کد خبر: ۲۳۹۷۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه وزارت رفاه اطلاعی از ماهیت بخشنامه شهرداری در خصوص ارتقای جایگاه زنان ندارد، گفت: ما هیچ الزامی به اجرای کنوانسیون‌های بین‌المللی نداریم و ملاک ما قانون اساسی و شرع است.
به گزارش پایگاه 598، مهدی چمران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به واکنش‌های اخیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بخشنامه شهرداری تهران اظهار داشت: احساس می‌کنم که این واکنش‌ها به دلیل عدم اطلاع و فضاسازی‌های منفی در خصوص این بخشنامه است.

وی تصریح کرد: اگر در ماهیت این دستورالعمل و بخشنامه شهرداری دقت شود متوجه خواهیم شد که هیچ یک از بانوان نه از شهرداری خارج شدند و نه جایگاه شغلی آنها متزلزل شده است بلکه شهرداری تهران تنها به دنبال ساماندهی جایگاه بانوان و حفظ کرامت آنها در محیط کار است.

چمران خاطرنشان کرد: بخشنامه اخیر شهرداری تهران تنها در خصوص ارتقای جایگاه بانوان در شهرداری ابلاغ شده است که به نظر اکثریت اعضای شورای شهر، بخشنامه‌ای قابل دفاع محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در بخشنامه اخیر به هیچ وجه بر جداسازی جنسیتی و نظایر آن تأکید نشده است گفت: احساس می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جزئیات و ماهیت بخشنامه بی‌اطلاع بوده و در واقع به آن واکنش نشان داده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری یک جلسه مشترک فی‌مابین شهرداری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوء تفاهمات به وجود آمده برطرف شود و در واقع وزارت رفاه نیز از ماهیت بخشنامه اخیر شهرداری مطلع شود.

چمران اضافه کرد: در نامه‌ قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرداری تهران آمده است که بخشنامه اخیر با کنوانسیون‌های جهانی همخوانی ندارد که باید به اطلاع دوستان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برسانید که بسیاری از بخشنامه‌هایی که در کنوانسیون‌های جهان وجود دارد با قوانین جمهوری اسلامی همخوانی ندارد و ملاک ما شرع و قانون اساسی است.

عضو شورای شهر تهران با طرح این پرسش که چرا در کنوانسیون‌های بین‌المللی جایگاهی برای حمایت از کودکان بی‌دفاع غزه نیامده است گفت: امیدواریم این کنوانسیون‌ها تلاشی کنند و از کشتار کودکان غزه جلوگیری کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها