کد خبر: ۲۴۸۵۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
رضوانی، تهیه‌کننده فیلم‌های «زخم استوایی» و «از خون جئون» از پخش این دو مستند در شبکه افق خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، مهدی رضوانی، تهیه‌کننده فیلم‌های مستند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، گفت: کار تدوین و تولید دو مستند «زخم استوایی» و «از خون جئون» اخیرا تمام شد و آنها را برای پخش از شبکه افق آماده کردیم.

وی افزود: مستند «زخم استوایی» در سه قسمت 26 دقیقه‌ای تدوین شده است که در دو هفته آینده از شبکه افق پخش می‌شود.این مستند در خانه مستند انقلاب اسلامی و به سفارش حسین افشار ساخته شده است.

کارگردان مستند «از خون جئون» ادامه داد: مستند «زخم استوایی» کاری است به کارگردانی مجتبی رضوانی که موضوع آن نسل کشی مسلمانان در میانمار است. بخش زیادی از تصویر برداری این فسلم در کشورهای تایلند و هند انجام شده است. این دو کشور بسیاری از پناهندگان میانماری را در کشور خود جای داده‌اند. در جریان گفتگو با آوارگان میانماری دلایل این نسل کشی از زبان خود آنها بیان می‌شود. همچنین مقداری از تصویربرداری را در مرز میانمار انجام دادیم.

رضوانی هم چنین درباره‌ی مستند «از خون جئون» گفت: این مستند درباره‌ی نیجریه و وضعیت مسلمانان این کشور و استعمار کشورهای غربی در نیجریه است. رهبر مسلمانان نیجریه شیخ محمد ابراهیم یعقوب زاکزانی است. او تحت تاثیر شخصیت امام خمینی(ره) مسلمان شد و نزدیک به 35 سال است که رهبری مسلمانان نیجریه را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: بخشی از مستند «از خون جئون» را به استعمار کشور انگلیس و پیامد‌های آن در نیجریه اختصاص دادیم. این مستند در دو قسمت 52 دقیقه‌ای تدوین شده است. کارگردان این مستند مجتبی رضوانی است. تصویر برداری این مستند را مهدی خسروی، مصطفی آتشمرد و حمید قاضی‌پور انجام دادند. این فیلم به سفارش شبکه افق تولید شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها