کد خبر: ۲۴۱۴۷۲
زمان انتشار: ۰۰:۴۸     ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
رئیس جمهور مصر تشکیل همپیمانی عربی برای مقابله با خطر گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام را خواستار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، رئیس جمهور مصر تشکیل همپیمانی عربی برای مقابله با خطر گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام را خواستار شد.

به گزارش روزنامه رای الیوم، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر تشکیل همپیمانی عربی برای مقابله با خطر گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام –داعش- را که بخش هایی از عراق ر ا به اشغال در آورده، خواستار شد.

این درخواست السیسی در جریان نشست امروز او با خبرنگاران مصری مطرح شد.

وی ضمن این درخواست تاکید کرد که بر خلاف تصور برخی، خطر داعش واقعی و جدی است نه توهم از همین رو باید برای مقابله با آن هم پیمانی عربی تشکیل داد.

رئیس جمهور مصر سپس با اشاره به اینکه فردا عازم عربستان خواهد شد، این سفر را مهم برشمرده و گفت از جمله دلایل این سفر روابط مستحکم با ریاض و مواضع آن در قبال مصر است.

وی در این خصوص به طور تلویحی به  کمک های عربستان به مصر در پی سرنگونی محمد مرسی اشاره داشت.

السیسی در ادامه گفت: « مصر و عربستان با یک خطر (داعش) روبه رو هستند و سفر او به عربستان در راستای گام برداشتن در مسیر همبستگی با ریاض به منظور مبارزه با خطر داعش صورت می گیرد.

وی بدون اشاره به ماهیت این گام ها، گزارش های مطبوعاتی اخیر مبنی بر حضور نیروهای مصری در مرزهای عربستان و عراق را تکذیب کرده و در اشاره به ناامنی و تنش در لیبی افزود: مصر با الجزائر در خصوص مبارزه با عوامل تروریستی در مرزها هماهنگی بعمل می آورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها