کد خبر: ۲۴۵۸۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
با وجود اعلام توافق تمدید قرارداد کی‌روش، زمان امضای قرارداد مدام تغییر می‌کند!

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، نشست خبری محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان امروز در حالی برگزار شد که بدون شک مهم‌ترین صحبت‌های وزیر ورزش در خصوص تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش و آخرین وضعیت فدراسیون فوتبال بود، جایی که آقای وزیر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شنیده شده شما موافق حضور کی‌روش در ایران نبودید و حالا وی با مبلغی که خودش خواسته قرارداد امضا کرده؛ در عین حال اعلام شده اولویت اصلی او جام ملت‌های آسیا نیست و هدف گذاری‌اش جام جهانی است، گفت: در خصوص سرمربی و کادر فنی تلاش می‌کنم ورود نکنم. اما اگر مشورت بخواهند مشورت می‌دهم و قدری هم کارشناسی می‌کنم. حالا قرارداد ببندند یا نبندند. هنگام بازگشت تیم ملی فوتبال به فرودگاه رفتم با اولین نفری که دست دادم به من گفت آقا، کی‌روش را نگه دار گفتم چشم. دومی هم زیر گوشم گفت نگه دار این موضوع تا نفر صدم ادامه داشت و گفتم الان راننده اتوبوس هم این را می‌گوید. با خودم گفتم این مجموعه هماهنگ شده است اینکه چه کسی آن را ایجاد کرده خیلی مهارت داشته جمله «کی‌روش را نگه دار »را می‌شنیدیم و این صحبت‌ها هم مطرح بود چه باخت شرافتمندانه‌ای. ما هم به خیابان ریختیم که چه باخت خوبی داشتیم و خدا را به خاطر این باخت خوب شاکریم! این دور از کارشناسی است نسبت به 4 دوره قبل فرقی نکرده‌ایم و روی همان پله ایستاده‌ایم. 4 سال آینده باز هم نتیجه دو باخت و یک مساوی خواهد بود و این مسئله تا ابد پشت قباله ماست.

 

گودرزی با بیان اینکه یک مربی که قبل از انقلاب همین نتیجه را برای ما داشته و الان هم با کی‌روش همین نتیجه کسب شده، چه فرقی دارد، خاطرنشان کرد: مبنا باید کارشناسی باشد که نیست اجازه دهیم در یک فرایند منطقی به نتیجه برسیم. اگر منافع ملی حکم کرد کسی را نگه داریم ما هم نگه می‌داریم اگر نتایج تغییر نمی‌کند یا از مربی داخلی خوب یا خارجی دیگری استفاده کنیم. ما از مربیان زبده دنیا پیشنهادات زیادی داشتیم اما همین جوسازی‌ها مانع شد تا تصمیم مطلوبی بگیریم. من به فدراسیون گفتم اجازه ندارید زیر بار هر شرایطی بروید. به نظرم شرایط کی‌روش اضافه شده و رقم هم گفته‌اند تثبیت شده وارد جزئیات نمی‌شوم اما اجازه ندهیم مربی یک تیم رئیس فدراسیون شود. جای آنها تصمیم بگیرد خودش قرارداد هتل ببندد کارهایی کند که تهدیدی بر وظایف فدراسیون است.

 

وزیر ورزش در پاسخ به این سؤال که درباره قرارداد کی‌روش هزینه‌های ارزان را تقبل می‌کنید یا خیر، گفت: وزارت به قرارداد کی‌روش پولی نمی‌دهد قبل از آن هم آن را نپذیرفته‌ بود. فدراسیون فوتبال خودش مستقل است.

 

این صحبت‌های امروز وزیر ورزش در خصوص کی‌روش به طور شفاف خیلی از مسائل را روشن کرد و هر شنونده‌ای حتی بدون آگاهی از مسائل قبلی بین سرمربی پرتغالی و فدراسیون فوتبال به خوبی متوجه می‌شد که اختلافاتت عمیقی در خصوص تمدید قرارداد کی‌روش بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال وجود دارد.

 

**کی‌روش برگشت و کفاشیان را برنده کرد

 

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 21:15 چهارشنبه از طریق پرواز دبی - تهران وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد.

 

طبق اعلام کی‌روش مقرر شد تا وی در روز پنجشنبه در نشستی با کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در مورد تمدید قراردادش صحبت کند تا سرنوشت سرمربی‌گری تیم ملی برای ماندن کی‌روش در تیم ملی مشخص شود.

 

کی‌روش پنجشنبه مذاکراتش را با فدراسیون پیگیری کرد و همان روز خبر توافق بین کفاشیان و کی‌روش از زبان سرمربی تیم ملی اعلام شد و حتی روز بسته شدن قرارداد نیز در ابتدا روز یکشنبه و سپس روز دوشنبه اعلام شد تا همگان به با این باور برسند که کی‌روش 4 سال دیگر در تیم ملی ماندگار شده است. کی‌روش حتی در همان روز برنده اصلی مذاکرات را کفاشیان اعلام کرد تا توپ تا اینجای کار در زمین فدراسیون باشد.

 

*استارت اختلافات از هیأت رئیسه!

 

با همه این تفاسیر کی‌روش روز گذشته راهی فدراسیون شد تا نشستی را با هیأت رئیسه برگزار کرده و نظرات آنها را استماع کند. این مربی که همزمان با اعضای هیأت رئیسه از فدراسیون خارج شد در خصوص ادامه همکاری‌اش با تیم ملی ابراز امیدواری کرده و در پاسخ به این سؤال که از چه زمانی کار خود را آغاز خواهد کرد، گفت: کارم را از مدت‌ها پیش آغاز کرده‌ام تا با این اظهار نظر نشان دهد به ماندن بسیار امیدوار است. البته کی‌روش در تایم کوتاهی این نظرات را عنوان کرد و حاضر نشد وقت زیادی را صرف پاسخ گفتن به خبرنگاران کند تا مشخص شود مواردی در جلسه هیأت رئیسه گذشته که خیلی به مذاق کی‌روش خوش نیامده است.

 

پس از نشست هیأت رئیسه صحبت‌هایی نیز از سوی اعضا مطرح شد که بوی تحمیل و اصلاح برخی بندها از آن می‌آمد تا یک شبه ورق برگردد.

 

*کی‌روش امروز بی‌اعصاب بود!

 

امروز کی‌روش در فدراسیون دیده شد و حتی گفته شد که با عصبانیت و بدون اینکه پاسخ خبرنگاران را بدهد، فدراسیون را ترک کرده است؛ حال اینکه دلیل این ناراحتی صحبت‌های وزیر ورزش بوده است یا بحث‌های تحمیلی روز گذشته هنوز مشخص نیست؛ تنها چیزی که در حال حاضر شفاف است این است که قراردادی که قرار بود فردا امضا شود با اتفاقات امروز در نشست خبری وزیر و همچنین جریاناتی که در فدراسیون گذشته است، روی هواست و صحت این ادعا این که قرار بود امروز فدراسیون فوتبال خبر زمان و مکان امضای قرارداد را رسانه‌ای کند که با محقق نشدن این موضوع به نظر می‌رسد تیم ملی فوتبال همچنان روزهای مبهمی را پیش‌رو دارد.

 

*کفاشیان چرا پاسخگو نیست!

 

نکته پایانی اینکه مسئولان فدراسیون در این خصوص سکوت عجیبی کرده و حتی شخص علی کفاشیان که کی‌روش همواره از وی به عنوان طرف اصلی قراردادش نام می‌برد، حاضر به صحبت با خبرنگاران نشد تا به پیچیدگی‌های تمدید قرارداد کی‌روش بیش از پیش افزوده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها