کد خبر: ۲۴۸۴۸۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
تمام افراد تمایل به زندگی بلند مدت و سالم را در وجود خود دارند اما با ۵ روش ساده می‌توانید طول عمر زیاد به همراه بدن سالم داشته باشید.
افزایش سلامت و به تبع ان افرایش طول عمر در داشتن زندگی سالم به ویژه تغذیه درست است در زیز 5 راه ازموده شده آمده است:

1- بهبود رژیم غذایی: داشتن یک رژیم غذایی سالم یکی از اجزای اصلی داشتن یک زندگی سالم و طولانی است. با این حال داشتن رژیم غذایی سالمی که تمام ترکیبات مورد نیاز بدن را داشته باشد دشوار است.

مثالهایی از این غذاها عبارتند از:

-میوه‌ها و سبزیجات مختلف رنگی

-سبزیجات ترش

-غلات تصفیه شده و جوانه‌ها

-آجیل خام

-حبوبات

-گوشت گوساله‌ای که تنها با علف تغذیه کرده باشد

-مرغ ارگانیک

-ماهی‌های وحشی آب سرد

-فرآورده‌های لبنی خام

2- کاهش استرس: استرس بیماری معمولی مورد بحث است اما افراد جامعه آنرا به عنوان یکی از علل عمده بیماری‌ها و کاهش کیفیت زندگی قبول نمی‌کنند. برخی گزارشات نشان می‌دهد که 70 تا 80 درصد از تمام مراجعات به مطب، برای مشکلات ناشی از استرس است.

همچنین استرس منجر به بیماری‌های قلبی، هموروئید، دستگاه گوارش، پوست، سیستم عصبی و احساسات می‌شود.

3- سم زدایی: بدن به طور طبیعی برای سم زدایی از اندام‌هایی مثل: کبد، کلیه و روده استفاده می‌کند اما اگر مقدار سم بدن زیاد باشد، استفاده بیش از حد از این اندام‌ها منجر به پیری می‌شود و عملکرد سیستم ایمنی را مختل می‌کند. وجود بیش از حد مواد شیمیایی در غذاها، آب و هوا و داروها مقاومت بدن نسبت به بیماری‌ها را کاهش داده است.

4-تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن: سیستم ایمنی بدن مدافعی در برابر سرطان و طیف گسترده‌ای از عفونت‌های باکتریایی، ویروسی و قارچی است. اما با بالا رفتن سن باعث افزایش آسیب پذیری بدن می‌شود و همچنین یکی دیگر از عوارض ناگوار آن در پیری افزایش پاسخ التهابی بدن در نتیجه تسهیل فرآیند پیری است.

5-تعادل هورمونی: هورمون‌های دخیل در پیری تستوسترون، استروژن و پروژسترون، ملاتونین، هورمون رشد و کورتیزول است. عدم تعادل این هورمون‌ها و اختلال در عملکرد آن‌ها سبب تسهیل پیری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها