کد خبر: ۲۴۵۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۰۵ آبان ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، در دیدار رئیس نهضت العلماء اندونزى و معاون رئیس جمهور این کشور و نیز جمعى از حفاظ قرآن با این مرجع تقلید بسیاری از مشکلات جهان اسلام مورد بحث قرار گرفت.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازى لزوم اتحاد صفوف مسلمانان را به خصوص در این زمان و در برابر خطراتى که آنها را تهدید مى‌کند مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه نهضت العلماء اندونزى بیش از 40 میلیون عضو دارد مى‌تواند نقش مهمى در این زمینه داشته باشد.
وی با اشاره به شرایط امروز جهان و به ویژه فراگیری بیداری اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی تصریح کرد: مبادا دشمنان وارد شوند و این بیدارى را به نفع خود مصادره کنند.
این مرجع تقلید اضافه کرد: کشور اندونزى با 240 میلیون جمعیت و اکثریت قاطع مسلمین بزرگ‌ترین کشور اسلامى است که داراى مراکز مهم دینى است، بنابراین باید حضور بیشترى در حل مشکلات جهان اسلام داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: رفت و آمد علما و دانشگاهیان دو کشور و نیز مبادلات فرهنگى در آینده افزایش پیدا کند و مخصوصا در برابر خطر نفوذ وهابیت ارهابى و خطر مبلغان تبشیرى دست به دست هم بدهند.
آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: به یقین تکیه بر قرآن مجید و سنت نبوى و معصومین(ع) مى‌تواند حلقه اتصالى در میان همه صفوف مسلمانان شود و توطئه‌هاى دشمنان را نابود کند.
در این دیدار همچنین بر ترجمه آثار غنی اسلامی به زبان اندونزی بیشتر تاکید شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها