کد خبر: ۲۴۳۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۰۳ آبان ۱۳۹۰
نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر نماینده تالش، گفت: مثل اینکه خود صحبت کردن در صحن علنی موضوعیت دارد.

به گزارش 598 به نقل از فارس، بهمن محمدیاری نماینده مردم تالش و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی طی تذکری آئین‌نامه‌ای در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه)، اظهار داشت: طبق آئین‌نامه باید گزارش‌های تحقیق و تفحص خارج از نوبت در صحن علنی بررسی شود و در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: ۴ هفته است که یک گزارش تحقیق و تفحص ارائه داده‌ایم اما تاکنون مطرح نشده است.

محمدیاری بر همین اساس یادآور شد: طبق آئین‌نامه باید سؤالات نمایندگان از وزرا که تقدیم هیئت رئیسه می‌شود، ظرف ۱۰ روز در صحن علنی بررسی شود اما اکنون ۲ ماه است که سؤالی را بنده ارائه داده‌ام اما تاکنون مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه این اقدام مغایر آئین‌نامه داخلی مجلس است، گفت: گزارش‌های تحقیق و تفحص از مهمترین مسائلی است که باید در صحن علنی مطرح و اجرایی شود.

در ادامه محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست صحن علنی را برعهده داشت، گفت: شما سابقه زیادی در نمایندگی دارید و می‌دانید که بررسی خارج از نوبت یک موضوع به معنای آن نیست که یک دفعه و وسط بررسی یک دستوری، وارد بررسی گزارش‌ها شویم.

وی افزود: ما هر روز دستور کار جلسه را قرائت می‌کنیم و فقط طرح‌ها و یا لوایح دو فوریتی می‌تواند دستوری را در صحن علنی قطع کند و پس از بررسی طرح‌های دو فوریتی، وارد رسیدگی به طرح‌های یک فوریتی و یا تقاضای نمایندگان برای بررسی خارج از نوبت می‌شویم.

نایب رئیس مجلس همچنین به محمدیاری گفت: شما این موضوع را می‌دانستید اما مثل اینکه صحبت کردن در صحن علنی موضوعیت دارد.
در ادامه این جلسه عزیز اکبریان نماینده کرج در خانه ملت به بیان تذکری آئین‌نامه‌ای پرداخت و گفت: جمعی از نمایندگان ۵ ماه پیش سؤالی از علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه درباره خیزش‌های اسلامی به هیئت رئیسه ارائه داده‌ایم اما تاکنون در صحن علنی بررسی نشده است.

وی افزود: هفته گذشته بررسی این سؤال در دستور کار صحن علنی بود اما آقای وزیر نیامدند و گفته شد که می‌خواهد همراه هیئت دولت به کرمانشاه برود و این هفته هم به دلیل سفر آقا به خارج از کشور این سؤال در صحن علنی بررسی نشد.

وی با بیان اینکه این موضوعات قداست مجلس را زیر سؤال می‌برد، گفت: هفته گذشته در حالی که اعلام شده بود آقای وزیر می‌خواهد به کرمانشاه سفر کند و نمی‌تواند در صحن علنی برای پاسخگویی به سؤال نمایندگان حضور یابد اما صبح همان‌ روز آقای صالحی در تهران بود.

در ادامه محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس ضمن وارد ندانستن این تذکر، گفت: درباره سؤال جمعی از نمایندگان از وزیر خارجه که آقای وزیر به دلایلی نتوانسته در مجلس حضور یابد، هیئت رئیسه احساس کرد که استدلال‌های آقای وزیر درباره عدم حضورش در صحن علنی کاملا موجه بوده است.

باهنر ادامه داد: آقای صالحی مجبور بود همراه هیئت دولت هفته گذشته با کرمانشاه می‌رفت و این هفته هم یک سفر خارجی در پیش داشت که این سفر حتماٌ باید انجام می‌شد و قابل تأخیر نبود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها