أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۱۱۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
امین شریف زاده در میزگرد ۵۹۸ به مناسبت روز خبرنگار:
حضرت آقا تاکید دارند که تا جرمی در دادگاه ثابت نشده از انتساب دادن آن و انتشار آن در خبرها خودداری کنید! اما خبرنگار ما روز طلایی زندگی اش آن روزیست که یک موضوعی را نسبت به کسی افشا کند. از این فراتر گاهی تهمت‌ و افترا به کسی وارد میکنیم. چرا؟ چون به دنبال تیتر هستیم! چون با این‌کار بیشتر دیده میشویم! رقیب را بیشتر تخریب کرده ایم! حامیان خود را بیشتر راضی کرده ایم.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598؛ امین شریف زاده معاون خبر خبرگزاری ایرنا در دولت قبل و یکی از چهره های مطبوعاتی نزدیک به محمود احمدی نژاد که در میزگرد بررسی عملکرد دولت ها در قبال مطبوعات شرکت کرده بود با وارد دانستن بسیاری از نقدها نسبت به عملکرد روزنامه ایران و خبرگزاری ایرنا گفت: به نظر بنده ساختار خبرگزاری ایرنا، روزنامه همشهری و امثال آن مشکل دارد. این مجموعه ها ارگان یک نهاد هستند و در بودجه و مدیریت کاملا وابسته اند، به همین خاطر نمیتوانند وظیفه رسانه ای و مطبوعاتی خود را به درستی انجام دهند.

وی با اشاره به این نکته که مطبوعات ما فاصله بسیار زیادی با یک رسانه اسلامی دارند افزود: بنده سالهاست در عرصه و رسانه کار میکنم و مطالعات زیادی درمورد مطبوعات در تراز اسلام و تشیع انجام دادم، آنچه مطلوب اسلام است و آنچه دستور پیامبر و ائمه و پیشوایان دینی ماست بسیار با آنچه امروز وجوددارد متفاوت است.

ایشان علت فاصله گرفتن روزنامه های و سایت های خبری از الگوی دینی مطبوعات را الگوگیری از مدل غربی آن دانست و اضافه کرد: بزرگترین مشکل رسانه های ما این است که به جای مطالعه در چگونگی عملکرد رسانه از منظر دین به مدل های غربی نگاه میکنند و از آن الگو میگیرند. خب نتیجه اش این میشود که خبرنگار ما، دبیر و سردبیر ما هدفشان میشود فروش یا بازدید بیشتر، هدفشان میشود تخریب مخالفین، هدفشان میشود دستیابی و نزدیک شدن به منابع قدرت یا ثروت و امثال آن.

وی با توجه دادن به نگاه رهبرانقلاب درمورد ویژگی های رسانه های انقلابی افزود: حضرت آقا یک نگاه دینی و قابل استفاده ای نسبت به مسایل این چنینی دارند. اما چون جامعه مطبوعاتی ما غالبا –نه همه- از غرب الگو گرفته اند توجه چندانی به تذکرات ایشان ندارند. به طور مثال در حوزه اخلاق رسانه حضرت آقا تاکید دارند که تا جرمی در دادگاه ثابت نشده از انتساب دادن آن و انتشار آن در خبرها خودداری کنید! اما خبرنگار ما روز طلایی زندگی اش آن روزیست که یک موضوعی را نسبت به کسی افشا کند. از این فراتر برای تخریب جناح مقابل دست به قلم میشویم و بدون اطلاع از واقعیت ها سیلی از تهمت‌ها و افتراها را به کسی وارد میکنیم. چرا؟ چون به دنبال تیتر هستیم! چون با این‌کار بیشتر دیده میشویم! رقیب را بیشتر تخریب کرده ایم! حامیان خود را بیشتر راضی کرده ایم.

وی در پایان با یادآوری یکی از دیدارهای خود با آقای احمدی نژاد به تاکیدات رسانه ای ریس جمهور پیشین اشاره کرد و افزود: عید نوروز بود که برای اولین بار از نزدیک خدمت آقای احمدی نژاد رسیدیم. بعد از گپ و گفت اولیه ایشان به من یک تاکید مهم داشت و گفت: به میل و خواست افراد نگاه نکنید، در خبرها فقط راست بگویید. آنچه حقیقت است بنویسید. به مسایل دیگر خیلی توجه نکنید.

متن کامل این میزگرد به زودی در پایگاه خبری 598 منتشر خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها