان پیشتر اعلام کرده بود که این روزنامه بیانگر مواضع آنها یا مسئول پوشش اخبار این حزب نیست و دفتر مطبوعاتی و رسانه‌ای آن تنها منبع  موثق و مورد نظر برای انعکاس اخبار و مواضع رسمی این حزب است. 

پایگاه خبری المنار که وابسته به حزب الله لبنان است، هنوز هیچ خبری که این اظهارات سیدحسن نصرالله را تایید کند، منتشر نکرده است.

به گزارش الاخبار، دبیرکل حزب الله لبنان در این دیدار تاکید کرده است که اگر اسرائیل جنگ را آغاز کند باید منتظر پودر شدن استخوان‌های نیروهای ارتش خود باشد.

سید حسن نصرالله تاکید کرده است: اسرائیل در جنگ ژوئیه 2006 علیه لبنان می‌خواست که استخوان‌های ما و کمر مقاومت را بشکند اما مقاومت استخوان‌های ارتش اسرائیل را خرد کرد. اکنون نیز اسرائیل اگر جنگ را آغاز کند باید منتظر واکنش مقاومت در تل‌آویو باشد نه شهرک‌های صهیونیستی شمال فلسطین اشغالی.
 
بر اساس این گزارش، رهبر مقاومت در لبنان اعلام کرده است: اگر اسرائیل جنگ خود را مانند جنگ های سابق بدون هیچ خط قرمزی علیه لبنان آغاز کند باید بداند که مقاومت معادلات جدیدی را که خودش ترسیم کرده، اجرایی خواهد کرد.

وی افزود: اگر اسرائیل تصمیم به جنگی علیه لبنان دارد، باید بگویم که با توجه به توانمندی‌های مقاومت نه تنها به شکستن استخوان‌های ارتش اسرائیل اکتفا نخواهیم کرد، بلکه استخوان‌های آنها را پودر خواهیم کرد.
نصرالله در ادامه از برخورداری حزب‌الله از توانمندی‌های غیرمنتظره خبر داد و گفت تمام این‌ها موجب تغییر چهره منطقه خواهد شد.

سید حسن نصرالله در عین حال به جرات کافی اعضای مقاومت برای انتقاد از خود و اعتراف به هرگونه نقض صورت گرفته یا هر خطای مرتکب‌ شده اشاره کرد و گفت: شناسایی این نقض‌ها و حل‌ وفصل پیامدهای آن حائز اهمیت است.

وی با اشاره به دادگاه حریری در لبنان تأکید کرد: در حال حاضر دادگاه حریری به یک مسئله حاشیه‌ای تبدیل شده است.

نصرالله با اشاره به وضعیت سوریه گفت: نظام سوریه به خاطر حمایت از مقاومت در منطقه دارای اهمیتی راهبردی است.

دبیرکل حزب الله بر تحکیم روابط با "نبیه بری"، "میشل عون" و "ولید جنبلاط" تاکید کرد و گفت: خطر وقوع جنگ داخلی در لبنان تقریبا از بین رفته چراکه آشوب طلبان دیگر قادر به ادامه اقدامات خود نیستند و ائتلاف گسترده فعلی مانع وقوع هرگونه آشوبی می‌شود.

دادگاه سیاسی حریری در سال 2009میلادی به بهانه مشخص کردن عاملان ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان به صورت غیر قانونی و بدون امضای 'امیل لحود 'رییس جمهور وقت لبنان به وجود آمد. این دادگاه ابتدا با بکارگیری شاهدان دروغین سوریه را به دست داشتن در این ترور متهم کرد و بعد از اعتراف سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان به بی گناهی سوریه و وجود شاهدان دروغین، حزب الله را مورد هدف قرار داده که اخیرا نیز با صدور کیفر خواست خود 4 تن از اعضای این حزب را متهم معرفی کرد.

این روزنامه همچنین تلاش کرد که سه جاسوس رژیم صهیونیستی را به اعضای حزب الله نسبت دهد و این در حالی است که حزب الله پیش از این دستگیری 4 جاسوس رژیم صهیونیستی در سطح فرماندهی این حزب را تکذیب کرد.

روزنامه فرامنطقه ای "الشرق الاوسط" پیش از این با انتشار خبری مدعی شده بود که حزب الله لبنان 5 تن از رهبران خود را که با اسرائیل همکاری اطلاعاتی داشته اند را شناسایی و 4 تن از آنها را دستگیر کرده است و نفر پنجم "م. س" هنوز متواری است.

الاخبار هم به این مساله اشاره کرد و از قول دبیرکل حزب الله لبنان بر پاکسازی این حزب‌ از چنین نقض‌های امنیتی خصمانه تاکید کرد و نسبت به این که باید به اصطلاح "جنگ امنیتی کنونی میان مقاومت و اسرائیل"، "اصطلاح مزدوران در داخل حزب‌الله لبنان" را نیز اضافه کرد، ابراز تاسف نمود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در عین حال به جرات کافی اعضای مقاومت برای انتقاد از خود و به نقض صورت گرفته یا هر خطای مرتکب‌ شده اشاره کرد و گفت: شناسایی این نقض‌ها و حل‌ وفصل پیامدهای آن حائز اهمیت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها