أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۹۳۶۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۰۹ مرداد ۱۳۹۳

فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال از امروز آغاز می‌شود.

مهمترین رقابت‌های فوتبال ایران تا به امروز که سیزده فصل از آن گذشته 32 تیم به خود دیده که با اضافه شدن تیم‌های پدیده و نفت مسجدسلیمان، تعداد تیم‌هایی که این لیگ را تجربه کرده‌اند به 34 تیم افزایش پیدا می‌کند. باید به این نکته اشاره داشت که پیکان پیش از این هم در لیگ برتر حضور داشته است.

از بین این 34 تیم، دو تیم پدیده و نفت مسجدسلیمان تا به حال در لیگ برتر بازی نکردند و در بین 32 تیمی که در این مسابقات حضو داشتند و طبق امتیازاتی که کسب کرده‌اند گهر دورود با یک دوره حضور، 34 بازی، 19 امتیاز و کسب جایگاه هجدهمی ضعیف‌ترین تیم این مسابقات بوده است.

تربیت بدنی یزد (شهید قندی) نیز با همین تعداد امتیاز از 30 بازی در جایگاه بعدی قرار دارد. شیرین فراز و مس سرچشمه در جایگاه‌های بعدی ضعیف‌ترین‌ها جای دارند.
استقلال تهران با 402 بازی و 719 امتیاز، بهترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران محسوب می‌شود. پس از آبی‌پوشان پایتخت، سپاهان با همین تعداد بازی و 685 امتیاز تیم دوم و پرسپولیس با 402 بازی و 636 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارند. با این حساب اگر استقلال در فصل پیش رو تمامی بازی‌هایش را شکست بخورد و پرسپولیس تمامی امتیازات ممکن را جمع آوری کند – که امری محال است – باز هم پرسپولیس موفق به نشستن بر جایگاه اول این رده بندی نخواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها