کد خبر: ۲۴۸۴۸۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
تحریم‌های جدید نقض توافق ژنو بود/
عضو کمیسیون امنیت مجلس، تحریم‌های جدید وضع شده، این تحریم‌ها را نقض توافق ژنو دانست و گفت: آمریکایی‌ها اصلا قابل اعتماد نیست، زیرا چیزی را که با ما امضا کرده‌اند، خودشان نقض کردند.
به گزارش پایگاه 598، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در خصوص ارزیابی فضای مذاکرات اخیر تیم مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در وین گفت: طبق اخبار دریافتی، مذاکرات انجام شده خوب و مفید است و امیدواریم به نتیجه برسد و ظلم‌هایی که در حق این ملت کرده‌اند تمام شود و بخشی از آن‌ها را هم جبران کنند.

وی در خصوص تحریم‌های جدید وضع شده، این تحریم‌ها را نقض توافق ژنو دانست و تاکید کرد: متاسفانه این تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها وضع کرده‌اند و فعالیت‌هایی که آمریکا در منطقه انجام می‌دهد و همچنین با توجه به رفتارهای خصمانه آنها علیه کشورمان، اینها همه نشانگر این است که هدف آنها رسیدن به توافق نهایی نیست بلکه به دنبال رسیدن به اهداف و مقاصد شخصی و منفعت‌های خودشان هستند.

عضو کمیسیون امنیت مجلس در خصوص نقض توافق‌نامه ژنو گفت: آمریکایی‌ها اصلا قابل اعتماد نیست، زیرا چیزی را که با ما امضا کرده‌اند، خودشان نقض کردند لذا بی‌اعتمادی در کل این مذاکرات موج می‌زند.

جوکار اضافه کرد: نمی‌توان از دیگر کشور‌های 1+5 توقعی داشت، چراکه این کشورها در تصمیم‌گیری‌های کلان، از خود اختیاری ندارند و به همین خاطر وقتی از جانب آمریکا یک توافق نقض می‌شود و کشورهای دیگر سکوت می‌کنند، نشان می‌دهد که دیگر کشورها نیز هدفشان به توافق رسیدن نیست و می‌خواهند در روند مذاکرات مشکل ایجاد کنند و قصدشان از این رفتارها انحراف در مسیر و ایجاد شکاف میان برنامه‌های هسته‌ای ایران است.

وی همچنین در خصوص واکنش مجلس به نقض توافق ژنو از طرف امریکایی‌ها خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کند، ولی از طرفی احقاق حقوق ملت در اولویت کار مجلس است، از این رو در خصوص تحریم‌های جدید، مجلس هر عملی را در خصوص حراست از حقوق مردم و صیانت از کیان ملت ایران انجام می‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها